شناسه خبر : 54510
سه شنبه 31 مرداد 1396 , 09:09
اشتراک گذاری در :
عکس روز

درباره فرزندجانباز متوفی، جذب هیات علمی، بازنشستگی و کمیسیون بنیاد

س - در خصوص جانباز متوفی یه سوال داشتم. من فرزند جانباز ۵۰ درصدم. کارت ایثارگری نداریم. در این خصوص باید چی کار کنیم برای دریافت کارت؟

ج- سایر فرزندان جانبازان هم فاقد کارت هستند. این موضوع جزو سیاست های بنیاد پیش بینی نشده است. البته با قوانینی جدید که حوزه برخی تسهیلات به خانواده ایثارگران تسری پیدا کرده است،‌ مناسب است فکری برای آن شود.

 

س - من دانشجوی دکتری و فرزند جانباز ۳۰درصد هستم. چندین بار به بنیاد برای کار و یا جذب هیات علمی مراجعه کردم اما متاسفانه هیچ اقدامی نمی شود. می خواستم ببینم در زمینه جذب هیات علمی بنیاد اقدامی برای فرزندان جانباز انجام داده است یا خیر.

ج- سهمیه جذب هیات علمی در قوانین برای فرزندان جانبازان 50 درصد و بالاتر پیش بینی شده است که آن هم پس از اعلام سهمیه جذب در موسسات آموزشی قابل اقدام است.

س - جانبازان چنددرصد میتونن ثبت نام کنن برای گرفتن کارت جانبازی؟

ج- اگر منظور شما کارت شناسایی شورای عالی انجمن های ایثارگران است. همه جانبازان با هر درصدی و پس از اعلام شورا می توانند ثبت نام کنند.

 

س - من جانباز 25 درصد با 30 سال سابقه در آموزش و پرورش میباشم. لطفا در مورد چگونگی محاسبه پاداش بازنشستگی و حقوق بازنشستگی جانبازان مرا رهنمائی کنید.

ج- پاداش شما به ازای هر سال سابقه خدمت یک ماه حقوق خواهد بود. بازنشستگی ایثارگران در وضعیت های مختلف را داریم بحث می کنیم که به دلیل طولانی و مفصل بودن به مقالاتی که هر سه شنبه در روزنامه همشهری و سپس در کانال و سایت ها درج می شود مراجعه کنید.

س - به استحضار میرساند اینجانب در مورخ 61/3/2 مجروح گردیده ام و در مورخ 75/2/7 بصورت غیر حضوری در کمیسیون پزشکی تعیین درصد گردیده و 15 درصد دایم اختصاص داده شد، حال پس از گذشت سال ها (34سال) از مجروحیت بنیاد استان نامه داده اند که مدارک ناقص بوده و بلافاصله پرونده به مدت یک سال مسدود گردیده که  کمیسیون احراز مرکز (تهران) نیز تایید شد، تا بنده مدارک لازم را تهیه کنم.

 در صورتی که نامه ی تاییده از بنیاد شهید انقلاب اسلامی اهواز پیرو نامه شماره 17246 در مورخ 61/5/2 تمامی مدارک و اظهارات پرونده را تایید کرده، ولی خود این نامه در بنیاد مفقود گردیده است، مدارکی را از بنده می خواهند که بواسطه بازی مدیران سود جوی شرکتی که در آن شاغل بوده ام جهت تضعیف جانبازان این کار صورت گرفته و بنیاد نیز با ایشان همکاری می نماید بدلیل منافع شخصی زیرا مقرر بوده طبق رای کمیسیون ماده 16دراین شرکت رسمی بشوم. ضمن اینکه بعد از مسدود شدن پرونده اینجانب که مستاجر میباشم از کار اخراج شده و در محل شروع به تخریب و تهمت کلاه برداری و دروغ گویی زدند که این موضوعات باعث ناراحتی روحی و روانی خود و خانواده ام گردیده تا جایی که همسرم دچارسکته قلبی و پسرم دچار افسردگی گردیده اند. لذا از حضرتعالی استدعا دارم که به طریقی که می توانید کمک کنید  تا مشکلات را حل کنم.  التماس دعا
ضمناً تصویر تمامی مدارکی که در پرونده موجود بوده برایتان ارسال می نمایم.


ج- مدارکی که شما ارسال کرده اید مطالعه شد ولی مدارکی که بنیاد دارد، در دست نیست. شاید از مرجع معتبری مستنداتی دارند که به آن دسترسی نداریم و نمی توانیم قضاوت کنیم. به ایثارگران توصیه می شود از هر مدرکی که تحویل بنیاد یا سایر سازمان ها می دهید، سوابقی نگه دارید تا دچار مشکل نشوید. چون اثبات اینکه این مدارک در بنیاد مفقود شده گاهی مشکل خواهد بود.
شما چاره ای ندارید. مسیر کمیسیون ماده 16 و سپس دیوان عدالت اداری را برای پیگیری طی کنید و امید داشته باشید رسیدگی با دقت و عدالت انجام گیرد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi