23 آذر 1396/ 25 ربيع الأول 1439
شناسه خبر : 54648
1396,چهارشنبه 18 مرداد10:26
اشتراک گذاری در:
عکس روز

حق پرستاری و بازنشستگیِ همسران جانبازان70%


درود بر همسران جانبازان ۷۰درصدی که شرایط استخدام داشتند ولی بنا به طبیعت زن و مادر بودنشان، در محیط گرمِ منزل ماندند و وظیفه پرستاری همسران جانباز خود را به نحو احسن به انجام رساندند.

حق پرستاری و بازنشستگیِ همسران جانبازان70%

همسران جانبازان 70% - درود بر همسران جانبازان ۷۰درصدی که شرایط استخدام داشتند ولی بنا به طبیعت زن و مادر بودنشان، در محیط گرمِ منزل ماندند و وظیفه پرستاری همسران جانباز خود را به نحو احسن به انجام رساندند؛ البته نه مثل یک پرستار،که در استخدام بیمارستان ها می باشد، بلکه پرستاری ۳شیفت تمام وقت بودن در کنار جانبازان که حتی سلامتی خود را نیز فدا کردند و خواهند کرد،البته بدون هیچ چشمداشت مادی. به خاطر این پرستاری جانانه از همسر، مبلغی تحت عنوان حق پرستاری در فیش حقوقی جانبازان واریز می شود و تا زمانی که جانباز در قید حیاط است پرداخت می شود ولی به محض این که شهید می شوند، این مبلغ (حق پرستاری) قطع می شود و تنها حقوق جانباز باقی می ماند! آن هم با هزار و یک مشکل اقتصادی. تازه اگر پدر و مادر جانباز درقیدحیاط باشند، این حقوق اندک، ازطرف بنیاد تقسیم می شود و به آنها نیز سهمی داده می شود.

با توجه به شرایط سنی و مشکلات جسمی که بر همسران جانبازان وارد گردیده و اینکه شرایط استخدام ندارند، جادارد بنیاد همین مبلغ حق پرستاری را بصورت جداگانه به همسران جانبازان ۷۰درصد پرداخت و آنان را بیمه  تامین اجتماعی کند و شایسته است حق بیمه و بازنشستگی همسران، از سالی که باجانباز ازدواج نموده اند توسط بنیاد و خودِ همسران به تامین اجتماعی پرداخت شود و سال های گذشته را نیز جزء سابقه برایشان  محسوب نمایند. 

با توجه به اینکه سه شیفتِ تمام خدمتگذارِ یادگاران دفاع مقدس هستند، نیر جزء مشاغل سخت محسوب شوند تا بعداز۳۰ سال، همانند مابقی افراد بیمه شده، بازنشسته شوند. (مثل بعضی ازهمسران جانبازان ۷۰درصد که استخدام شده اند و حق پرستاری هم دریافت می کنند).

باید همسران جانبازان 70% تازمانی که جانباز درقید حیاط است حق پرستاری دریافت نمایند و بعد از عروج جانباز، حق پرستاری قطع نشود و حقوق جانباز برای بازماندگان او شامل همسر و فرزند، و درصورت در قید حیات بودنِ پدر و مادر جانباز، تقسیم شود.

این یک حق قانونی برای همسران جانبازان ۷۰درصد است که شرایط استخدام داشتند ولی ترجیح دادند در منزل بمانند و پرستاری همسران خود را با تمام وجود انجام دهند.

امیدواریم این موضوع به گوش دولت مردان برسد و این مشکل بزرگ را مرتفع، و فکری برای آینده این قشرزحمت کش بکنند.


 * ازطرف جمعی از همسران جانبازان۷۰درصدِ فاقد هرنوع بیمه بازنشستگی!


کد خبرنگار : 23


همسران جانبازان70%     حق پرستاری     حق بازنشستگی                                
Reply
no
2
yes
8
جانبازي از يزد
1396/05/18 - 11:39
با سلام .....احسن خيلي نظر و طرح خوبي هست كه بايد توسط جانبازان و انجمن جانبازان نخاعي پيگيري و به سر انجام برسد......

Reply
no
0
yes
1
همسران جانبازان زیر25%
1396/05/18 - 13:54
بیچاره همسر جانباز زیر25% نه خودش حق پرستاری دارد و نه جانباز حقوق .
بیچاره همسرجانباز زیر25% که هم باید از جانباز پرستاری کند و هم خرج خانه را دربیاورد و هم دم برنیاورد!
بیچاره جانباز زیر25% که در صورت فوت همسرش از حقوق ان هم محروم می شود چون طبق قانون شرع مرد نان آور خانه است ؟!
بیچاره جانباز زیر25% که نه بازنشستگی دارد و نه شغل و نه کارت و نه حتی کرامت و برای دریافت حداقل حقوق باید معسر نامیده شود و بتواند معسر بودن خود را بنحوی ثابت کند .
بیچاره همسرجانباز زیر 25% که قصه بیچاره گی اش را فاش نیوز هم دیگر نه می خواند و نه می داند .
تبعیض در قانون زیاد است
و حفظ کرامت همه ایثارگران تنها وظیفه بنیاد

Reply
no
3
yes
7
چانباز نخایی
1396/05/18 - 15:47
باسلام صمیمانه خدمت براداران وخواهران عزیز درفاش نیوز
طرح خیلی خوبی است که امیدوارم سرانجامی به همراه داشته باشد.
با آرزوی سلامتی و توفیق روز افروزن برایتان...یا حق.

Reply
no
1
yes
3
همسر جانباز
1396/05/18 - 21:26
با سلام و درود بر همه ایثارگران
بسیار ضروری است که انجمنی با عنوان همسران جانبازان با همت گروهی از بانوان توانمند ایجاد گردد، تا بتوانند مشکلات همه همسران جانبازان را از طریق مشاور امور زنان بنیاد شهیدبه گوش ریاست بنیاد برسانند .
ضروری است ریاست بنیاد مشاور قوی تری این دوره انتخاب کند تا حرفی برای گفتن و برنامه ای برای اجرا داشته باشد . ما که اصلا این دوره متوجه نشدیم اسم این خانم چه بود .

Reply
no
1
yes
1
م
1396/05/18 - 22:47
بله این واقعا یه معضل برای همسران جانبازان 70 درصد میباشد چون از اول این حق به فیش جانباز واریز شد و حتی من میدانم به یه خانم که همس ر جانباز واقعا همیشه میض جسمی و اسف بارتر روحا هم واقعا و ضعی دارد که هر کسی تحمل اون رو نداره هیچ گونه حقی براش قائل نیستن که هیچ از طرف خانواده جانباز هم مورد شدیدترین ظلمها قرار گرفته و هماکنون از کمر و گردن دچار دیسک هم شده ایا این ابصاف هست الان با وجود همسر ازاین حق دستش کوتاهه بعد از فوت همسر هم از او سلب بشه بس این خانم که جونی و تحصیلات خود را فدای جانباز کرده چه سرنوشتی خواهد داشت لطفا جواب مرا بدهید

Reply
no
1
yes
2
جانبازجنگ وجنگ وجنگ
1396/05/20 - 19:01
همه ی جانبازان وخانواده هایشان بایدازقانون مساوی برخوردارباشند...و...%ملاک نباشد ازجانباز۵%تا۷۰% و.....همه ی این عزیزان درجبهه درکنارهم جنگیده اند!مسئولین هم به خودآیند.

Reply
no
0
yes
1
مرتضی خاکپور
1396/05/21 - 13:24
...

اگه کمیته امدادی بودند :

الآنه هم حقوق داشتند و هم ؛

وام بلاعوض دکوری خونه می گرفتند ؟!

چی بگم که منتشر نمی شود ؟!

...


Reply
no
1
yes
0
م
1396/05/23 - 00:04
چرا بنیاد جانبازان حق برستاری را به اسم همسرا واریز نکرده همسری که حود 32 سال از بهترین ساعات عمرش رو صرف برستاری از جانبازی میکند که هم روحا مریض هست هم جسما الان تکلیف خانمی که هر روز جانباز ا ونو از خانه بیرون میکنه حق برستاری هم که بهش نمیده و نداده از اول چکار بکنه خانمی که بخاطر عزت معنوی و دنیوی فدارکارانه این زندگی رو تحمل کرده تحصیلات داشته جونی داشته وبشتکار والا الان با این وضع ذلت را روچگونه در جامعه تحمل بکنه ایا این مزد صداقت و گذشت بود

Reply
no
0
yes
0
سیدعلی تقی آبادی
1396/07/01 - 01:00
باسلام وعرض ارادت ویژه ،انصافاپیشنهادبجاوشایسته وصدالبته به حق همسری که درکنارجانبازش بیش ازخودجانباز دردورنج راتحمل کرده ومیکندومن بارهاخودبدورازچشم همسرم دیده ام که همسرم از درد اشک میریزدآنهم بدون هقهق کردن چراکه روست نداردصدای گریه اش را من بشنوم ،ممنون که یادآوری کردیدباشدکه گوش شنوائی ودولتمرد واقعا مردانه وهرچه سریعتربه این درخواست جامعه عمل پوشانده شایدذره ای از دردورنج های کشیده درپای جانبازجبران شودامیدوارم این خواسته بحق بفراموشی سپرده نشود،ارادتمندتمامی جانبازان واقعی وخانواده هایشان وباتشکرازسایت فاش نیوز





نظری بگذارید
chapta

بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
بیشتر...
معرفی کتاب

نقل مطالب سایت، فقط با ذکر منبع بلامانع است.

@ 2014 تمام حقوق مادی و معنوی برای پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ ایثار و شهادت(فاش نیوز)،محفوظ می باشد.