شناسه خبر : 54720
دوشنبه 23 مرداد 1396 , 15:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کمیته نظارت بر اجرای قوانین ایثارگری تشکیل می شود

نماینده ایثارگر مجلس از نخستین تشکیل کمیته ی مشترک مجلس و بنیاد شهید برای نظارت بر اجرای قوانین ایثارگران خبر داد.

فاش نیوز - نماینده ایثارگر مجلس از نخستین تشکیل کمیته ی مشترک مجلس و بنیاد شهید برای نظارت بر اجرای قوانین ایثارگران خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، سید محمد جواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست اخیر اعضای فراکسیون های شاهد و ایثارگران با رئیس و مسئولان بنیاد شهید خاطرنشان کرد: در نشست اخیر که اعضای فراکسیون های شاهد و ایثارگر و رئیس بنیاد شهید حضور داشتند مقرر شد کمیته ای تشکیل شود و آقای نوروزی به عنوان رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس و سردار انصاری قائم مقام بنیاد شهید و همچنین ایزدی در آن حضور داشته باشند.

وی در خصوص وظایف کمیته اظهار داشت: وظایف محوله به این کمیته عبارت است  از طرح اصلاح قوانین، نظارت و شفاف سازی آنها که تا اگر اصلاحی در قانون لازم باشد (مرتبط با فصل 16 برنامه ششم توسعه) انجام شود.
نماینده مجلس دهم متذکر شد: اعضای کمیته باید وضعیت اجرایی این دو قانون را پی گیری کرده و در مجلس نشست هایی داشته باشند.

نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر من این نشست جلسه خوب و دوستانه ای بود و امیدوارم که با کمک به بنیاد شهید و استفاده این نهاد از نیروهای فعال، خدمت رسانی به ایثارگران بیش از گذشته باشد.

وی گفت: بیشترین مباحث حول بحث کمبود اعتبارات در بنیاد شهید بود. بنیاد شهید و امور ایثارگران بر اساس  برنامه ششم  در چهار سال اجرای برنامه، 14 هزار میلیارد تومان نیاز دارد تا  مطالبات و بدهی های خود را بپرداخت کند.

ابطحی با بیان اینکه شش ماه از سال اول اجرای برنامه ششم توسعه گذشته و بودجه ای اختصاص داده نشده است اظهار داشت: متاسفانه چون تصویب بودجه سال 96 با برنامه ششم همزمان شده بود این موضوع در بودجه سالجاری دیده نشده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه کشور در سال اول و دوم اجرای برنامه باید 4500میلیارد تومان و در سال های سوم و چهارم دو هزار و خورده ای میلیارد تومان و در مجموع 14 هزار میلیارد تومان اعتبارات برای پرداخت بدهی و مطالبات بنیاد شهید اختصاص داده شود.

نماینده مردم استان اصفهان متذکر شد: این مبلغ شامل مطالبات، معوقات و سازو کارهای اجرای احکام دائمی برنامه است و بعضی هم مربوط به قوانینی است که برای جانبازان زیر 25 درصد و رزمندگانی که شش ماه در جبهه حضور داشته اند مانند ورود به دانشگاه و تحصیلات دانشگاهی لحاظ شده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در خاتمه اضافه کرد: در این نشست آقای شهیدی اظهار داشت"اصرار کردم که در این دوره در دولت نباشم و مرا از این کار معاف کنند اما رئیس جمهور رایزنی کرده و نظرشان این بود که من همچنان به کار خود ادامه دهم".

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
حاجی بی خیال زیاد به خودتون فشار نیارین قندتون میفته ....
شما اگه یه تیپ میر غضب ساطور بدستم بالا سرشون بذارین عمرآ به حرفتون گوش کنن ...
حاجی مسئله پوله ...پول .... پوللللللِله دلاور .....
شما برین منابع مالیشو درست کنید ....پس گردنیش باشه واسه بعد .
به هرحال با اراده رییس جمهور محترم ،خداوند متعال مجددا جناب شهیدی در معرض ابتلا(امتحان) دیگری قرار داد تا انشاله در این فرصت مجدد وقت بیشتری را برای خدمت به خانواده محترم شهدا ،آزادگان،ایثارگران وجانبازان مظلوم اختصاص داده و با یک بازنگری و تغییر ساختار سازمانی و تغییر مدیران میانی و ارشد (که وضعیت امروز بنیاد حاصل تفکرات این مدیران... است و اگر قرار بود تاکنون خلاقیتی در این مسیر بخرج بدهند تاکنون میبایست انجام میدادند)عزم خود را برای بهبود وضعیت جزم نمایند ،باشد که اقدامات آتی ایشان باقیات صالحات باشد تا قیام قیامت ونه لعن و...بازماندگان شهدا و جانبازان؟!
همشون سرته یه کرباسان اینها باایثار گران ضد هستند و مارو میخواهند پشیمون کنن ازاینکه به جبهه رفتیم
عينا از متن اظهارات اين مقام مسئول !!!؟؟؟ و مقنن و برنامه ريز كپي شده است :

ابطحی با بیان اینکه شش ماه از سال اول اجرای برنامه ششم توسعه گذشته و بودجه ای اختصاص داده نشده است اظهار داشت: متاسفانه چون تصویب بودجه سال 96 با برنامه ششم همزمان شده بود این موضوع در بودجه سالجاری دیده نشده است.

با اين اوصاف از يك برنامه 5 ساله اي ، يكسالش بخاطر ..... آقايان در همان اولش پريد ، يكسال آخر هم ميافتد به تنظيم برنامه بعدي يك سالش هم آنجا ميپرد .

كنون تنها علي ماند و حوضش

ايثارگران عزيز سماق خوب سراغ دارم قطعا با اين كيفيت قانون گذاري و برنامه ريزي لازم تمام ايثارگران خواهد شد .

البته بگم همه قوانين اين طوري نيستند ، اين برنامه براي ايثارگران هست و الا براي خودمان (وكلاي ملت و مردم !!!؟؟؟) سه سوته حقوقهاي يك كم نجومي ، وامهاي بلاعوض را مصوب و اجرايي ميكنيم
مسئولین اگر قانون درستی بنویسند که قابلیت اجرایی داشته باشد، دیگر نیاز نیست به موازات ان دهها کمیته و کمیسیون هم تشکیل بدهند برای نظارت بر اجرا .
برا انتقال دانشگاهی فرزنداشون کاری انجام شده؟؟
عزیزان اینقدر قانون قانون نکنید بابا بخدا زورشون میاد پاسخ سؤال بدهند آخه پاسخ به سؤال هم بودجه میخواهد میرید سپاه میبرسید آقا حکم حقوقی جانبازانبسیجی چه شد میگه من خبر ندارم میگید کارت همسان سازی میگه خبر ندارم . میگید کارت فرشکاه اتکا میگه خبر ندارم . پس از چی خبر دارید برای چی اونجا نشستید . آخه اینهم بودجه خدا وکیلی اینقدر ملال آور به حساب آقایان میائیم . حتی حاضر به پاسخ نیستند اونوقت انتظار داریم پاداش بدهند حقوقمون همسان کنند یا کارتی به ما بدهند آقایان نماینده 4 روز دیگر باز انتخابات است چرا اینقدر مارا خار میکنید واگزار میکنیم به خدا . جانباز 50 درصد جنگ حالت اشتغال بنیاد حقوقم زیاد است اگر کسی لازم دارد نصفشو تقدیم کنم
ما ايرانيا تا زور بالاي سرمان نباشه کار نميکنيم ... وقتي يک قانون تصويب ميشه بايد دو قانون ديگه براي اجراش بزارن بالاي سرش ... که اگه اجرا نشد قانون دوم باباشو در بياره ...

...

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه گفت:

در معرفی وزرا، سهمیه وزرای ترک باید افزایش یابد و چنانچه که از

وزیران ترک زبان، کاردان، متخصص و متعهد معرفی نشوند،

دولت اصلا از فراکسیون مناطق ترک نشین که ۱۱۰ عضو دارد

انتظار رای دادن به وزرای معرفی شده را نداشته باشد .

بنیاد همه ترک .

دولت همه ترک .

مجلس همه بعضاً ترک .

باز هم سهم بیشتری می خواهند .

باشه حرفی نیست :

ولی حقوق رزمندگان و جانبازان ۵% جبهه را هم بدهید ؟!

بدید دیگه .

جان مادرتان بدهید .

آفرین بدهید .

...


...

مهم نیست که همه میزها را اشغال ؛

و همه حقوق ها را پارو می کنید ؟!

مهم اینست که موقعی که ما جبهه بودیم شما کجا بدوید ؟!

...

همه اینها فقط حرف مفته و هیچکس پیگیر حق وحقوق رزمندگان که در سند راهبردی در سال 94 تصویب شد نیست چون اگر غیر از این بود در این 2سال به نتیجه رسیده بود .قانونی که هم مجلس تصویب کرده و هم شورای نگهبان پس چرا اجرا نمیشود ؟چون هیچکس به فکر آنان نیست و بی صاحب میباشند و هر کدام در گوشه ایی از کشور به دنبال مشکلات زندگی خودشان هستند و اینان نیز از این عدم انسجام رزمندگان کمال سواستفاده را در اجرا نکردن قانون مینماین چون مرجعی برایه بازخواست آنها وجود ندارد وتا وضع بدین شکل باشد تا قیام قیامت هم کسی برایه حرف وخواسته رزمندگان تره خورد نمیکند
مجلس کجای اموره!!!!
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi