شناسه خبر : 54865
یکشنبه 29 مرداد 1396 , 09:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خواستم بگویم مدافعان حرم همان مدافعان وطن هستند

قطعه موسیقی «مدافع وطن و حرم» کاری است که چندی پیش در جریان مراسم تجلیل از شهدای خبرنگار مدافع حرم رونمایی شد و در فضای مجازی بازتاب خوبی داشت. این قطعه موسیقی توسط علیرضا بیرانوند ساخته شده و محور و مضمون اصلی آن، سردار حاج قاسم سلیمانی است.

علی‌رضا بیرانوند خواننده این سرود اظهار کرد: بعد از حادثه پلاسکو رسانه‌های خارج از کشور به صورت موذیانه شهدای آتش‌نشان را با عنوان مدافعان وطن نام بردند تا به نوعی ارزش کار مدافعان حرم را زیر سوال برند. آنها با این اقدامشان می‌خواستند به مردم بقبولانند مدافعان حرم در حقیقت مدافعان اسد، رئیس‌جمهور سوریه هستند!

وی افزود: من با این قطعه موسیقی خواستم این نکته را بیان کنم که مدافعان حرم در حقیقت مدافعان وطن نیز هستند چون تا زمانی که نتوان مدافع حرم بود امکان مدافع وطن بودن هم نیست، البته خدایی نکرده این گفته به معنای زیر سوال بردن ایثار شهدای آتش‌نشان نیست، بلکه می‌خواستم به نوعی به جریان منافقانه رسانه‌های خارج از کشور اشاره کنم.

بیرانوند تأکید کرد: این قطعه یا سرود درباره و تقدیم به سردار حاج قاسم سلیمانی است که رهبر معظم انقلاب از وی به عنوان شهید زنده نام برده‌اند، برای اینکه اشعار این سرود کاملا بیانگر شأن والای سردار سلیمانی باشد ما نیازمند تحقیق و مطالعه زیادی بودیم تا کارمان غنای لازم را داشته باشد. برای همین کمی به مشکل خوردیم؛ چون منابع، آن گونه که باید قابل استناد نبودند، ولی به هر حال با تلاش‌ها و همچنین استفاده از کتاب حاج قاسم توانستیم گوشه‌ای از عظمت و شخصیت سردار بزرگ اسلام را بیان کنیم. امیدوارم این قطعه مقبول نظر مردم باشد.

وی با تاکید بر اینکه در این کار جنبه‌های هنری به شدت مورد توجه قرار گرفته، تاکید کرد: تمام تلاش ما این بود که کارمان از مستقیم‌گویی و شعار پرهیز داشته باشد. برای همین جنبه‌های هنری را به شدت در کارمان لحاظ کردیم و تا حد ممکن از مستقیم‌گویی دوری جستیم.

خالق اثر مدافع حرم و وطن در خاتمه افزود: از مرکز فرهنگی رسانه‌ای صبا کمال تشکر را دارم که با یاری و مساعدت‌هایش سبب شد کاری مقبول تولید شود. در انتها امیدوارم توانسته باشم در مسیری قدم بردارم که در آن ارزش‌های ولایت‌مداری هویدا باشد.

منبع: کیهان
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi