شناسه خبر : 54644
سه شنبه 17 مرداد 1396 , 08:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حاشیه های خواندنی از جشنواره تجلیل از خبرنگاران حوزه ایثار و شهادت:

بنیاد شهید و سیاست پاستوریزه خبری...!

اختتامیه جشنواره تجلیل از برترین خبرنگاران و رسانه ها در حوزه ایثار و شهادت که توسط روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، اعتراض خبرنگاران و رسانه های منتقدِ حاضر در جلسه را به همراه داشت.

فاش نیوز -  اختتامیه جشنواره تجلیل از برترین خبرنگاران و رسانه ها در حوزه ایثار و شهادت که توسط روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، اعتراض خبرنگاران و رسانه های منتقدِ حاضر در جلسه را به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار ما، سومین جشنواره تجلیل از خبرنگاران و رسانه های برتر حوزه فرهنگ ایثار و شهادت 16مردادماه در تالارسوره حوزه هنری برگزارشد که این جشنواره حاشیه هایی را نیز در پی داشت که از دید خبرنگاران تیزبین و البته منصف رسانه ها دور نماند.

 * امسال نیز مسیح مهاجری مدیرمسوول روزنامه جمهوری اسلامی و دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات  به عنوان چهره های سیاسی اصلاح طلب پای ثابت این مراسم بودند در جشنواره تجلیل از خبرنگاران برتر حوزه ایثار و شهادت حضور داشتند، که اگرچه مانند سال گذشته فرصتی دست نداد تا به بهانه نقل خاطره پای فتنه گران را به این مراسم باز کنند.

* بخش داوری این جشنواره نیز متاسفانه خالی از اشکال نبود. چرا که اگر هدف راستین این جشنواره تجلیل از روزنامه های ارزشی و مدافع فرهنگ ایثار و شهادت بود، خبرگزاری هایی همانند خبرگزاری تسنیم و... که سال هاست به طور اختصاصی و البته مستقل با رویکرد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بیان مشکلات جامعه ایثارگری به فعالیت می پردازند، باید مورد تجلیل قرار می گرفتند، درصورتی که داوران کاملا ناعادلانه از روزنامه ها و خبرگزاری هایی که همسو با خط و مشی بنیاد بودند و کمترین سهم را دراعتلای فرهنگ ایثار و شهادت دارند، بنا به مصلحت اندیشی شایسته تقدیر اعلام شدند.

البته از این همه بی عدالتی و نادیده انگاشته شدن، صدای بسیاری از خبرنگاران را در آورده بود، به طوری که با مراجعه به مسوولان ذیربط خواهان توضیحی در این باره بودند که هیچکس جواب درستی برای آن نداشت و همه خود را در این بازی، بی نقش قلمداد می کردند!

* یکی از خبرنگاران روزنامه ها در این خصوص می گفت: من هیچگاه در این جشنواره ها شرکت نمی کنم زیرا داوران با انصاف و به عدالت داوری نمی کنند. در واقع داوری جشنواره هایی از این دست را قبول ندارم؛ و دیگری با صدای بلند و با تمسخر می گفت: در اولین جشنواره، بعد از پایان برنامه من و یکی از خبرنگاران آنقدر سرو صدا کردیم که مجبور شدند سال بعد خبرگزاری ما را به عنوان یکی از رسانه های برتر معرفی کنند. شما هم حقتان را بگیرید!

* برخورد جناحی و قبیله ای در حوزه فرهنگ و رسانه از سوی بنیاد در این مراسم فرهنگی نیز مشهود بود.

و اما نکات قابل تامل دیگر اینکه:

- اقدام بنیاد شهید در تجلیل از خبرنگاران و رسانه ها در جهت تعمیق و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در فضای رسانه ای کشور قابل تقدیر است.

- تاکید رئیس بنیاد بر اطلاع رسانی به جامعه هدف و استقبال از نقد سازنده نیز موضوعی پسندیده است.

- انتخاب و چینش رسانه ها و خبرنگارانی که در راستای سیاست های بنیاد حرکت می کنند به عنوان برگزیده در این جشنواره از چشم تیزبین قاطبه اصحاب خبر دور نمانده است.

- مسئولان بنیاد در مراسم تلاش داشتند که پایگاه های خبری تابع سیاست های سازمان را به عنوان پرکار قلمداد کرده و قدردان آنها باشند.

- بر خلاف تأکیدات کلی حجت الاسلام شهیدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید، مبنی بر استقبال از نقد سازنده، جای خالی رسانه های منتقد در این جشنواره خالی بود.

- عدم انعکاس نارضایتی ایثارگران و تبیین نشدن کمبودها و نواقص، خواسته اصلی روابط عمومی بنیاد شهید از رسانه ها است که رسانه های منتقد آن را رعایت نکرده اند؟!

- انتخاب گزینشی و نمایشی برخی از افراد و تقدیر و تشکر از آنها برخلاف ادعای بنیاد برای اطلاع رسانی شفاف و منتقدانه است.

- سیاست های پاستوریزه خبری نه تنها تاثیری در وجدان پاک افکار عمومی نداشته است بلکه باعث شده است بیش از گذشته لزوم تغییرات از صدر تا ذیل در بنیاد شهید و ایثارگران به مطالبه عمومی تبدیل شود.

 

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
...
حجت الاسلام شهیدی از مدتها قبل استعفای خودش را به رئیس جمهور داده است .

مهم این ست که ریاست بنیاد شهید هر کس که باشد .

باید از همه رزمندگان و همه جانبازان و همه خانواده شهدا حمایت کند .

و از رزمنده ستیزان و مخالفان حقوق و معیشت رزمندگان و جانبازان بالاخص ۵% جبهه و جنگ دوری کند .

و فرهنگ ایثار و شهادت را زنده کند و رونق دهد .

و علت مخالفت ما با انجمن های متعدد ایثارگران :

برای مخالفت آنان با حقوق رزمندگان و جانبازان بالاخص ۵% است ؟!

و گرنه من مره قربان ؟!

امام زمان (عج) آقا .

ظهور کن و فقر بچه های جبهه و جنگ را خودت درمان کن .

ان شاالله .
....
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi