شناسه خبر : 54695
دوشنبه 23 مرداد 1396 , 12:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مجلس در انتظار ارسال گردشکار ستادکل برای سربازی فرزندان ایثارگر

س - باعرض سلام و خسته نباشیـخدمت شما  بنده جانباز 5 درصد در بنیاد با 15 ماه سابقه جبهه را دارم پسر بزرگ بنده به سن سربازی رسیده است  با چه مبلغی با توجه به اینکه توانایی کامل برای انجام تمنام کارها را ندام به دلیل درد گردن و کمر می توانم سربازی فرزندم را خریداری کنم ؟
سوال بعدی من این است که بعد از خرید خدمت سربازی فرزندم در رفتن سرکار های دولتی مشکلی برایش ایجاد می شود؟

ج- آنچه که در بند 5 تبصره 17 قانون بودجه سال 96آمده است ،  فرزندان ایثارگران مشمول ماده(45) قانون خدمت وظیفه عمومی علاوه بر امتیاز مذکور در این ماده مشروط به عدم غیبت آنها و نیز انجام خدمت وظیفه عمومی پدر آنان با هر مقطع تحصیلی، مشمول ردیف اول جدول با اعمال پنجاه‌درصد(50%) تخفیف می‌شوند. ردیف آول مبلغ ده میلیون تومان است که پنجاه درصد آن باید پرداخت شود . ولی مسئله این است که شما مشمول ماده 45 قانون خدمت وظیفه عمومی نیستیدو باید منتظر اجرایی شدن مصوبات اخیر مجلس و اصلاحیه ماده 45 باشید تا مشمول این ماده شوید.
هیچ مشکلی پیش نمی آید و این کارت مانند کارت پایان خدمت خواهد بود

 

س - سلام عرض ارادت چندی پیش که زنگ زدم بنیادگفتندمبلغ 1200000هزارتومان دررابطه ماده 38 به حقوق شما اضافه شده است چندروز بعدکه مراجعه کردم گفتندازروی سیستم برداشته شده مگر میتوانندیگروزبزارندویگ روزبردارندعلت اینکار چه بوده
ج- این افزایش در راستای اجرای ماده 38 نبوده و فقط برای گروهی از جانبازان 70 درصد و بالاتر و نه همه آنان اجرا شده است.

 

س - سلام و خدا قوت خدمت شما برادر عزیز
میخواستم بدونم ستاد کل نامه واسه کسری خدمت ایثارگران رو واسه رهبری فرستاده یا اینکه این خبر شایعه هست

ج- فعلا"‌قرار است این موضوع در جلسات مجلس و ستاد کل نیروهای مسلح بررسی و به نتیجه برسد.

 

س - سلام در جوابی که گفتین بیمه کامل ایثارگران
سوالی ک واسم پیش اومد اینه که پدر من 24 ماه جبهه داره، این بیمه شامل ایثارگران و خانواده هاشون میشه یا فقط مخصوص جانبازان و خانوادشونه؟

ج- رزمندگان و افراد تحت تکفل آنان حسب قوانین مصوب که متاسفانه به درستی اجرایی نشده است مشمول بیمه های درمانی می شوند ولی آنچه که برای جانبازان ،آ‌زادگان و افراد تحت تکفل آنان و خانواده معظم شهدا به تصویب رسیده متفاوت است .

 

س - سلام. عصرتون بخیر
غرض از مزاحمت ،یه سوال داشتم خدمتتون در برنامه ششم ک توسط شورای نگهبان رد شده بود یکی از بند ها درمورد سربازی فرزندان ایثار گر بوده که ایثارگرانی که 30 ماه جبهه داشتند پسرانشان از سربازی معاف شوند  بجای 30 ماه قرار بود 10 ماه بشه
میخاستم بدونم در برنامه ششم ک جدیدا به شورای نگهبان فرستاده شد هنوز این قانون وجود دارد یا که حذفش کردند؟
ممنون

ج- در  ماده 33 قانون احکام دائمی برنامه های پنج ساله توسعه کشور   این مدت اصلاح و تصویب شده و به تایید شورای نگهبان هم رسیده است ولی مدت آن 12 ماه است نه 10 ماه .

اینستاگرام
با سلام و خسته نباشید
اینجانب جانباز 20 درصد با 12 ماه جبهه آیا معافیت از خدمت شامل تنها فرزندم می شود
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi