شناسه خبر : 54884
دوشنبه 30 مرداد 1396 , 08:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

طرح صالحین، یک طرح پویا و جهادی

تیم جهادی سفیران صالحین، فعالیت بسیجی و انقلابی خود را آغاز کرده و به تشریح این طرح جهادی می پردازد.

میلاد- تیم جهادی سفیران صالحین، فعالیت بسیجی و انقلابی خود را آغاز کرده و به تشریح این طرح جهادی می پردازد.

تشریح طرح:

 پوریا بگری، مبتکر، به تشریح طرح جهادی سفرهای استانی صالحین پرداخت و گفت: طرح شجره طیبه صالحین به عنوان ستون فقرات بسیج برای اهداف والای نظام و تربیت و کادرسازی نیروهای جوان انقلابی هشت سال است که فعالیت خود را در سطوح مختلف اقشار بسیج آغاز کرده است.

  وی با بیان اینکه این طرح تربیتی در سطح مدارس، مساجد و دانشگاه هاو... فعال است، افزود: در این مدت شبکه تربیتی صالحین با راهنمایی های فکری و هدفمند علما و روحانیت و مربیان دلسوز هدایت شده و مقام معظم رهبری هم بر گسترش کمی و کیفی و فراگیر کردن این حرکت عظیم تربیتی تاکید دارند در دیدار با فعالان این عرصه فرمودند که روز به روز بایداین حلقات را کامل تر کرد و دنیای اسلام محتاج چنین حرکت بسیجی است.

  بگری، با اشاره به اینکه با توجه به گستردگی این کار مهم باید در جهت شکوفایی و کیفیت بخشیدن به حلقه های صالحین تلاش مضاعف کنیم، ادامه داد: با گذشت زمان در اجرای طرح حلقه های صالحین، کاستی هایی از جمله عدم نوآوری و کارهای خلاق در برنامه های حلقه را در اجرای دقیق این طرح مشاهده کردیم.

  وی با بیان اینکه همچنین عدم اطلاع دقیق برخی از نخبه ها، علما و مسئولین آفت دیگری است که سعی کردیم با تشکیل تیم جهادی سفیران صالحین نسبت به رفع آنها اقدام کنیم، اذعان داشت: طرح خودجوش و جهادی سفرهای استانی صالحین با هدف دغدغه در این عرصه به صورت بسیجی وار در اواخر ماه مبارک رمضان سال۱۳۹۵ آغاز شد وهم اکنون نیز ادامه دارد.

  مبتکر تیم جهادی سفیران صالحین، با تاکید بر اینکه سعی کردیم با اجرای این طرح سفیر ترویج برنامه های مختلف و خلاق حلقه های صالحین در سراسر کشور باشیم، عنوان کرد: این طرح ابتدا از خوزستان  که خود شروع کننده طرح صالحین بود آغاز و در حال گسترش در سطح کشور است.

 وی خاطر نشان کرد: هدف از این سفرهای استانی جمع آوری سطح کارهای ابتکاری و خلاقیت های صالحینی در استان ها، اهمیت به مسئله تربیت سفیرصالحین برای هر استان و ترویج گفتمان صالحین میان علما و نخبگان و مسئولین استان هاست.

  مسئول تیم جهادی سفیران صالحین، تصریح کرد: از آغاز طرح تاکنون در 13 استان خوزستان،لرستان، قم، البرز، تهران، خراسان رضوی، اصفهان، یزد، فارس، ایلام، همدان، اردبیل و کردستان حضور یافتیم و در حال حاضر آماده سفر به استان کرمان وبوشهر به عنوان چهاردهمین وپانزدهمین سفراستانی هستیم.

  وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 32 طرح ابتکاری در این رابطه شناسایی و جمع آوری شده که می توانند به سایر استان ها و حلقه های صالحین سراسر کشور تسری یابند، ابراز کرد: از جمله این طرح ها می توان به طرح باشگاه ورزشی صالحین (آموزش رایگان رشته های ورزشی به متربیان صالحین)، هسته های امداد (جهت مقابله با آسیب های اجتماعی محله)، مسجد دانش آموزی (حضور پررنگ قشر نوجوان در مسجد وآشنایی بافضای معنوی وفعالیت های مسجد)، طرح خانه های صالحین (جهت پاسخگویی به شبهات مطروحه توسط شبکه های ماهواره ای ومجازی در منازل)، طرح سیمای صالحین محله، طرح سفیران سایبری ،فروشگاه اقتصاد مقاومتی ،مدرسه صالحین و... اشاره کرد.

  بگری، با اشاره به اینکه همچنین در استان ها دیدارهایی با نمایندگان ولی فقیه، علما، ائمه جمعه و جماعات، حوزه های علمیه، نخبگان، مسئولان و متولیان سپاه و بسیج در امر صالحین داشتیم، اظهار کرد: در این دیدارها مسئولانی بودند که هیچ اطلاعی از ماهیت حلقه های صالحین نداشتند که الحمدالله این دیدارها در آگاهی بخشیدن آن ها نسبت به صالحین نافع بود.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری همواره بر اجرای کارهای خودجوش توسط جوانان مومن و انقلابی تاکید داشته اند و این حرکت صرفا یک کار بسیجی وار در راستای تحقق اهداف والای شجره طیبه صالحین بود که با عنایت و لطف پروردگار توسط نیروی جوان صورت گرفته است.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام

...

با موبایل .

وقتی نظر را می نویسیم .

کد امنیتی و کلمه ارسال پنهان می شود ؟!

با این دقتتان چطور جبهه رفتید من عجبم ؟!

...

نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi