شناسه خبر : 54562
سه شنبه 10 مرداد 1396 , 14:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خواص زردآلوی لپ گلی تابستان!

بعضی میوه و یا اسامی با توجه به رنگشان نامگذاری شده اند. زردآلو، میوه دوست داشتنی فصل تابستان هم از این میوه هاست که به خاطر رنگ زرد و گاها" لپ گلی زیبایش به زردآلو معروف است.

سعیده نام آور ( کارشناس تغذیه و رژیم درمانی)- بعضی میوه و یا اسامی با توجه به رنگشان نامگذاری شده اند. زردآلو، میوه دوست داشتنی فصل تابستان هم از این میوه هاست که به خاطر رنگ زرد و گاها" لپ گلی زیبایش به زردآلو معروف است.

 هر کدام از میوه ها دارای مواد مغذی شامل قندها، ویتامین ها، فیبر و ... هستند. زردآلو نیز منبع این مواد مغذی مفید و لازم می باشد و دارای خواص و فواید زیادی ست که نگاهی به آنها می اندازیم.

 .........................................................

- اولین نکته ای که در مورد زردآلو به ذهن می رسد، این است که هر میوه ای که دارای رنگ زرد و قرمز باشد، دارای پیش ساز کاروتن و لیکوپن است.

کاروتن ایجاد کننده رنگ زرد و نارنجی و پیش ساز ویتامین " آ " ست و لیکوپن نیز ماده رنگی ای ست که رنگ قرمز را ایجاد می کند و یک ضد سرطان خیلی قوی ست.

- جالب است که هر دوی این مواد، آنتی اکسیدان های قوی ای هستند که نه تنها جلوی سرطان را می گیرند بلکه جلوی ایجاد بیماری های قلبی و تشدید آنها را نیز میتوانند بگیرند.

-  زردآلو دارای فیبر بسیاری ست و جزء میوه های ملین می باشد. در افراد دچار یبوست توصیه می شود. وقتی بدون آب و به شکل برگه می شود که ملین تر هم هست.

-  زردآلو یک منبع قندی خوب است که هر 4 تای آن دارای 15 گرم قند معادل یک واحد نان و برنج است. افراد دچار دیابت در خوردن آن باید ملاحظه داشته باشند.

-  زردآلو هم جزء میوه هایی ست که اتفاقا" از منابع غنی پتاسیم نیز محسوب می شود. بنابراین از این بابت در کاهش بیماری های قلبی و باز شدن عروق، موثر است.

- ویتامین آ ی زردآلو در بهبود بینایی مثل دیگر منابع ویتامین " آ " موثر است و حتی در بهبود  بیماری آب مروارید چشم.

- زردآلو غیر از پتاسیم دیگر مواد معدنی مانند فسفر و سدیم را هم دارد که بسیار برای بدن مفید هستند.

- زردآلو با داشتن مقدار کمی آهن  البته ویتامین های "ب"، به خون سازی نیز میتواند کمک کند. در افراد کم خون هم توصیه می شود.

- زردآلو با فیبر ها و البته مواد انتی اکسیدانش باعث کاهش چربی خون نیز می گردد.

- زردآلو حتی هسته اش هم قابل خوردن است و دارای خواصی ست.

- به دلیل داشتن رنگدانه، در بیماری های کبدی مصرف آن چندان توصیه نمی شود.

- ویتامین های "ب" داخل زردآلو به بهبود کارهای عصبی ، بهبود روحی، رفع خستگی و رفع کم خوابی نیز کمک می کند.

- مصرف مغز هسته زردآلو به‌عنوان داروی سینه‌درد، سرماخوردگی و نیز برای تقویت عمومی بدن و همچنین افزایش  نیروی جنسی توصیه می‌شود. روغن این هسته برای نرم کردن پوست هم استفاده می شود.

- طبع زردآلو، سرد و تر است. شاید برای همین است که در ابتدای صبح عموما توصیه نمی شود. باعث دل درد و سردی و اسهال می گردد.

- زردآلو به علت داشتن مقداری اسید سالسیلیک، برای درد مفاصل و رماتیسم مفید است.

 - با زردآلو میتوان ترشی، برگه، کمپوت، مارمالاد، کیک و مربا نیز تهیه کرد و به اشکال مختلفی آن را مصرف کرد.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام

...

شما را وصیت ؛

شما را سفارش می کنم به اینکه :

فقط زرد آلوی رسیده را بخرید .

که شیرین و خوش طعم و معطر است .

نرسیده اش خوج است و نا گوارا ؟!

...
خانم دکتر سلام و دست مریزاد هزار بار . فکر نکنی زبان شیرینی می کنم ... بخدا بچه های ما زردآلو را خیلی دوست دارن ... اما هسته اش را بیشتر . یعنی یه وضعیه ... به زور زردآلو های متعدد به ما می دن می خوریم که هسته اش را بدست بیاورند . خوشم میاد که شما هر چی باب دل من و خانواده ام است ، می نویسید . بعضیا می گن این یعنی معجزه ! اما هر کسی که یه کم ادبیات خونده باشد می داند ، اینو بهش معجزه نمی گن .... در اصطلاح بهش می گن دل به دل راه داره ... از دل ما پاکتر کجا پیدا میشه ... خوب همینه که یه خوبی چون شما از دل ما خبر داره ...

خانم دکتر کاشکی می شد منم یه گفتگویی با شما داشته باشم و بیام تو سایت چاپش کنم . میشه خواهش کنم شماره خودتو بهم بدی ؟ این روزها من از دیدن خبرهای سایت سرم داره می ترکه ... فکر کنم فقط گفتگو با خودتون می تونه نتایج خوبی برای سلامتی جانبازان داشته باشد .
خانم دکتر ممنون که مواظب سلامتی جانبازان هستی .
خانم دکتر سلام ... ببین بعضیا تیتر شما را برای دست انداختن من بکار بردن ... شما که نی دونید من چقدر براشون احترام قائلم ؟ حالا خوبه گوشی بگیرم دستم و بگیم دعوای من با اینا و بدبین شدم به تمام کاینات بخاطر چیه ؟ بگم تو یه ماه گذشته چه بوی تعفنی از مشاوره های آنها دل و دماغم را آزار داد ولی من بازم صبورانه خودمو زدم به کوچه علی چپ و باهاشون می سازم ؟ چرا ؟
چونکه دیگه خودم انتخاب کردم در این سن بیام پامو بذارم و خرخره آنها رو بگیرم ..سنی که زیاد نمیشه کاری کرد . الان دلخوشی ام بودن در کنار شماست و خلاص ... چیز زیادی نمی خوام . می بینید این خوشی ها هم خیلی دلنشین و آرامبخشه ... می بینید چقدر دنیای من قشنگه و به سرعت نور در حال رسیدنم ... .

حالا من شدم بدتیمار ؟ حالا من لینت لازم شدم ؟ خوبه بگم... ببین خانم دکتر مگه من بلد نیستم این نحوه ادبیات بکار ببرم . من اگه جای اینا بودم از خجالت می مردم و آب می شدم که یکی مثل من بیاد چهره دروغگویی آنها را برملا کنه ... نمی دونم اینا چه رویی دارن ؟ فکر کردن فراموش می کنم ؟ نه هرگز . تا زنده ام هم می گویم . هم خوشی هامو می کنم هم عین سیخ گداخته میرم تو چشم ظالما تا دیگه با توهمات و هوای نفس روزگاری کسی رو تباه نکن !
فقط یه درد دل پیش شما می کنم و شما تا آخرش برو ... والسلام
يار و همسر نگرفتم که گرو بود سرم
تو شدي مادر و من با همه پيري پسرم
تو جگرگوشه هم از شير بريدي و هنوز
من بيچاره همان عاشق خونین‌جگرم
خون دل می‌خورم و چشم نظر جام
جرمم اين است که صاحب دل و صاحب‌نظرم
من که با عشق نراندم به جواني هوسي
هوس عشق و جوانی است به پيرانه سرم
پدرت گوهر خود را به زر و سيم فروخت
پدر عشق بسوزد که در آمد پدرم
عشق و آزادگي و حسن و جواني و هنر
عجبا هيچ نيرزيد که بی‌سیم و زرم
هنرم کاش گره بند زر و سيمم بود
که به بازار تو کاري نگشود از هنرم
سيزده را همه عالم به در امروز از شهر
من خود آن سيزدهم کز همه عالم به درم
تا به ديوار و درش تازه کنم عهد قديم
گاهي از کوچه‌ی معشوقه‌ی خود می‌گذرم
تو از آن دگري رو که مرا ياد تو بس
خود تو داني که من از کان جهاني دگرم
از شکار دگران چشم و دلي دارم س
شيرم و جوي شغالان نبود آبخورم
خون دل موج زند در جگرم چون ياقوت
شهريارا چه کنم لعلم و والاگهرم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi