شناسه خبر : 54493
شنبه 07 مرداد 1396 , 14:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در گلستان

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران گلستان، اجرایی شدن قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را از اقدام های مطلوب دولت یازدهم بیان کرد و گفت: تاکنون جامعه ایثارگری استان از بخش های مختلف این قانون بهره مند شده اند.

علی اصغر فاضلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: تاکنون برخی از مواد این مصوبه با تامین اعتبار توسط دستگاه ها در استان اجرایی شده است.
وی اضافه کرد که طبق بخشنامه دولت به دستگاه ها برای اجرای تمامی مواد این قانون مشکلی وجود ندارد ولی انجام این مهم نیازمند تامین اعتبار بیشتری است.
فاضلی با بیان اینکه روند تامین اعتبارات این مصوبه در سه سال اخیر کند بوده است، ابراز امیدواری کرد که در برنامه ششم توسعه همه جانبه کشور، اعتبار اجرای مواد باقی مانده تامین تا جامعه ایثارگران از مزایای آن برخوردار شوند.

** اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در حوزه فرهنگی
معاون فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت که برخی از مواد مصوبه قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران از جمله پرداخت 30 درصد کمک هزینه تحصیل در دانشگاه ها و اختصاص 5 درصد سهمیه پذیرش در دانشگاه ها برای جانبازان زیر 25 درصد و خانواده آنها اجرایی شده است.
محمدعلی طالع زاری؛ این مصوبه را اقدام مطلوب دولت و مجلس دانست وافزود: دولت عملی شدن سایر مواد این قانون را در برنامه ششم توسعه همه جانبه کشور پیگیری خواهد کرد تا از مزایای آن همه جامعه ایثارگران استفاده کنند.
طبق گزارش بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان در دوران دفاع مقدس از منطقه گلستان 42 هزار رزمنده به جبهه ها اعزام شدند و در کارنامه استان علاوه بر تقدیم چهار هزار شهید ، 14 هزار نفر جانباز و 1200 نفر آزاده ثبت شده که بخشی از تلاش های مردم ولایت مدار این خطه در دفاع از کشور و انقلاب اسلامی را نشان می دهد.
به گزارش ایرنا قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران دی 1391 برای اجرای آزمایشی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید که مدت اجرای آزمایشی آن در اواخر 1395 پایان یافت و با تلاش بنیاد شهید و امور ایثارگران برای دائمی شدن، این موضوع در مجلس به تصویب رسید و برای اجرا ابلاغ شد.

 

منبع: ایرنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi