شناسه خبر : 54863
یکشنبه 29 مرداد 1396 , 09:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

(حدیث دشت عشق)

ادای تکلیف در شلمچه

شهید «علی اصغر ترکمان» 13 فروردین 1349 در تهران متولد شد. وی تولدش همراه با میلاد مسعود امام چهارم (ع) همراه گشت و پدر نام برادر شیرخوار امام(ع ) «علی اصغر» را بر او نهاد.

از همان آغازین روزهای زندگی، خود را برای آینده ای بس بزرگ مهیا کرد. قبل از دبستان نماز و روزه را به خوبی فرا گرفت و در انجام تکالیف دینی ممارست داشت. سال 55 بهمراه خانواده راهی قائم شهر شد. او با تشویق پدر و علاقة شخصی خود به روحانیت و علوم اسلامی، رهسپار حوزه علمیة امام جعفر صادق (ع) در قائم شهر شد. 16 ساله بود، در اردیبهشت ماه 65 به عنوان نیروی تبلیغی به آموزش پدافند نیروی هوایی رفت و 3 ماه در گرمای طاقت فرسای هورالهویزه و پاسگاه ابوذاکر به ادای تکلیف مشغول شد.

6 ماه بعد، او که تازه ملبس به لباس مقدس روحانیت شده بود به کاروان سپاهیان حضرت مهدی(عج)  پیوست و راهی شلمچه شد. مرحله دوّم عملیات کربلای (5) آغاز شد. او در دل شب پرشکوه‌ترین جلوه فتح را به نظاره نشست و سفیر ترکش، حماسی‌ترین شعر تاریخ را در 19/10/65 از آن «علی اصغر» سرود، از آسمان ذرّه های بلورینِ نور باریدن گرفت و او را به بی‌کران حضرت دوست رهنمون کرد.
 

منبع: روزنامه کیهان - صفحه 9
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi