شناسه خبر : 54893
چهارشنبه 01 شهريور 1396 , 13:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

علی عباس کمری: شورای عالی ایثارگران غیر قانونی است!

در حالیکه مسئولان رده بالای بنیاد و بسیاری دیگر از مسئولان نظام بارها با شورای عالی تشکل های ایثارگری تشکیل جلسه داده و به رایزنی پرداخته اند، رییس مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر شورا عالی انجمن های ایثارگری را غیر قانونی عنوان کرد.

فاش نیوز - در حالیکه مسئولان رده بالای بنیاد و بسیاری دیگر از مسئولان نظام بارها با شورای عالی تشکل های ایثارگری تشکیل جلسه داده و به رایزنی پرداخته اند، رییس مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر شورا عالی انجمن های ایثارگری را غیر قانونی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ما، "علی عباس کمری" رییس مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر بنیاد نشست خبری دیروز خود با خبرنگاران گفت: سه تشکل انجمن جانبازان نخاعی، راست قامتان جانباز و جانبازان بصیر، هر سه جزو تشکل های ایثارگری و از دوستان خیلی خوب ما هستند و ما از نظرات و انتقادات این عزیزان استقبال می کنیم، چرا که درب اطاق بنده و حتی آقای شهیدی به روی این عزیزان باز است و هیچ تفاوتی با سایر تشکل ها ندارند. اما خود شورا برای ما هیچ رسمیتی ندارد چرا که به اسم کل ایثارگران فعالیت هایی را انجام می دهند که غیرقانونی است و جایی ثبت نشده است و اگر مجوز قانونی دارند، حداقل به بنده که مسوول این تشکل ها هستم ارائه دهند!

کمری همچنین وی درپاسخ به خبرنگار درباره تجمع 14اسفندماه تشکل های شاهد و ایثارگر نیز گفت: بحث امروز ما درخصوص عملکرد مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد وایثارگر است و سه تشکل انجمن جانبازان نخاعی، راست قامتان جانباز و جانبازان بصیر، هر سه جزو تشکل های ایثارگری و از دوستان خیلی خوب ما هستند و ما از نظرات و انتقادات این عزیزان استقبال می کنیم، چرا که درب اطاق بنده و حتی آقای شهیدی به روی این عزیزان باز است و هیچ تفاوتی با سایر تشکل ها ندارند. اما خود شورا برای ما هیچ رسمیتی ندارد چرا که به اسم کل ایثارگران فعالیت هایی را انجام می دهند که غیرقانونی است و جایی ثبت نشده است و اگر مجوز قانونی دارند، حداقل به بنده که مسوول این تشکل ها هستم ارائه دهند!

این درحالی است که همه شورا های ایثارگری، خصوصا" شورای عالی تشکل های ایثارگری برآمده از رأی و خواست ایثارگران هستند و مرکز تشکل های بنیاد نیز تنها شأنی که دارد شأن حمایتی از این تشکل هاست و نمی تواند خود را به عنوان قیم آنان تصور کند.

علی عباس کمری در این نشست خبری همچنین با اشاره به درپیش بودن  هفته بزرگداشت دفاع مقدس، به فعالیت‌های این حوزه و معرفی دستاوردهای نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر پرداخت و گفت: هدف اصلی این مرکز منحصر به فرد است چرا که هدف اصلی آن کادرسازی، جانشین‌ پروری و مجاهد پروری است که  در این زمینه طرح و نقشه‌ های پنج‌ساله ای داریم و در مرکز دانش‌ پژوهان و تشکل‌ های شاهد و ایثارگر به دنبال آن هستیم که با استفاده از توان و ظر فیت نخبگان، طرح‌ هایی را در سطح ملی و بین‌المللی ایجاد نماییم که در این میان 5 کارگروه‌ تخصصی در زمینه های بهداشت و سلامت روان، حقوق، توسعه فرهنگی، نیروی انسانی، اقتصاد دانش بنیان و آی‌ تی و اطلاع‌رسانی با محوریت اقتصاد دانش بنیان فعالیت می نمایند.

 

 

وی در ادامه گفت: هر کارگروه متشکل از25 متخصص است که سایر نخبگان و سرآمدان می‌توانند به عضویت هر یک از این کارگروه‌ها درآیند و مرکز دانش پژوهان نیز متناسب با نیاز، از این نخبگان برای انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی کمک خواهد گرفت که مهمترین فعالیتهای این گروه، رصد برنامه‌ها، ارزیابی و شناسایی خدماتی است که به واسطه آنها می تواند در جامعه صورت بگیرد.

 رییس مرکز دانش پژوهان همچنین متذکر شد: ما در این بخش به دنبال ساختارسازی نیستیم بلکه فعالیت‌ ها به صورت داوطلبانه و کاملا مجازی در این کارگروه‌ها انجام می‌شود که مزایایی همچون بهره‌گیری از سرمایه‌های فکری و علمی- پژوهشی جامعه ایثارگری و ارتقای پویایی و خلاقیت در این طرح پیش بینی شده است و سه فاکتور مهم تعهد، تخصص و ایثارگری از مشخصه های اعضای مرکز دانش‌ پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر است که با ظرفیتی که این افراد دارند می‌توانند فضای خالی مدیریتی را در کشور پُرنمایند.

کمری با تاکید بر تشکیل بانک ایده و تجاری ‌سازیِ ایده‌ های نخبگان شاهد و ایثارگر گفت: خوشبختانه امسال با حمایتهای خوبی که از سوی دولت داشته ایم و با تلاش‌هایی که انجام شده توانسته ایم اعتبار مرکز دانش ‌پژوهان و تشکل‌ های شاهد و ایثارگر را سه برابر افزایش دهیم و بنیاد هم با توجه به زیرمجموعه‌هایی که دارد می تواند این ظرفیت را به مرحله تجاری‌ سازی برساند.

رییس مرکز دانش پژوهان همچنین خبر داد: نخستین اردوی بین‌المللی نخبگان هنرمندِ ما با حضور 6 هنرمند از جامعه ایثارگری، چند روزی است به دعوت وزارت فرهنگ عراق در این کشور برگزار شده است که در این اردو نخبگان هنری شاهد و ایثارگر به برپایی نمایشگاه آثار تجسمی خود در زمینه گردشگری و آثار باستانی عراق پرداخته‌اند، همچنین سال گذشته نیز هشت اردوی داخلی با حضور بیش از 100 تا 200 نفر از جامعه ایثارگری برگزار کرده‌ایم.

وی درقسمت دیگری از سخنان خود از صدور کارتِ شناسایی هوشمند برای نخبگان شاهد و ایثارگر نیز خبرداد و با ارایه آماری از نخبگان جامعه شاهد و ایثارگر گفت: تعداد اعضای فعلی مرکز دانش‌ پژوهان8122 نفر است که از این آمار 2775 نفر خانم و 5347 نفر آقا هستند که در سال گذشته 3548 دستاورد از آنها به ثبت رسیده و در مجموع از سال 93تا95 نیز 10هزارو 822دستاورد ثبت شده است، ضمن اینکه در المپیادهای ملی و بین‌المللی 7مدال، در بخش مقالات برتر 2607  مقاله از جامعه ایثارگری، در بخش کتاب 460 اثر و در حوزه اختراعات نیز 74 اختراع  ثبت و همچنین 13 دانشجوی فارغ‌ التحصیل نیز به عنوان نمونه شناخته شده اند.

کمری رییس مرکز دانش پژوهان شاهد و ایثارگر درخصوص فعالیت های تشکل های شاهد و ایثارگر نیز توضیح داد: تنها تشکل‌هایی مجوز فعالیت دارند که در مرکز دانش‌ پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران به ثبت رسیده باشند!

این مسئول تشکل های ایثارگری در خاتمه خاطرنشان کرد: اکنون نزدیک به 300 تشکل وجود دارد که 150 تشکل به ثبت رسیده‌است. برنامه های ما برای این تشکل‌ ها توانمندسازی در حوزه بین‌الملل، ایجاد شبکه ملی اطلاع‌ رسانی، ایجاد بانک اطلاعاتِ تشکل‌ های شاهد و ایثارگر و ایجاد کمیسیون‌ هایی برای آنها است.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
ایشان استاد ایجاد سرگرمی است/در ضمن ان اتاق را چه کسی به شما داده است؟باز دور گرفتن و احساس مالکیت می کنید
کمری از وقتی همه کاره بنیاد شد که با صادقی هم کاسه شد ....

صادقی هم که معرف حضور همه ایثارگران هست ...

حتما شورای عالی ایثارگران پرونده همه فسادها را دارد باید منتظر بود و دید بالاخره کی میخواد رو کنه...
من هم اگر جای تو بودم که بول و پست و میز بی حساب و کتاب بهم میدادند یادم می رفت که کی بودم!

این کفش برای تو خیلی بزرگه مواظب باش زمین نخوری !!!
با سلام و احترام
از طرف کلیه جانبازان زیر25% تقاضا می گردد مساعدت نموده و نسبت به صدورکارت شناسایی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران، جهت کلیه جانبازان زیر 25%و خانواده هایشان اقدام عاجل صورت پذیرد.

دلایل :

هم اکنون لازمه اجرای مفاد قانون برنامه ششم و بخصوص جزء"ث" ماده 88 که شامل ارائه خدمات فرهنگی ورزشی و ناوگان حمل ونقل است فقط با ارائه کارت شناسایی قابل اجراست و بسیاری از ورزشگاهها ، استخرها و کلاسهای اموزشی زبان و .....وابسته به شهرداری ، دارای تخفیفاتی برای همه جانبازان هستند که با ارائه کارت می توانند استفاده کنند، ولیکن جانبازان زیر25% برای بهره مندی از این خدمات باید دائما در حال تردد به بنیاد شهید برای گرفتن گواهی جانبازی باشند که بسیار خسته کننده و برخلاف طرح تکریم و رضایت ارباب رجوع است و به دلیل دشواری ممکن است صرف نظر کنند.

مزایای صدور کارت :

- حفظ عزت و کرامت همه جانبازان

- ارتقاء سلامت و دانش همه جانبازان

- ثبت یک افتخار عالی در کارنامه بنیاد شهید و امورایثارگران

- سهولت فرایند کار در بنیاد و کاهش ارباب رجوع

- تکمیل بانک اطلاعاتی ایثارگران
منفی دهنده محترم لطفا علت مخالفتت را با داشتن کارت جانبازان صراحتا اعلام کن
حرفهايي زده اي كه در اندازه تو نيست . كاري نكن همين تشكلها تو را از اتاقت بيرون بيندازند
وقتی بنیاد شهید دست بچه ها باشه همین وضعه

چاپلوسی و دروغ و نیرنگ و فساد تا کجا اخه

بابا اگر قراره بنیاد را بدید دست بچه ها حداقل پرونده اونارو بررسی کنید
اگر مجوز قانونی دارند، حداقل به بنده که مسوول این تشکل ها هستم ارائه دهند!
چقدر خنيديديم آقاي كمري تو فقط نقش تداركاتچي تشكلها را داري . دچار توهم نشو
مشكل شهيدي اين است كه امثال شما را دور خود جمع كرده است كه نه قانون و مقررات را مي دانيد و نه اين بنده خدا رحم مي كنيد. حداقل به جاي تشكل سازي دروغين كمي به فكر خدمت به ايثارگران و كمك به شهيدي باشيد.
آقاي شهيدي مديراني مثل شما داشته باشد نيازي به دشمن براي نابودي ندارد شماها كه باشيد كافي است
آقاي كمري اجازه هست ميخام برم دستشويي
اگه بري استندآپ کمدی خندوانه راي مياري ما كه خيلي خنديديم
آقاي كمري از اينكه باعث انبساط خاطر ما شدي ازت متشكريم . باز هم از اين حرفها بزن
آقاي شهيدي جلوي اين اظهارت سخيف كه غير از بدبيني بيشتر نسبت به مديريت شما حاصلي ندارد را بگيريد
آقای کمری خودت سراسر زندگی بدون مجوز و با رانت بودی حالا نشستی پشت میز چاپلوسی ژست مدیریتی میگیری. تو رو هیچ ایثارگر با غیرت و دلسوزی قبول نداره و وجه ات بیش از اونی که فکر کنی خرابه و سیاهه.
اقای کمریی از فرزند شهید بودنت سو استفاده نکن انجمن جانبازان نخاعی به تنهایی چند هزار شهید زنده هستن که تو انها را به رسمیت نمی شناسی
بنياد و مديرانش كل اعتبارشان و صلاحيتشان را از ايثارگران گرفته اند پس سخن به گزاف نگويند
آقای کمره ای ، هزار نکته باریکتر زمو اینجاست -- نه هر که سر بتراشد قلندری داند
شورای عالی ایثارگران اگر به قول شما رسمیت نداشت هیچگاه نظراتشان برایه بزرگان نظام مهم نبود پس زمانی که مورد مشورت آنان قرار میگیرند پس خودشان و نظرشان مهم ودارایه اهمیت است پس اگر برایه عرض ادب ودستبوسی مانند تشکلهای دیگر که خدمت شما رسیده اندنیامدند میتواند 2 علت داشته باشد 1-تاریک بوده و دفتر شما را پیدا نکرده اند یا2 شما قبول ندارند .در اینجا فکر کنم که مورد دوم بیشتر صدق کند پس اندازه خود را بدان و قد خود را با بزرگان قیاس نکن
اقاي کمري ايا پست و مقام تا اين حد ارزش دارد که همه چيزت را زير پا بگذاري ...

پسرم خواهش ميکنم با استعفايي ارزشمند برو کنار قبل از اينکه ايثارگران اخراجت کنند

پيشرفت خيلي خوبه اما نه با هر قيمتي ...

انچه شرط ... است ما گفتيم ...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi