شناسه خبر : 54741
یکشنبه 22 مرداد 1396 , 09:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جنگ خاموش در کردستان اولین اقدام دشمن

آداب جنگیدن سپاه در دفاع مقدس الهی و اسلامی بود/«جنگ خاموش» در کردستان اولین اقدام دشمن برای سرنگونی انقلاب/ مَنش نیروهای انقلاب باعث صف‌بندی مردم با ضد انقلاب شد«حسین فداکار» با بیان اینکه قرآن می‌فرماید که در میان مومنان کسانی بودند که در راه خدا عهد و پیمانشان را کامل کردند و پای آن ایستاند، این گروه شهدا هستند. و می‎فرماید کسانی نیز ادامه دهنده این عهد و پیمان بودند و در این راه ترس و واهمه‌ای نداشتند. راهیان نور و حرکت فرهنگی آن،‌ ادامه همین مسیر است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره راهیان نور، گفت:‌ رهبر انقلاب فرمودند: «راهیان نور یک فناوری برای استخراج گنج دفاع مقدس است» اگر ما بخواهیم وظیفه خودمان را در مقابل اسلام و عملکرد حضرت امام خمینی (ره)، حفظ انقلاب و پیش‌برندگی آن ادا کنیم باید به مناطقی که دشمن کفتارگونه به آن هجوم آورد و جوانان اسلام در آن با دشمن مقابله کردند،‌ ادای احترام کنیم. یکی از این مناطق کردستان و سرزمین مجاهدت‌های خاموش است.

راوی دفاع مقدس عنوان کرد: کردستان جایی است که جنگ در آن آغاز و پایان یافت. دشمن و استکبار جهانی اولین کاری که می‌خواست برای به چالش کشیدن و دچار مشکل کردن انقلاب انجام دهد، استفاده از عناصر مزدور خود در داخل بود. «جنگ خاموش» اولین اقدام دشمن برای سرنگونی انقلاب در کردستان بود. پیش از حمله رژیم بعثی عراق ما 2 سال جنگ خاموش داشتیم.

فداکار افزود:‌ ما در زمانی که بحث داخلی، تحریم و درگیرهای تهران را داشتیم وارد بحث کردستان شدیم. استکبار با پولی که هزینه کرد از طریق پایگاه‌های خود در ترکیه و عراق برنامه‌ریزی و فرماندهی کرد و نیروهایش را پس از آموزش به منطقه فرستاد که کردستان ایران که مردم خوب و مومن و باخدا و انقلابی‌ای داشت و عاشق کشور و دین بودند را مورد هجوم قرار دادند. ما در کردستان با کفر می‌جنگیدیم، نه با کُرد. حضرت امام در پیامی فرمودند «ما بین شیعه و سنی فرقی نمی‌بینیم و همه یکی است». یکی از شعارهای ما در تظاهرات‌ها واهپیمایی‌های کُردستان این بود «شیعه و سنی فرق نیَهَ، رهبر ما خمینیهَ».

وی ادامه داد: دشمن در آذربایجان، کردستان، ایلام، تهران، کرمانشاه، شمال و کرمانشاه از عناصر خود استفاده کرد. همه این‌ها دست نشانده‌های استکبار جهانی بودند که از دست نشانده‌های خود استفاده می‌کرد. بچه‌های ما در کردستان با دست خالی و فقط با سبقه‌های ایمانی با «تنفگ برنو» می‌جنگیدند. سلاح و مهماتی وجود نداشت و با این وجود نیروهای انقلاب توانستند در منطقه کردستان و دیگر مناطق دشمن را چنان بر زمین بزنند که دست به دامن زمین شدند.

راوی دفاع مقدس با اشاره به تبلیغات منفی دشمن در مناطق کردستان گفت: دشمن در کردستان سمپاشی زیادی کرده بود و به مردم گفته بود انقلاب قرار است مردم کُرد را نابود کند! اما وقتی بچه‌های ما وارد منطقه شدند کار جهادی را شروع کردند. بچه‌های انقلاب در مناطق کردستان رزمنده بودند، امدادگر بودند، مسجد، کارهای تاسیساتی، کار کشاورزی می‌کردند؛ مردم چشم و گوش بازی داشتند و این اقدامات را وقتی که مشاهده کردند به دروغگویی ضد انقلاب پی بردند. استکبار برای نیروهای ضد انقلاب در کردستان ماهیانه 2500 تومان حقوق پرداخت می‌کرد. فرماندهان نیروهای ضد انقلاب این مبلغ را دریافت می‌کردند و فقط 500 تومان آن را به نیروها می‌دادند و مابقی آن را خودشان استفاده می‌کردند.

فداکار بیان کرد: در بسیاری از مناطق کردستان وقتی نیروهای سپاه غذایی برای خودشان تهیه می‌کردند تقریباً برای تمام اهالی روستا نیز غذا درست می‌کردند و بدنه نیروهای ضد انقلاب پی بردند ارباب‌هایشان به آن‌ها دروغ گفته‌اند. خیلی از مناطق وقتی ما وارد می‌شدیم خالی از سکنه می‌شد و علت آن همان تبلیغاتی بود که علیه سپاه و نیروهای انقلاب صورت گرفته بود و زمانی که ما وارد می‌شدیم مردم به ما علاقمند می‌شدند. منش نیروهای سپاه باعث صف بندی مردم با ضد انقلاب شد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: امام (ره) فرمودند «ما با جنگ انقلاب را به جهان صادر کردیم» صدام با بمب به شهرها حمله می‌کرد اما ما هیچ گاه متوسل به این اقدامات نشدیم. ما در عملیات محمد رسول الله (ص) به سد دربندی خان عراق رسیدیم که اگر آن سد را منهدم می‌کردیم تمام بغداد را آب بر می‌داشت اما حضرت امام خمینی(ره) مخالفت کردند و فرمودند «مردم عراق چه گناهی کرده‌اند!» هرگاه نیروهای ما به عملیات می‎‌رفتند و امام خمینی (ره) سفارش مردم، اموال و احشام آن‌ها را می‌کرد چون آداب جنگیدن بچه‌های سپاه در دفاع مقدس گرفته شده از ائمه بود و رهبری، راه و آرمان ما هم الهی بود.

وی با نقل خاطره‌ای از حضور حاج احمد متوسلیان در کردستان بیان کرد: حاج احمد متوسلیان یک روز زنی را در گوشه خیابانی می‌بیند و می‌گوید «خواهرم کسی شما را اذیت کرده؟» که می‌گوید نه من مریضم و بچه‌ام دارد می‌میرد. حاج احمد می‌گوید «خواهرم! شوهر شما کجاست؟» که پاسخ می‌دهد شوهر من عضو دموکرات است و با سپاه می‌جنگد. حاج احمد 2 هزار توامان پول در جیب دارد و تمام آن را هدیه می‌کند و حاج رضا دستواره را مامور می‌کند تا مشکلات او را بررسی کند. وقتی شهید دستاوره به دستور حاج احمد متوسلیان مرغ، برنج و روغن به این زن هدیه می‌کند متوجه می‌شوند 15 خانواده دیگر در همان کوچه وجود دارند که چنین مشکلاتی دارند و حاج احمد دستور می‌دهد تا برای همه این خانواده‌ها تغذیه فراهم شود.

فداکار اظهار داشت: یک هفته بعد از این اتفاق، تعداد زیادی از کُردهای مسلح به سمت سپاه آمدند، جمعیتی از زنان پشت سر آن‌ها بودند که فرمانده آن‌ها جلو آمد و گفت فرمانده شما پاسدارها چه کسی است؟ حاج احمد جلو آمد و آن فرمانده کُرد دستش را جلو آورد و گفت آمده‌ایم بگوییم «یاعلی» و در برابر ضد انقلاب بجنگیم. همسر این فرمانده از پشت جمعیت جلو آمد و به شوهر خود گفت بی غیرت‌ها با این‌ها می‌جنگیدید! با این‌هایی که وقتی ما گشنه بودیم و از گشنگی داشتیم می‌مردیم به ما کمک کردند. عملکرد زیبا، انسان دوستانه، دینی و بشر دوستانه ما باعث شد مردم کُردستان ببینند. امروز تمام مرزهای کردستان در دست کُردهاست. همه افتخارات ما بخاطر فکر بچه‌هایی بود که از اسلام درس گرفته بودند.

راوی دفاع مقدس خاطر نشان کرد: امنیت، آرامش، قدرت و عزت ما امروز در ادامه این سخن بود که رهبر انقلاب فرمودند «جنگ ما گنج است» ما باید در راهیان نور بگوییم بچه‌هایمان با دست خالی، در ارتفاعات در یخ و یخبندان در گرمای خوزستان با دوری از خانواده کشور را به آرامش رساندند و از همه مسئولینی که می‌خواهند کار بسیجی‌وار را یادبگیرند دعوت می‌کنیم به روش و منش شهدا و عملکرد، علم و ذکر شهدا نگاه کنند و آن را سرلوحه قرار دهند تا پیروز دو دنیا باشند.

وی درباره نقش پیشمرگان کرد مسلمان گفت: این افراد شخصیت‌هایی فهمیده، عالم، معتقد و بااعتقاد هستند و دشمن را خوب شناخته‌اند و به خوبی آگاه هستند. نقش پیشمرگان کرد مسلمان در کردستان و در سایر نقاط کشور برجسته است. ما در شهر سنندج 50 شهید روحانی داریم که دشمن را خوب شناختند و در برابر آن‌ها ایستاند. این‌ها اهل مطالعه و عمل بودند که پای علمشان ایستادند. در شهر سنندج عالمانی بودند که ضد انقلاب سر همه اعضای آن‌ها را بریدند و خانه او را آتش زدند.

فداکار گفت: پشمرگان کُرد مسلمان هدف، دوست و دشمن را شناختند و به راحتی وارد عمل شد. عراق برای ضد انقلاب ماهی 2500 تومان پول می‌داد ولی وقتی وارد سپاه شدند ایثارگری را از حاج احمد متوسلیان یادگرفتند. حاج احمد متوسلیان از مریوان به دزلی می‌آمد و سر سه راه حزب الله سه نفر زیر برف ایستاده بودند که حاج احمد به راننده گفت ترمز کن. این نقطه خوف‌انگیزترین مقر ضد انقلاب بود؛ حاج احمد پرسید کجا می‌روید؟ جواب دادند به دزلی می‌رویم. متوسلیان گفت کدامتان رانندگی بلدید. به راننده گفت برو پایین؛ حاج احمد و راننده پشت ماشین نشستند و به آن‌ها گفت شما خودتان ماشین را برانید. مدتی بعد ضد انقلاب در همان نقطه برای متوسلیان کمین گذاشت همین نیروها به همراه طایفه‌شان با ضد انقلاب درگیر شدند و گفتند اگر به این‌ها نزدیک شوید ما درگیر می‌شویم.

وی گفت: علم، فهم و درک ویژگی و عملکرد مهم مردم کُردستان بود. ضد انقلاب حتی نمی‌توانست نیروهای جهادگر را تحمل کند. مردم کردستان امروز خیلی کاروان‌های راهیان نور را تحویل می‌گیرند و این مسئله باعث تبادل فرهنگ، رونق اقتصاد و مباحث مختلف می‎شود. امروز یادمان‌های ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و ... وجود دارد. توصیه می‌کنیم زائرین علاوه بر راهیان نور مناطق تاریخی و فرهنگی را نیز ببینند.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi