شناسه خبر : 54780
دوشنبه 30 مرداد 1396 , 13:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شورای عالی ایثارگران بیانیه بنیاد علیه ایثارگران را محکوم کرد

شورای عالی انجمن های ایثارگران با صدور نامه ای، ضمن محکوم کردن بیانیه روابط عمومی بنیادشهید و امور ایثارگران، هشدار داد درصورت ادامه مواضع سخیفانه در قبال ایثارگران، برخورد مقتضی و انقلابی را در دستور کار قرار خواهد داد.

فاش نیوز شورای عالی انجمن های ایثارگران اقدام روابط عمومی بنیاد علیه ایثارگران را محکوم کرد و در باره عواقب اقدامات نسنجیده مسئولان بنیاد هشدار داد.

به گزارش فاش به نقل از سایت شورا، متن این نامه به این شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم .

«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَقُولُوا قَوْلاً سَدِیدا» (احزاب: 70)

 اى کسانى که ایمان آورده‏ اید، تقواى الهى پیشه کنید و سخن استوار گویید.

چو بیچاره گردی و پیچان شوی

ز گفتار هرزه پشیمان شوی

ایثارگران عزیز و سرافراز (خانواده معظم شهدا ، جانبازان و آزادگان )

طی بیش از یک سال گذشته که انجمن ها و تشکل های ایثارگری ثبت شده ی دارای مجوز قانونی و فعال کشور بر آن شدند تا با وحدت و همگرایی در  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پیگیری مطالبات قانونی و به حق ایثارگران به ایجاد جبهه ای واحد و فراگیر همت کنند و صدایی رساتر از گذشته را در فضای جامعه طنین انداز سازند؛ و با الهام از اهداف عالیه انقلاب اسلامی، آرمان های بلند بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی ره  و با بهره گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری، خادمی کوشا برای جامعه ایثارگری باشند، گویا این موضوع به مذاق برخی مدیران بنیاد خوش نیامده که هر بار با اظهارات موهن و مهمل بافی به دنبال ایجاد تفرقه در بین ایثارگران هستند. اینان حتی عاجز و ناتوان از حمایت تشکل های شناسنامه دار و مورد وثوق ایثارگران، و هر بار با عناوینی مجهول و مجعول «جمعی از ایثارگران» در سایت ها و رسانه های وابسته، به گدایی و کاسبی وجهه و اعتبار برای خود می پردازند تا کرسی مدیریت بنیاد را علیرغم ناتوانی همچنان حفظ کنند. از این رو نکاتی را به استحضار ایثارگران سرافراز  می‌رسانیم.

 

1- شورای عالی انجمن های ایثارگران فارغ از هر گونه وابستگی به جریانات سیاسی فقط به دنبال مسائل و مشکلات صنفی، فرهنگی، درمانی، معیشتی و اجتماعی ایثارگران بوده و  هر دولتی که منتخب مردم شریف ایران و متعهد به آرمان های انقلاب اسلامی، منویات حضرت امام خمینی ره  و رهنمودهای مقام معظم رهبری باشد را حمایت و از تمام توان خود برای موفقیت آن بهره خواهد گرفت. لذا اقدام سخیف و ‌بی ارزش روابط عمومی بنیاد برای ایجاد فضای تقابل شورای عالی با دولت فقط برای پوشاندن ضعف مدیریت ریاست و چاپلوسی و تملق ریاکارانه به منظور حفظ منافع شخصی خود هستند تا بتوانند با استفاده از این فرصت به اقدامات گذشته خود ادامه دهند. برای شورای عالی دولت های قانونی از هر جناحی که باشند تا زمانی که در مسیر قانون و رهنمودهای مقام معظم رهبری حرکت کنند هیچ تفاوتی ندارند و وظیفه قانونی و شرعی شورای عالی حمایت از آنان است.

2- سیاست ثابت شورای عالی این است که حقوق و مطالبات به حق کلیه ایثارگران را با جدیت و از مسیرهای قانونی پیگیری نماید و در این راه از همه ابزارهای قانونی برای تحقق آن استفاده خواهد کرد و اقدامات عده ای که فقط به فکر جایگاه و موقعیت خود برای سوءاستفاده های شخصی هستند مانعی برای پیگیری شورای عالی نخواهد بود. بدیهی است یکی از موانع جدی  تحقق حقوق قانونی ایثارگران، به کار گماردن مدیران ضعیف توسط دولت هاست. ایثارگران به دلیل این انتصابات تا کنون متضرر شده اند و دوره مدیریت قبلی و دوره چهارساله مدیریت فعلی گواه این مدعاست. لذا شورای عالی معتقد است بنیاد به یک تحول اساسی و یک خانه تکانی موثر نیاز دارد کما اینکه در دیدگاه های برخی مسئولین، نمایندگان مجلس و ایثارگران بارها به آن اشاره شده است.

3-اتهامات موهنی که در بیانیه روابط عمومی بنیاد با قلب واقعیت و الفاظ سخیف بیان گردیده است به هیچ وجه از نظر ایثارگران و شورای عالی دور نخواهد ماند و این شورا حق پیگیری قانونی و قضایی را برای خود محفوظ می داند و در وقت مقتضی به آن واکنش نشان خواهد داد.

4-آقای شهیدی بارها در حضور تشکل ها و انجمن های ایثارگری به بیماری، کهولت سن و ناتوانی خود در اداره بنیاد اذعان داشته است و این چیزی نیست که بر کسی پوشیده باشد و بارها با عذرخواهی، تمایل خود را به کناره گیری از سمت اجرایی بنیاد اعلام کرده است؛ لکن مشخص نیست به یکباره چه اتفاقی می افتد که ایشان علاقمند به حضور و ادامه فعالیت در بنیاد  می شود. هر چند برای شورای عالی  رایزنی ها و لابی های انجام گرفته و  اینکه چه کسانی به دنبال حفظ ایشان هستند و چه اهدافی را دنبال می کنند پوشیده نیست.

ایثارگان عزیز بدانند در صورت ابقاء ایشان در مدیریت بنیاد، شورای عالی بر خود لازم می داند تمام حرکات و سکنات ایشان و سایر مدیران بنیاد را رصد کند و بدون تساهل و تسامح با اقدامات خلاف قانون،‌ تضییع حقوق ایثارگران و فسادهایی که در این بنیاد ریشه دوانده مقابله و برخورد نماید.

در پایان اعلام  می داریم حرکت مذبوحانه روابط عمومی بنیاد را محکوم کرده و در صورت ادامه اتخاذ مواضع سخیفانه در قبال ایثارگران، برخورد مقتضی و انقلابی را در دستور کار قرار خواهیم داد.

شورای عالی انجمن های ایثارگران

کد خبرنگار: 21
اینستاگرام
شورای عالی انجمن ایثارگران از این همه تلاش بی وقفه تشکر میکنم خدا پشت پناهتان.به امید روزی که عدالت برقرارشود
شورا حمایتت میکنیم
خدا و شهدا پشت و پناه مردان بزرگ شورای عالی ایثارگران باد که حامیان خوبی برای مقام معظم رهبری و مبارزان خوبی برای مقابله بافساد هستند.
سلام .
از روابط عمومي شوراي عالي ايثارگران خواهشمنديم بيشتر از جزئيات و هدف شورا در اين سايت بگوييد تا همگان بهتر و بيشتر بدانند و اگاه باشند ... ضمن تشکر از زحمات شماها عزيزان خواهشمنديم جانبازان زير 25 درصد را بيشتر از پيش حمايت کرده چون از خانواده هاي ضعيف اين جامعه هستند و دولت و بنياد هم هيچ اهميتي نمي دهد ....
ما جانبازان زير 25 درصد از يک کارت شناسايي هم محروم هستيم چه رسد به ساير ...
ممنون و سپاسگزار از سايت فاش نيوز
از دوستای شورای عالی می خواهیم دو مورد مندرج در بیانیه روابط عمومی بنیاد را نیز پاسخ دهند یکی مجوز های قانونی و دیگه سیاسی کاری در انتخابات به نام شورای عالی ایثارگران.
گزينه هاي مثبت و منفي كه انتخاب مي شود در برخي جاها كه اينترنت خاص دارند مثل بيناد ، سايت شهيد خبر و . . . محدوديتي ندارد و به دفعات مي توانند گزينه ها را انتخاب كنند و اين از ضعفهاي عمده فاش نيوز است . اصلاح كنيد زيرا مدتي است مخالفتها و انتخاب گزينه هاي منفي از محلهاي خاص مديريت مي شود و افرادري را براي اين كار گمارده اند.
اين موضوع براي من هم ثابت شده كه در سايتهاي خاص و ادارات وابسته عده اي براي قريب افكار عمومي به اين ترفند خباثت آلود متوسل شده اند. امنيت سيستم را بالا ببريد.
سلام .شورایعالی انجمن ایثارگران تشکر ازتمام زحمات شما
جانباز 50 درصد علی.عمارلو ماخانواده بزرگ ایثارگران باتمام
وجودمان ازشورای عالی انجمن ایثارگران حمایت میکنیم.
به نظر من شورای عالی پاسخ شفافی به بیانیه روابط عمومی بنیاد نداده شاید به این علت که فعالیت سیاسی اعضای این شورا در ایام انتخابات ریاست جمهوری از حاج اقای رییسی و بنام شورای عالی قابل کتمان نیست و این دوستان صمن پدیرش این اشتباه باید در مسیر واقعی استیفای حقوق ایثار گران قرار گیرند و فعالیت های سیاسی خود را پشت پرچم شورای عالی قرار ندهند
بايد سطح درك و فهم روابط عمومي و ... بيشتر از اين باشد شورا يك شخصيت حقيقي است كه در قالب يك فرايند جمعي و در راستاي اساسنامه فعاليت مي كند و فعاليت آن صنفي ، فرهنگي مي باشد كه در پاسخ به آن اشاره شده است لكن اعضا هر كدام مي توانند داراي تفكرات ساسي خاص خود باشند و بطور طرفيني اين ديدگاه از اعضا به شورا منتقل نمي شود و شورا هم به دليل عدم فعاليت جناحي وسياسي به معناي جناح بندييهاي مرسوم به اين بازيها ورود پيدا نمي كند. اگر شما از پاسخ اين موضع را نفهميده ايد مشكل خودتان است كمي دقت كنيد .
آقایان عزیز ومسؤلان بنیادزمان جنگ هیچکدام
ازجانبازان برای جانبازشدن برای درصد یارزمنده یاخودرابه
دیدبگذارندجبهه نرفتندامارفتند تادینمان ناموسمان ارژش هایمان نرودمارفتیم تامرز
شهادت که آن هم آن روز قسمتمان نشدحالاچرابعضی مسؤلان بجای همدردی ورسیدگی به امورات جانبازان ازسروکله همدیگربالامیرویدسهیه دانشگاه هارا بهم زدید سهمیه بنزین جانبازان راچندساله قطع کردیدمثل اینکه پول به دهانتان مزده میده ازتوخونه اماازاون
عزبزان باشرافت خواهشمندم که رسیدگی کندبااحترام فراوان سیدمنصورمیرطبائی جانباز70درصدمغزواعصاب وروان
ما ایثارگران تمام قد از اهداف ایثارگران دفاع خواهیم نمود و در رسیدن به اهداف که همانا حمایت از ایثارگران میباشد ،شورا را پشتیبانی خواهیم نمود .
هرزمان دستور دهید جهت اجتماع و گردهمایی همه رزمندگان با شما هستند چون بنیاد رزمندگان را قبول ندارد وهیچ پیگیری جهت حق وحقوق آنها که 30 سال است دیده نشده انجام نمیدهد و رزمندگان هم دل پرخونی از بنیاد دارند
فقط لب ترکنید تابنیاد رازیرو روکنیم مابعداز جنگ همه چیزمان راازدست دادیم اخه تورابخدا ایثارگر معسر یعنی چی
عزیزان دست اندرکار شوراي عالی چرا اقدام خاصي نمیکنند چرا با رهبری عزیز مشکلات را بیان نمی نمایند . چرا اقدام عملی انجام نمیدهند من فرزند شهید تاکی شرمنده زن وبچه ام باشم چرا درمقابل امار وارقام های جعلي و نا صحیح بنیاد که در مورد هر موضوع که با اب وتاب بیان واز خود امار ساختگی وبیان میکنند .عکس العملی نشان نمی دهند.
اخه فدای شهداء بشم دیگه کسی از خانواده شهید نمانده که امار وارقام تغيير ی نمیکنند از امار جمعيت پدران و مادران شهید و همسران فداکار شهید چقدر کاسته شده چقدر فرزند شهید شاغل شده و خارج از لیست بیکاران شده .ان همه مبالغ که از حقوق شهید کسر شد تا برای آتیه فرزندان شهدا پس انداز شود چه شد. نفرین من فرزند شهید به انان که برای خدمت به ما گماشتند اما انان غبر ان عمل نمودند.
سلام . دولت و بنياد در حق جانبازان زير 25 درصد بسيار اجحاف کرده است ما جهت احقاق حق خود از شورا حمايت کرده و تا پاي جان ايستاده ايم . برادران صبر هم اندازه اي دارد ما هر چه بيشتر صبر کرديم بي ارزش تر از پيش شديم ...

ما جانبازان زير 25 درصد حتي از يک کارت شناسايي محروم هستيم چه رسد به الباقي ...

چيزي براي از دست دادن نداريم حمايت صددرصدي از شورا
شورای عالی ایثارگران عزیزباسلام وعرض ادب.این روزهادرمجلس، نمایندگان محترم و وزرای پیشنهادی باهم صحبت شور،گفتگو ،ودرمواردی هم داد و بیداد و سروصدابا همدیگرمیکنند.ولی دریغ ازیک موردجروبحث وسروصدا درخصوص جانبازان وایثارگران عزیزخصوصاجانبازان زیر25درصدکه ماهنوزاندرخم یک کوچه ایم.شایدهم بخاطراینکه مادارای وزارتخانه نیستیم.بعدازاز30سال ازپایان دفاع مقدس هنوزهنوزهنوزهم هیچکس بفکر مانیست. شورای عالی ایثارگران عزیزشماکه بانمایندگان ووزراارتباط داریدلطفاصدای ماجانبازان زیر25درصدرابگوش آنان برسانید.باتشکر
باسلام.جانبازشیمییایی 20درصدهستم باتوجه به اینکه دایم درحال رفتن به دکتروداروگرفتن هستم وتاالان خیلی خیلی جریمه شدم چون مجبوره هرجایی پارک کنم نمیشودپلاک جانبازی درخواست دادوبگیرم.آیاامکانش هست.باتشکر
باسلام
دبیرخانه شورای عا لی محتر م حمایت از احقاق حقوق چرا از نمایندگان کمسیون ایثارگران آقای نوروزی در مجلس که فقط شعار میدهد ابلاغ برنامه ششم توسعه برای رزمندگان که شش ماه سال 96 گذشته بنیاد شهید اجرا نمی کند کمسون بنیاد شهید بابت 5 درصد جانبازی را نمیدهد اجرای ماده 87 را اجرا نمی کنند و بابت معافیت سربازی فرزندان رزمندگان اجرا نمی کنند اینها همه سوال است اقای نوبخت چرا ابلغ بودجه به وزارت خانه را اعلام نمی کند و غیر... واقعا شعار ندهید همت کنید تا مشکلات حل شود
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi