شناسه خبر : 54589
شنبه 14 مرداد 1396 , 12:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

لاپوشانی تحریم‌‌های آمریکا از سوی اتحادیه اروپا


سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با نادیده گرفتن تحریم‌‌های جدید آمریکا علیه ایران مدعی شد طرفین توافق تاکنون به تعهدات خود پایبند بوده‌اند.
در حالی که موگرینی امروز برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری آقای روحانی به تهران می‌آید، کاترین ری سخنگوی وی گفت: به باور ما تاکنون بر‌اساس توافق، همه طرف‌ها در انجام تعهدات خود موفق بوده‌اند.
این در حالی است که دونالد ترامپ مصوبه کنگره درباره اعمال طیف وسیعی از تحریم‌‌‌ها علیه ایران را امضا و برای اجرا ابلاغ کرد. مقامات کشورمان بالاتفاق، این مصوبه را ناقض بندهای متعدد برجام دانسته‌اند.
لائوران دویل هماهنگ‌کننده مطبوعاتی دفتر موگرینی چهارشنبه گذشته، هدف از سفر وی به تهران را حمایت از مردم ایران دانسته و گفته بود مردم ایران با شور بسیار در انتخابات شرکت کردند و ما این انتخاب رئیس‌جمهور روحانی را تبریک می‌گوییم.
سکوت اتحادیه اروپا در برابر عهدشکنی چندباره آمریکا در حالی است که سه کشور انگلیس و فرانسه و آلمان پس از ارسال ماهواره به فضا از سوی ایران، بلافاصله با آمریکا همراهی کرده و ضمن ارسال نامه به شورای امنیت سازمان ملل، اقدام ایران را ناقض قطعنامه 2231 خواندند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi