شناسه خبر : 54804
چهارشنبه 25 مرداد 1396 , 09:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهادت خادم مسیحی در صحن حرم حضرت زینب (س)+عکس و فیلم

مدافع حرم

مسیحیان سوریه، از جمله طوایفی در این کشور بودند که در صفوف طایفه علوی ها و شیعیان این کشور به صف مدافعان حرم پیوسته و در دفاع از مقدسات اسلامی به فیض شهادت نائل آمدند.

بحران سوریه در حالی از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی و هم پیمانان منطقه ایشان به مردم سوریه تحمیل شد که یکی از مهمترین هدف های آن، ایجاد فتنه و تفرقه میان طوایف و پیروان ادیان مختلف این کشور بود و در طول تمام این سال ها رسانه های مزدور جهان عرب و غرب سعی کرده اند، بحران سوریه را تقابلی مذهبی – طایفه ای جلوه دهند.

تقابلی که بنابر ادعای آنها یک طرف آن را نظام «علوی» سوریه و طرف دیگرش را اتحاد اکثریت اهل تسنن با دیگر اقلیت های این کشور از جمله مسیحیان تشکیل می‌دهد، غافل از آنکه در هیاهوی تبلیغات دروغین و ادعاهای واهی این رسانه ها، مردم سوریه از هر و طیف و طایفه و هر دین و آیینی در صفی واحد از و طن در برابر مزدوران تکفیری آمریکا و رژیم صهیونیستی دفاع می کردند.

شهید «دنی جرج جحا» ملقب به «ابو عرب» یکی از این دلیر مردان از طایفه مسیحیان سوریه بود که جان بر کف نهاده به دفاع از حرم مطهر حضرت «سکینه» (س) دخت امام «حسین» (ع) در محله «داریا» واقع در ریف دمشق برخاسته بود.

خود می گفت که «فقط در سوریه است که می توانی مسلمانی را در حال دفاع از مقدسات مسیحیان و مسیحی و را مدافع مقدسات مسلمانان و هر دو طایفه را در حال دفاع از مقدسات طوایف و پیروان ادیان دیگر ببینی».

یک بار وقتی از او درباره دلیل دفاعش از حرم حضرت «سکینه» و سپردن این ماموریت به علوی ها سوال شده بود، گفته بود: «وطن دین و طایفه نمی شناسد، وقتی وطن برایت مقدس باشد، پس مقدساتش منتسب به هر دین و مذهبی باشد، هم مقدس است و باید از آن دفاع کنی».

وی تاکید کرده بود که «ملت، دولت و کشور سوریه در معرض توطئه ای بزرگ بسیار خطرناک قرار گرفته که هویت و وحدت و یکپارچگی آن را هدف قرار داده تا با طایفه ای و مذهبی جلوه دادن بحران و جنگ تحمیلی بر ما،‌ نقشه های خود را در سوریه پیاده کرده و به اهداف اشان برسند».

شهید «دنی جرج جحا» در سال ۱۹۸۷ در شهرک مسیحی نشین «صیدنایا» به دنیا آمد و در تاریخ نهم آوریل سال ۲۰۱۳ میلادی به همراه شماری از هم رزمانش در مبارزه با گروه تروریستی تکفیری «جبهه النصره» که قصد حمله و تخریب حرم مطهر حضرت «سکینه» در منطقه داریا را داشت، به شهادت رسید.

منتقل کردن پیکر شهید جرج جحا از خط مقدم درگیری

در بخشی از وصیت نامه این مدافع حرم مسیحی آمده است:

«من خونم را فدای خاک پاک سوریه کردم .. پس از من شما باید حامی وطن باشید و بدانید، فقط مردان می توانند، از سوریه دفاع کنند .. بدانید، زخم هایم را محمد پیامبر تعمید شهادت می دهد و حضرت عیسی بر روحم آیه هدایت تلاوت می کند و حضرت علی به کافران وعده شمشیر ذوالفقارش را داده و هم او بود که فرمود، شهید آزاده است و هیچ کس و هیچ چیز نمی تواند، روحش را به بند کشد .. هم او بود که فرمود، شهید حبیب و عزیز خداست و خدای جهانیان برای شهادت ارج و منزلتی خاص قائل است .. پس به عهد خود پایبند باشید، عهدی که با مردم، دولت  و کشور سوریه بستید .. هیچ وقت ناراحت من نباشید، بلکه همواره به من افتخار کنید، چراکه برادر شما شهید است و خونش را فدای وطنش کرده است».

تشییع شهید دنی جرج جحا

دنی جرج اولین شهید مسیحی مدافع حرم حضرت «سکینه» (س) شمرده می شود. پیکر این شهید مسیحی دفاع از حریم اهل بیت (ع)، بر دوش هم وطنان مسلمان و مسیحی اش در محله مسیحی نشین «باب توما» در دمشق تشییع و به خاک سپرده شد.

شهادت مسئول بخش اداری حرم حضرت «زینب» (ع)

از شهدای دیگر طایفه مسیحیان سوریه می توان از شهید «انس الرومانی» نام برد که مسئول بخش اداری حرم مطهر حضرت «زینب» (س) در منطقه «زینبیه» در جنوب دمشق را برعهده داشت.

وی بیستم ژوئیه سال ۲۰۱۳ میلادی در اثر حمله موشکی گروه های تروریستی تکفیری از جمله گروه تکفیری جبهه النصره به حرم حضرت زینب و اصابت یکی از این موشک ها به صحن آن حضرت به شهادت رسید.

سمت و مسئولیت شهید الرومانی به خوبی نشان دهنده زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان مختلف در سوریه است. وی در حالی که به راحتی می توانست، درخواست انتقالی دهد و مسئولیت کاری خود را در حرم حضرت زینب به کس دیگری محول کند و کار خود را در منطقه ای امن دنبال کند،‌ ترجیح داد، در همان سمت و منطقه به کار خود ادامه دهد و سرانجام در این راه نیز به شهادت برسد.

تشییع شهید الرومانی

به نقل از مشرق

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi