شناسه خبر : 54602
یکشنبه 15 مرداد 1396 , 09:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

منزل «شهید زنده» به عطر بارگاه ملکوتی رضوی معطر شد

این روزها استان لرستان حال و هوای دیگری دارد؛ عطر حرم رضوی در شهر به شهر و نقطه‌به‌نقطه این استان پیچیده است.

امروز حاملان پرچم سبز بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج در روز میلاد امام الرئوف علی ابن موسی‌الرضا(ع) شمیم دلربای حرم رضوی را در شهرستان خرم‌آباد پراکنده کرده و دل‌های مردمانش با دیدن بیرق سبزش راهی آسمان هشتم شده است.

حاملان پرچم شاه غریبان، شمیم بهشت را به منزل سید نور خدا موسوی «شهید زنده» لرستانی آورده‌اند که سال‌هاست بر روی تخت دراز کشیده و به آسمان خیره شده است، غنیمتی بزرگ از رحمت الهی که مسیر آزادگی را عاشقانه پیمود و «شهید زنده» ماند تا برایمان تداعی شود که چه عزیزانی عاشقانه و مخلصانه جان‌برکف برای دفاع از حریم کشورمان تا پای جان ایستادند.

امروز عاشقان خورشید هشتم باخبر شدند که از کوی دوست پیغامی فرستاده شده و از سوی شاه طوس نشانه‌ای درراه است؛ همه از دقایقی قبل به منزل سید نور خدا آمده‌اند و به انتظار نشسته‌اند، اندکی بعد انتظار به پایان رسید؛ خدام آستان رضوی با پرچم متبرک مهمان سیدی آسمانی شدند.

دل‌تنگی در چشمان تک‌تک حاضران موج می‌زند و با زیارت پرچم متبرک آستان رضوی، سلام‌هایی از جنس اشک و دل‌تنگی روانه مشهد مقدس می‌کنند و بر تاروپودهای پرچم سبز حرمش چنگ می‌زنند. عجب ضیافتی برپاست؛ محفلی از نسیم عشق و دلدادگی در سایه کرامت پرچم سبز رضوی.

سفیران افلاکی پرچم سبز حرم رضوی را برای سید به تبرک آورده‌اند؛ عطر خوش سریر ارتزاق علی ابن موسی از بیرق سبز بارگاه ملکوتی‌اش و حضور خدام حرم دوست در کنار مردی از جنس فرشتگان که با سکوتی سنگین نظاره‌گر این لحظات ناب و مملو از عشق شده است در دل‌هایمان نقش می‌بندد.

همه با چشم‌های بارانی و دل‌های پر کشیده نگاه‌های تشنه‌شان را سیراب از سبزی و نور پرچم رضوی می‌کنند، انگار حال و هوای همه رضایی شده است و دل‌هایشان را به پنجره‌های ضریح گره‌زده‌اند؛ اشک‌هایشان بی‌واسطه گونه‌هایش را نوازش می‌کند و می‌توان حال و هوای درونشان را از زمزمه‌های جاری بر زبانشان فهمید اما تلالو نور و خورشید است که قدری این دل‌های تنگ را آرام می‌کند.

از آن زیباتر حال و هوای خدام امام الرئوف در منزل سید نور خدا است که امروز نظاره‌گر شکوه مردانگی‌ او شده‌اند، غیور مردی که برای دفاع از حریم کشور ایستادگی کرد و چنان افتخاری را به ارمغان آورد که امروز سفیران شاه خراسان هرکدام می‌خواهند سفیری شوند از سوی نور خدا به هشتمین نور ولایت.

قلم را یارای توصیف این‌همه دلدادگی نیست؛ نام مولایمان علی ابن موسی(ع) امام مهربانی‌ها، اشک تمنای هزاران دردمند را به اوج افلاک می‌رساند و امروز دعای همه مشتاقانش گوشه‌نشینی ایوان طلا، نوشیدن جرعه‌ای از سقاخانه عاشقی و دخیل بر پنجره فولاد رضاست.
 
منزل «شهید زنده» به عطر بارگاه ملکوتی رضوی معطر شد+ تصاویر
منزل «شهید زنده» به عطر بارگاه ملکوتی رضوی معطر شد+ تصاویر
منزل «شهید زنده» به عطر بارگاه ملکوتی رضوی معطر شد+ تصاویر
منزل «شهید زنده» به عطر بارگاه ملکوتی رضوی معطر شد+ تصاویر
 

منبع: تسنیم

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi