شناسه خبر : 54585
پنجشنبه 12 مرداد 1396 , 10:31
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ساماندهی بیش از 7000 نخبه ایثارگر

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: بیش از 7000 نخبه از جامعه ایثارگری در مرکز تشکل‌های ایثارگری بنیاد شهید و امور ایثارگران بر اساس معیارهای بنیاد ملی نخبگان ثبت نام و ساماندهی شدند.

به گزارش ایسنا،سعید عندلیبی در نشست با قضات و وکلای شاهد و ایثارگر و هیأت مدیره کانون وکلای استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: شهدا و ایثارگران اسوه‌های ایثار هستند و امنیت کنونی کشور مدیون خون‌های ریخته شده آنان است .

سعید عندلیبی


وی  همچنین اظهار کرد: بیش از 7000 نخبه از جامعه ایثارگری در مرکز تشکل‌های ایثارگری بنیاد شهید و امور ایثارگران بر اساس معیارهای بنیاد ملی نخبگان ثبت نام و ساماندهی شدند که این افراد ظرفیت بزرگی برای کشور محسوب می‌شوند .
عندلیبی با اشاره به اینکه حضور جامعه ایثارگری در دانش آکادمیک مطلوب است، خاطرنشان کرد: هنوز در این خصوص مشکل اساسی وجود دارد و اگر این چالش‌ها محوربندی شود، سومین محور مواردی است که جامعه ایثارگری در محاکم قضایی با آن روبرو است .
وی بیان کرد: حمایت‌ از خانواده‌های ایثارگران همواره در برنامه بنیاد شهید و امور ایثارگران وجود داشته است و برای اینکه ممکن است ایثارگر به دلیل آسیب‌هایی که در جنگ دیده است، نتواند از خانواده‌اش حمایت کند، این اداره با حمایت از ایثارگر در مسائل آموزشی، اجتماعی و فرهنگی به خانواده‌ آنان کمک می‌کند  وانتظار این است که دادگستری و قوه قضاییه پرونده‌های مربوط به ایثارگران را براساس قانون و با جدیت بیشتر پیگیری کنند .
عندلیبی با بیان اینکه در بنیاد شهید و امور ایثارگران دستورالعمل حمایت قضایی برای دفاع از حقوق ایثارگر در محاکم قضایی وجود دارد، تأکید کرد: بضاعت بنیاد شهید و امور ایثارگران کم و این یک ضعف است و تاکنون جاذبه لازم برای بکارگیری وکلا در بنیاد شهید ایجاد نشده است .
وی ادامه داد: به دنبال راهکاری برای طراحی ساختار مدون و منسجم هستیم تا از موازی‌کاری‌ پرهیز شود و در حال حاضر دادگستری و دفتر حقوقی سپاه در این زمینه همکاری لازم را دارند .
وی با اشاره به ماده 59 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران گفت: این ماده در خصوص صدور پروانه وکالت برای فارغ‌التحصیلان رشته حقوق در جامعه ایثارگری است که در قانون جامع خدمات‌رسانی برای ایثارگران 25 درصد سهمیه خدمات رسانی پیش‌بینی شده بود و نمایندگان مجلس در برنامه ششم توسعه آن را به 30 درصد افزایش دادند .
عندلیبی خاطرنشان کرد: اعتباراتی که مصوب می‌شود با آنچه تخصیص داده می‌شود، 40 درصد اختلاف دارد که قوه قضائیه باید در این زمینه حمایت قضایی کمک کند.
فریبرز نجفی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: نظام جمهوری اسلامی امروز عزت کشور را از خون شهدا دارد .
وی افزود: یکی از اهداف تشکیل این اداره ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و رفع مشکلات ایثارگران و رسیدگی به امورات حقوقی آنان است .
وی اظهار کرد: اگر ایثارگری در جامعه دچار آسیب شود به نوعی همه مسئول هستند و این اداره نیازمند همراهی بیش ار پیش همه دستگاه‌های اجرایی است .

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi