شناسه خبر : 54845
شنبه 28 مرداد 1396 , 11:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سرحلقه گروه «پاپتی ها»

نگارش جمشید طالبی- «سید مجتبی هوایی و رفتنی است»

چند نفری که با او به زیارت امام رضا علیه السلام رفته بودند، نقل می کردند ذکر و حال او، شب و روز اشک و زیارت بود. روز تشییع شهدا در مشهد مثل صاحب عزاها، زیر تابوت شهدا رفته بود، جایی که کارش به بیمارستان و زیر سرم کشیده بود.

  سید در قید و قالب عنوان نمی گنجید. گرچه حسب ظاهر معاون گردان تخریب لشگر انصارالحسین بود. اما همه می دانستند که او به تنهایی، توان یک لشگر را دارد. او از آغاز تخریب لشگر به تخریب ملحق شده بود و همیشه در جبهه حضور داشت، وقتی بود ویا از مرخصی برمی گشت، شور و شعف و انرژی هم به بچه های تخریب برمی گشت و وقتی که هم نبود، بهانه اش را نیروها می گرفتند. شخصیت چند وجهی او کیمیای این دوست داشتن های عمیق او بود.

 سید چندین خصوصیت دیگر هم داشت. خاکی و بی ریا بود، خوش دلی او ویژگی دیگرش بود و طرف مقابل را مجذوب می کرد، خیلی مراقب شیطنت های نفسش بود و در عین حال شوخ طبع و بذله گو، و خودمانی و دارای روابط عمومی بالا، و هر وقت اراده می کرد، یخ سرد محیط را با گرمی کلمات و ابتکارهای عاشقانه اش می شکست، وقتی که به پادگان رسید، کفش هایش را از پا می کند و تخریب چی ها هم با تاسی از مرام او کفش هایشان را می کندند و پابرهنه می شدند.

  سید سرحلقه گروه «پاپتی ها» بود و معتقد بود جبهه، سرزمین مقدس خداست و حرمت آن کمتر از وادی طور موسی نیست وادی طوری که سرزمین مقدسی است که در آنجا خدواند حضرت موسی را خطاب قرار داد که کفش هایت را بکن که تو در وادی مقدس هستی «فاخلع نعلیک انک بالواد المقدس طوی» سوره طه آیه ۱۲، سید به غیر از پابرهنگی در بستن شال سبز به گردن وکمر هم همت می گماشت و بچه هم به تاسی از سید، این سید خوش ذوق و شوخ طبع، و عرف مساک بعد از سفر مشهد از این رو به آن رو شده بود، شب ها تاصبح پشت چادر تخریب یا سنگر در جزیره مجنون، با خودش خلوت می کرد و حال و هوای رفتنی داشت، طوری می شد که سید حسین فدایی بهش می گفت:«سید مجتبی اینجا نیستی»

- مگر هنوز هم داخل حرم هستی، گرچه سید مجتبی از سید حسین رودستی خورد ولی.........

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi