شناسه خبر : 54612
یکشنبه 15 مرداد 1396 , 09:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بررسی پرونده شجاعی و حاج‌صفی در مجلس شورای اسلامی

فاش نیوز - در حالی که جمهوری اسلامی ایران، اسرائیل را به‌رسمیت نمی‌شناسد مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی هفته گذشته در ترکیب اصلی تیم پانیونیوس برابر تیم مکابی به میدان رفتند و اصول و ارزش‌های نظام را نادیده گرفتند. در شرایطی که ورزشکاران رشته‌های مختلف ایران از رویارویی با نمایندگان رژیم ‌اشغالگر قدس در مسابقات جهانی، المپیک و... امتناع می‌ورزند و حتی قید طلا، کسب افتخار و... را به‌دلیل احترام به ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی می‌زنند دو بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان اگرچه به سرزمین‌های ‌اشغالی سفر نکردند اما در یونان و با فشار مسئولان باشگاه خود برابر مکابی قرار گرفتند.

پس از این ماجرا فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و سازمان بسیج ورزشکاران بیانیه دادند و این اتفاق را محکوم کردند، اما دیروز سیدکاظم دلخوش عضو فراکسیون ورزش مجلس در واکنش به حضور حاج‌صفی و شجاعی در برابر تیمی از رژیم ‌صهیونیستی با بیان اینکه فراکسیون ورزش مجلس قطعاٌ به این پرونده رسیدگی می‌کند، اظهار داشت: به هر حال ورزشکاران ما در عرصه‌های بین‌المللی باید حرمت مردم ایران را حفظ کنند، چرا که حمایت‌های مردمی است که ورزشکاران را در سطح جهانی به شهرت می‌رساند.درباره این اتفاق هم وزارت ورزش و هم فدراسیون فوتبال باید بررسی‌های لازم را انجام داده و پیگیر جزئیات این اتفاق شوند و پس از آن برخورد لازم و قانونی انجام شود.عضو فراکسیون ورزش مجلس گفت: البته ما نیز به عنوان فراکسیون ورزش مجلس قطعاٌ به این اتفاق رسیدگی خواهیم کرد، چرا که نه تنها فراکسیون ورزش، بلکه نمایندگان مجلس به عنوان نمایندگان مردم نسبت به این‌گونه اتفاقات بی‌تفاوت نخواهند بود.

هر چند دلیل این دو بازیکن برای بازی ‌نکردن مقابل نماینده رژیم ‌اشغالگر قدس این بود که در این‌صورت احتمال محرومیت‌شان وجود داشت اما با توجه به تلاش پانیونیوس برای حضور در لیگ اروپا، شجاعی و حاج‌صفی می‌توانستند بندی در قراردادشان بگنجانند مبنی بر اینکه در صورت رویارویی با نمایندگان رژیم ‌اشغالگر قدس برابر این تیم‌ها به میدان نمی‌روند. این کار نشدنی نیست و معمولاً در قرارداد بازیکنان چنین بندهایی قرار می‌گیرد. اصولاً بندهایی که در قراردادها گنجانده می‌شود، توافقی است و به همین دلیل امکان درج چنین بندی در قرارداد وجود داشت همان‌گونه که باشگاه‌های بزرگ دنیا برخی اوقات در قراردادها قید می‌کنند که یک بازیکن در صورت انتقال به تیمی دیگر حق بازی برابر این تیم را ندارد.

طی چند سال گذشته بازیکنان مطرح و بزرگ جهان از جمله کریستیانو رونالدو ، جیان لوییجی بوفون، فردریک کانوته و... بارها از مردم مظلوم فلسطین حمایت کردند و چهره جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را برای مردم جهان بازگو کردند.کریستیانو رونالدو گفته بود: اگر من فقط یک‌بار بگویم که اسرائیل را دوست دارم فیفا مرا بهترین بازیکن سال معرفی می‌کند اما مردم می‌دانند که چند سال است حق مرا می‌خورند‌ اما من طرفداری از آن کودک گرسنه فلسطینی را به رئیس‌جمهور اسرائیل نمی‌دهم.این تنها کار رونالدو نبود؛ او حتی یک‌بار دعوت رئیس رژیم صهیونیستی برای سفر به این سرزمین را رد کرده بود و سال ۲۰۱۴ که بهترین بازیکن جهان شد، کفش طلایش را برای حمایت از مردم فلسطین فروخت و پول آن را برای ساخت مدرسه و موسسه خیریه در این کشور فرستاده است. از او عکسی هم منتشر شده که به همراه چند نفر شالی با نقش پرچم فلسطین را برگردن دارد.

کانوته بازیکن فرانسوی‌الاصل تیم ملی مالی و تیم‌های سویا و تاتنهام که سال ۲۰۰۷ مرد سال فوتبال آفریقا شد دیگر بازیکنی بود که با انتشار تصویر پیراهن فوتبالی با نقش نام فلسطین در صفحه توییترش نوشته بود: «اگر من هنوز فوتبال بازی می‌کردم، در هر مسابقه این پیراهن را نشان می‌دادم؛ صرف نظر از عقوبت و نتیجه‌ای که برایم داشت. فلسطین آزاد.

بوفون دروازه‌بان تیم ملی ایتالیا هم بدلیل حمایت از فلسطین توسط فیفا مجازات شد. او بعد از هر گلی که تیمش وارد دروازه رژیم صهیونیستی می‌کرد بلند فریاد می‌زد: «زنده‌باد فلسطین».

در چنین شرایطی که بازیکنان بزرگ و مطرح دنیا به حمایت از مردم مظلوم فلسطین پرداخته‌اند حداقل انتظار این بود که شجاعی و حاج‌صفی در صحبت با مسئولان باشگاه خود آنها را مجاب می‌کردند که در بازی برگشت هم مقابل نماینده رژیم ‌اشغالگر قدس به میدان نروند، همان‌گونه که متقاعد کردند که به سرزمین‌های‌اشغالی سفر نکنند.

منبع: کیهان
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi