شناسه خبر : 54827
پنجشنبه 26 مرداد 1396 , 15:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

لزوم ثبت خاطرات آزادگان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل تأکید کرد:

لزوم ثبت خاطرات آزادگان و نقش آن در انتقال فرهنگ انسان ساز اسارت به آینده سازان جامعه

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل گفت: آزادگان گنجینه‏ هاى ارزشمندى هستند که فرهنگ انسان‏ ساز دوران اسارت را در خود نهفته دارند و ثبت وقایع اسارت، پلى براى انتقال این فرهنگ به جوانان و آینده سازان جامعه است.

حجت الاسلام سمیع الله مردان رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان با گرامیداشت ۲۶ مرداد ماه سالروز بازگشت غرورآفرین آزادگان در سال ۱۳۶۹ به ایران اسلامی گفت: در این روز، شکیبایى ملت ایران به‏ بار نشست و سال‏ هاى نگرانى و شوق دیدار به پایان رسید.

وی افزود: آزادگان گنجینه‏ هاى ارزشمندى هستند که فرهنگ انسان‏ ساز دوران اسارت را در خود نهفته دارند و ثبت وقایع اسارت، پلى براى انتقال این فرهنگ به جوانان و آینده سازان جامعه است.

این رزمنده انقلاب و دفاع مقدس بیان فرهنگ اسارت را امرى حیاتى براى جامعه جوان دانست و خاطر نشان کرد: آزادگان به عنوان حاملان این فرهنگ بایستی ضمن حفظ آن، براى ترویج آن در بین جوانان با استفاده از ابزار خط، تصویر و انتقال سینه به سینه تلاش کنند.

مردان افزود:  نظام اسلامى هم باید در این حرکت ارزشى فرهنگى سهیم باشد و با همه امکانات برای ثبت خاطرات رزمندگان و آزادگان تلاش کند تا اثر مجاهدت و مقاومت آنان در قالب فرهنگ مصوّر و مکتوب براى نسل آینده محفوظ بماند.

  رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل، صبر و پایداری خانواده آزادگان را ستودنی خواند و تصریح کرد: در عرصه پربرکت دفاع مقدس، قاطبه ملت سرافراز ایران حماسه‏اى به‏یادماندنى و جاودان به یادگار گذاشتند و در این بین خانواده آزادگان هم نقش بسیار مهمی ایفا کردند که کمتر از حماسه آزادگان نبود.

حجت الاسلام مردان اسارت طولانی فرزندان این ملت را امتحان الهی خواند و افزود: رزمندگان اسلام با پیروى از تعالیم عالیه اسلام و تحت زعامت امام خمینى(ره) به جبهه های حق علیه باطل رهسپار شدند و آزادگان اگرچه در بازگشت از اسارت، امام و مقتدای خویش را ندیدند، اما با نایب بر حقش حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) میعادى همیشگى بستند و بر عهد خویش با خون شهیدان پایبند ماندند.

پایان پیام/

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi