شناسه خبر : 54744
یکشنبه 22 مرداد 1396 , 10:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

توهین روزنامه زنجیره ای به سپاه قدس و مدافعان حرم

روزنامه قانون

یک روزنامه اصلاح‌طلب در مطلبی توهین آمیز ضمن ملامت سپاه قدس، شلیک موشک‌های سپاه به مقر داعش در دیرالزور را اقدامی تنش‌زا معرفی کرد و شهادت حججی را نتیجه اشتباهات محاسباتی ایرانی‌ها دانست.

*******

** توهین روزنامه اصلاح طلب به سپاه قدس و مدافعان حرم

روزنامه قانون در مطلبی توهین آمیز ضمن ملامت سپاه قدس و تذکر نسبت به بی توجهی به هشدارهای آمریکا، شلیک موشک‌های سپاه به مقر داعش در دیر الزور را اقدامی تنش زا معرفی کرد و شهادت جوانان ایرانی مدافع حرم را نتیجه اشتباهات محاسباتی ایرانی‌ها دانست.

قانون در مطلبی با عنوان «پشت صحنه یک شهادت؛ عواملی که سبب شد تا محسن‌حججی شهید شود» نوشت:

«کوروش احمدی، کارشناس روابط بین‌الملل با درج مطلبی در روزنامه شرق، تنف و جنوب شرق سوریه را «جدیدترین نقطه بحران در منطقه» می‌خواند و می‌گوید: در شرایطی که روند عقب‌نشینی و نابودی داعش در سوریه سرعت گرفته، تلاش‌ها برای پرکردن خلأ ناشی از آن نیز رو به افزایش نهاده و از جمله موجب شده به ناگاه، جنوب شرقی سوریه به یکی از حساس‌ترین و مخاطره‌آمیزترین صحنه‌های تقابل در منطقه تبدیل شود. در نتیجه، در بیش از یک ماه گذشته، این منطقه عرصه برخوردهایی بین نیروهای حامی دولت سوریه و نیروهای سوری تحت حمایت آمریکا بوده است. حمله آمریکا در هجدهم می، به واحدهایی که ادعا می‌شد به پادگان تنف نزدیک می‌شدند؛ ۹ روز قبل از آن حمله نیروهای سوری به مواضع شورشیان در منطقه؛ ادعای سرنگونی دو پهپاد مسلح ساخت ایران از سوی آمریکا در ۷ و ۲۰ ژوئن؛ شلیک ۶ موشک ایرانی به شهر دیرالزور که در تصرف داعش است؛ اعلام روسیه مبنی بر تعلیق برنامه هماهنگی با آمریکا برای اجتناب از برخوردهای تصادفی هوایی و هشدار به آمریکا درباره ورود هواپیماهای آمریکایی به منطقه عملیاتی روسیه یعنی غرب رود فرات، برخی از این موارد تنش‌زا بوده‌اند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه ضمن ملامت سپاه قدس و تذکر نسبت به بی توجهی به هشدارهای آمریکا نوشت:

«جف دیویس، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: «جنگنده‌های ائتلاف] دروغین آمریکا علیه داعش [ در روزهای گذشته با پرتاب اعلامیه به نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه هشدار داده‌اند که از مناطق کاهش تنش، دور شوند. مشخص نیست که نیروهای ایرانی نیز در این منطقه حضور دارند یا خیر، اما نیروهای حاضر، دست‌کم به وسیله تهران، تقویت شده‌اند». سخنرانی این مقام ارشد نظامی آمریکا سبب شد تا خبرگزاری فرانسه اعلام کند که این ادعای پنتاگون احتمال حمله مجدد جنگنده‌های ائتلاف به نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه را افزایش می‌دهد. ولی با این حال چرا توجهی به این ادعا یا هشدار نشد، مشخص نیست».

قانون در ادامه با عنوان "اشتباهاتی که جان می‌گیرد" می‌نویسد:

یک روز خان‌طومان وامروز تنف؛ طیفی از بهترین بندگان خدا به دلایل مختلف جان خود را از دست می‌دهند و برخی فقط با تقسیم تقصیر، به بریده‌شدن سر حقانیت نظاره می‌کنند. گردن کلفت‌ جهانی(روسیه) که منافع خود را دنبال می‌کند نیز فقط گاهی اعلام می‌کند که قابل قبول نیست.آری، قابل قبول نیست جوانان ایرانی که برای حفظ امنیت مرزهای کشورش به صدها کیلومتر آن‌طرف‌تر از مرزهای ایران رفته‌اند، با اشتباهات محاسباتی برخی سیاست‌مداران جان خود را از دست بدهند. قابل قبول نیست که روسیه هرجا منافع او حکم می‌کند، با آمریکا باشد و پشت ایران را خالی کند. قابل قبول نیست که مانند عملیات کربلای 4 عزیزترین مردان خدا با دستان بسته شهید شوند و هزاران غیر قابل قبول دیگر که در این میان دل را می آزارد.

قانون در ادامه نوشت:

«بیشتر از همه این دردها، حماقت‌های جریانی خودبرتربین بلای جانست. جریانی که تصور می‌کند شهدا و شهادت در سیطره فکری آن‌ها خلاصه شده است و هرکس به بازی‌های سیاسی‌شان توجهی ندارد، از این میدان به دور است.بی‌شک آن‌ها نیز در شهادت این عزیزان، تقصیر دارند و دست‌شان آلوده به انحرافی است که در اذهان ایجاد می‌کنند. مشخص نیست که چرا این جریان در تلاش است تا شهدا،ایثار و فداکاری را از ملت دور و به یک تفکر خلاصه کند ولی ای کاش بزرگان‌شان، آن‌ها را از خواب غفلت بیدار کنند و جلوی این رویه غلط را بگیرند.»

درباره این مطلب توهین آمیز چند نکته قابل ذکر است.

اول اینکه این روزنامه اصلاح طلب به نقل از یک روزنامه دیگر اصلاح طلب، حمله موشکی مقتدرانه و غرورآفرین سپاه به مقر داعش در دیرالزور را هم ردیف با حمله آمریکا به غیرنظامیان در سوریه، اقدامی تنش زا معرفی می‌کند!

دوم اینکه این روزنامه اصلاح طلب در اقدامی تأمل برانگیز، کارشکنی آمریکا در پاکسازی مناطق تحت تصرف تروریست‌ها و بمباران مناطق سوری توسط واشنگتن را توجیه و تاکید کرده است که چرا سپاه قدس به هشدارهای آمریکا توجهی نمی‌کند!

سوم اینکه تمامی شواهد حاکی از آن است که تروریست‌های تکفیری که وحشیانه به کشتار مردان، زنان و کودکان در منطقه مشغولند، با چراغ سبز آمریکا و حمایت برخی کشورهای اروپایی و برخی از سران مرتجع منطقه دست به این جنایات وحشیانه می‌زنند؛ اما در این میان، توپخانه این روزنامه اصلاح طلب به سمت سپاه قدس و اقشار متدین جامعه نشانه رفته و شهادت جوانان برومند را نتیجه اشتباه محاسباتی ایرانی‌ها معرفی می‌کند!

** در ساختمان بلند بهشت، قلب کارگزاران خوب شد!

روزنامه آفتاب یزد در گزارشی با عنوان «لبخند تهران» نوشت:

«روند رسیدن به گزینه نهایی شهرداری تهران، همان طور که پیش بینی می‌شد چندان از شفافیت برخوردار نبود و حواشی فراوان و قابل توجهی با خود به دنبال داشت... در شرایطی که خبرنگاران به صحن اصلی شورا راه داده نشدند و در راهروهای شورا و پشت درهای بسته صف کشیده بودند و در شرایطی که ساعت از ۱۴ گذشته بود، برخی اعضای شورا خبر دادند که ممکن است انتخاب گزینه نهایی به روز دیگری موکول شود. با این حال همیشه درهای بسته اثرات خاص خود را دارد. جلسه به طول انجامید و شورا به نتیجه رسید اما باز هم با شیوه‌ای عجیب و قابل تأمل... علیرغم تمام این بحث‌ها، نجفی گزینه‌ای کارآمد و قابل اتکا در راه مدیریت و ساماندهی شهر تهران به حساب می‌آید که اگر در روند کاری خود با اخلال رو به رو نشود، بدون شک تهران نفس تازه‌ای خواهد کشید».

گفتنی است فرآیند انتخاب شهردار توسط شورای شهر پنجم در حالی به پایان رسید که از ابتدا نیز مشخص بود که نام «محمد علی نجفی» از گردونه رقابت‌ها خارج خواهد شد.  قرار بود که گزینه نهایی شهرداری تهران از بین سه گزینه الهه کولایی، محسن مهرعلیزاده و محمدعلی نجفی انتخاب شود.

الهه کولایی پیش‌تر اعلام کرده بود که حضور او به عنوان یک زن در میان نامزدهای شهرداری تهران «ویترینی» است. در همین راستا کولایی بعد از ارائه برنامه‌های خود برای شهرداری تهران از نامزدی  انصراف داد و در عمل نشان داد که از ابتدا هم مساله «حضور زنان در پست‌های مدیریتی» که از سوی اصلاح طلبان مطرح شده بود تنها ابزاری برای فریب افکار عمومی بوده است. علاوه بر این محسن مهرعلیزاده نیز پیش از رأی گیری انصراف خود را اعلام کرد.

نکته قابل توجه اینکه اظهارات نجفی در زمان ارائه برنامه‌هایش نشان داد که وی اطلاعات بسیار ناقصی از تهران دارد. برای نمونه وی حتی نمی‌داند تعداد ایستگاه‌های فعال تهران به چه میزان است و عنوان کرده که ۸۰ ایستگاه فعال وجود دارد در حالیکه در حال حاضر حدود ۱۴۰ ایستگاه فعال در تهران توسط شهروندان مورد استفاده قرار می‌گیرد و ۳۰ ایستگاه دیگر در آستانه بهره برداری هستند!

نکته دیگر اینکه در این بین بازنده اصلی طیفی از اصلاح طلبان بودند که به دنبال رساندن مهرعلیزاده به بهشت بودند ولی در پشت پرده‌ها همه چیز به ضرر وی در حال چیدمان بود. در نهایت عملیات مهندسی شده کارگزاران برای شورای شهر تهران با پیروزی محمدعلی نجفی برای شهرداری تهران در جلسه رأی گیری به مرحله نهایی رسید.

در روزهای گذشته پایگاه خبری اصلاح طلب «انتخاب» به نقل از یک کانال خبری نوشت:

«ظاهراً قلب آقای نجفی در مورد پست‌هایی چون سازمان میراث فرهنگی دچار مشکل شده و در برابر پست‌های مهمتری چون شهرداری، رو به بهبودی تمایل نشان خواهد داد». «حسین دهباشی» از فعالین اصلاح طلب نیز در یکی از صفحات اجتماعی نوشت: «جناب دکترنجفی عزیز، شهرداری تهران مبارک و برازنده‌تان؛ اما شما که در آرامش میراث فرهنگی تاب نیاوردید، چه می‌کنید با استرس مدیریت تهران؟‌.»

گفتنی است در متن نامه استعفای نجفی از ریاست سازمان میراث فرهنگی در دولت یازدهم آمده است: «مشکلات ناشی از بیماری قلبی و برخی فشارهای کاری تدریجاً شدت یافته و عرصه را بر این‌جانب تنگ نموده است».

** وقتی اصلاح طلبان احساس می‌کنند در انتخابات بازیچه شدند!

روزنامه بهار در یادداشتی با عنوان «کابینه شکستنی» نوشت:

«حسن روحانی با وام گرفتن از گفتمان اصلاح طلبی و ایستادن در برابر کاندیداهای مشخص و شناسنامه دار اصولگرا در قامت یک کاندیدای اصلاح طلب در میان جامعه هدف خود ظاهر گردید و توانست با اتکا بر آرای اصلاح طلبانه مردمی بار دیگر بر کرسی ریاست جمهوری تکیه بزند. با صراحت باید عنوان نمود که استفاده ویترینی از گفتمان اصلاح طلبی می‌تواند به اعتماد عمومی جامعه به اصلاح طلبان لطمه‌های جبران ناپذیری وارد نماید...اینک ندای آرامش بخش مدارا و امید، با روال معرفی کابینه‌ای «شکستنی» می‌تواند به خطری جدی در جهت انشقاق جریان اصلاح طلب از دولت دوازدهم مبدل گردد».

گفتنی است کابینه دوازدهم از حیث سیاسی، نه تنها بنا بر ادبیات متعارف، اصلاح‌طلبانه نیست، حتی حداقل‌های این جریان را نیز پوشش نمی‌دهد. اصلاح طلبان در پی آن بودند تا با فشار سنگین رسانه‌ای حداقل سه وزارتخانه مهم «کشور»، «ارشاد» و «علوم» را در اختیار بگیرند، اما چنین نشد؛ بنابراین طبیعی است که جریان اصلاح‌طلبی برخورد سردی با روحانی و کابینه دوازدهم داشته باشد.

نمایندگان فراکسیون امید در روزهای اخیر در اظهارات جداگانه عملاً دولت را تهدید کرده‌اند که در صورتیکه مطالبات آنها در کابینه مورد توجه قرار نگیرد، این فراکسیون در زمان رأی به کابینه دولت را همراهی نخواهد کرد. در کنار این، تیترهای روزنامه‌های اصلاح طلب همچون «کابینه افولی»، «کابینه خنثی»، «کابینه شکستنی»، «کابینه غیر علمی»، «بیم‌های پررنگ کابینه امید»، «اندکی تغییر» و... نشان از پیگیری خط مشی جدیدی در برخورد با دولت دارد. از سوی دیگر به میان کشیدن مشکلات اقتصادی و معضلات معیشتی و اجتماعی در روزهای اخیر و تنها دو ماه پس از انتخابات در روزنامه و رسانه‌های اصلاح طلب نشانه نارضایتی آنها از دولت در دادن سهمیه به آنهاست.

** اعتراف روزنامه زنجیره‌ای: اروپا در موضوع تحریم‌ها، با آمریکا همراه است!

روزنامه آرمان در یادداشتی با عنوان «پیامد خروج آمریکا از برجام» نوشت:

«اگر آمریکا بخواهد به وضع قبل از برجام برگردد، اروپا نخست مقاومت می‌کند، اما به‌دلیل حجم مبادلاتی که با آمریکا دارد، در وضع تحریم‌ها علیه ایران با آمریکا، ناگزیر به همراهی خواهد بود، زیرا بسیاری از بانک‌های اروپایی که با آمریکا مبالادت پولی و بانکی دارند، ناگزیر به رعایت قوانین بانک‌های آمریکایی هستند؛ بنابراین لغو برجام از سوی آمریکا در شرایطی اتفاق می‌افتد که واشنگتن خود می‌داند اروپا نیز درصورت لغو برجام ناگزیر به پیروی از ایالات‌متحده خواهد بود».

بزک کنندگان برجام به‌خوبی می‌دانند که علت اصلی دستاورد تقریباً هیچ برجام، عهدشکنی آمریکا و لغو نشدن تحریم‌ها و در نهایت ترس بانک‌ها و مؤسسات اروپایی از عواقب همکاری اقتصادی با ایران و واهمه از جریمه‌های سنگین وزارت خزانه‌داری آمریکاست.

کشورهای اروپایی عضو ۱+۵ تاکنون نه‌تنها به‌هیچ‌عنوان اعتراض ایران نسبت به نقض برجام از سوی آمریکا را نپذیرفته‌اند، بلکه صریحاً از تحریم‌های ضد ایرانی هم حمایت کرده‌اند. برای نمونه، «زیگمار گابریل» وزیر امور خارجه آلمان-بهمن ۹۵- در اظهار نظری گستاخانه از رویکرد آمریکا در قبال ایران حمایت کرده و تحریم‌های جدید تصویب شده علیه تهران از طرف واشنگتن را قابل درک ارزیابی کرد.

اصلاح طلبان قبلاً نکات ضعف دولت را لاپوشانی می‌کردند، الان باید بدون لکنت نقد کنند!

«رضا علیجانی» از اعضای گروهک ملی ـ مذهبی که چندین سال است که به پاریس گریخته در مطلبی در سایت ضد انقلاب زیتون نوشت:

«قرار استراتژیک اصلاح طلبان (و بعضی تحول خواهان)، «حمایت انتقادی» از روحانی و نه حمایت مطلق از وی بوده است. براین اساس به نظر می‌رسد این بخش از نیروهای سیاسی ایران باید در وضعیت پیش رو هرجا که در رفتار روحانی و عملکرد دولتش نقطه قابل نقدی می‌بینند بی لکنت زبان انتقاد کنند. اگر در گذشته در بخش مهمی از این جریان تمایلی به لاپوشانی و توجیه ودلیل تراشی برای نقطه ضعف‌ها وجود داشت امروزه باید تجدید نظری اساسی در این رویکرد صورت بگیرد».

گفتنی است رسانه‌های اصلاح طلب در طول فعالیت دولت یازدهم، همواره به لاپوشانی و فرافکنی نقاط ضعف دولت می‌پرداختند. برای نمونه مدیرمسئول روزنامه اصلاح طلب «شرق» در گفتگو با حسین دهباشی اعتراف کرد که برای عبور از سد افکار عمومی، برجام را بزک می‌کردیم. این روزنامه زنجیره‌ای علیرغم عهدشکنی‌های مکرر آمریکا در برجام، تیتر زد «امضای کری تضمین است». روزنامه‌های اصلاح طلب دو سال و نیم تمام به بزک سیمای ضد انسانی آمریکا پرداختند و چنان قلم زدند که آمریکا توانست برجام با عایدی «تقریباً هیچ» بلکه «خسارت محض» را به ملت ایران گران بفروشد. این تنها یک نمونه از لاپوشانی نقاط ضعف دولت یازدهم توسط اصلاح طلبان است. حال مقاومت دولت درمقابل سهم خواهی طلبکارانه اصلاح طلبان، تبدیل به بهانه‌ای برای مطالبه گری و نقد دولت شده است! و اما نکته قابل تأمل اینکه، مردم و مطالبات آنان از جمله مشکلات معیشتی، تنها یک بازیچه در دست اصلاح طلبان برای نیل به منافع شخصی و حزبی است.

اینستاگرام
سلام . از نوشته ها و مطالب این چند روزنامه اصلاح طلب راحت میشه فهمید که نگارنده و نویسنده ها بسیار بزدل و ترسو هستندو بهتره با جنگ و سیاست کاری نداشته باشند و
و بروند دنبال نشر مطالب تفریحی و گردشگری.
تمام بدخواهان نظام وکشورعزیزمان ایران بدانند تازمانی که نفس ایرانی یاری کند نمیگذارد داعشی وداعش پرورها فکرایران رابسرشان بیاورند .رهبرم تازنده ایم رزمنده ایم فقط منتظر اشاره مبارک شماهستیم ......
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi