شناسه خبر : 54902
دوشنبه 30 مرداد 1396 , 10:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نخبگان ایثارگر صاحب کارت شناسایی می شوند

  نخبگان ایثارگر صاحب کارت شناسایی می شوندعلی عباس کمره ای در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه های حمایتی قابل اجرا در رابطه با ایثارگران نخبه گفت: دوره های مختلف تفریحی، علمی و آموزشی برای ایثارگران نخبه برگزار می شود.

وی از برگزاری نمایشگاه های بین المللی برای نخبه های ایثارگر خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم تا با رایزنی نخبه های ایثارگر را در قالب سفر علمی به کشور آلمان اعزام کنیم.

کمره ای به تجاری سازی ایده های برتر نخبه های برتر اشاره و تصریح کرد: موضوع تجاری سازی ایده های برتر یکی از اهداف مهم ما محسوب می شود، علاوه بر این به دنبال بازنگری دستورالعمل های مرتبط با جامعه هدف هستیم.

صدور کارت شناسایی برای نخبگان ایثارگر

رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر به دیگر خدمات قابل ارائه برای جامعه هدف خود اشاره و تصریح کرد: به دنبال صدور کارت شناسایی برای نخبگان ایثارگر هستیم تا خدمات یکسان به تمامی آنان ارائه شود.

وی در خصوص آمار نخبه های ایثارگر توضیح داد: هشت هزار و ۱۲۲ نفر از اعضای مرکز دانش پژوهان هستند که تمامی آنها را نخبگان ایثارگر تشکیل می دهند از این تعداد دو هزار و ۷۷۵ نفر خانم و پنج هزار و ۳۴۷ نفر مرد هستند.

کمره ای افزود: در سال گذشته کل دستاورد نخبگان ایثارگر بالغ بر سه هزار و ۵۴۸ دستاورد بوده است و به طور کلی در سه سال اخیر میزان دستاورد جامعه هدف ۱۰ هزار ۸۲۲ مورد بوده است.

وی افزود: دو هزار و ۶۰۷ مقاله توسط نخبگان ایثارگر تدوین شده است که بیشتر آنها در مجلات معتبر بین المللی به چاپ رسیده است.

رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر به ثبت ۷۴ اختراع از سوی نخبگان ایثارگر اشاره و تصریح کرد: علاوه بر اختراع، نخبگان ما ۴۶۰ کتاب تدوین کردند که از این تعداد ۴۳۰ کتاب تالیف هیات علمی ها بوده و به عنوان کتب دانشگاهی تدریس می شود.

کمره ای به سایر موفقیت های نخبگان ایثارگر اشاره کرد و گفت: ۱۳ نفر از دانشجویان نمونه جزو نخبگان ایثارگر هستند علاوه بر این هفت نفر از مدال آوران مسابقات جهانی هم جزو جامعه هدف ما به شمار می آیند.

وی در رابطه با جزییات جامعه نخبگان ایثارگر توضیح داد: دو هزار و ۸۹۴ نفر جزو فرزندان شهدا، ۹۱ نفر همسر شهید، یک هزار و ۶۵۱ نفر جانباز، ۳۱۴ نفر همسر جناز دو هزار و ۷۵۶ نفر همسر جناب ۱۴۸ نفر آزاده ۳۹ نفر همسر آزاده و ۲۲۴ نفر از فرزندان آزادگان جز جامعه نخبگان ایثارگر هستند.

کمره ای افزود در میان رتبه های برتر کنکور سال گذشته ۹ نفر از جامعه هدف و در سال جاری ۳۱ نفر جزو نخبگان ایثارگر محسوب می شوند.

وی در ادامه و درخصوص تشکل های شاهد و ایثارگر توضیح داد: در ابتدای کار تعداد تشکل ها ۳۰ مورد بود، که اکنون به ۳۰۰ مرکز رسیده است. ما به دنبال این هستیم که نظارت و مدیریت درست بر شکل گیری تاسیس تشکل ها را دنبال کنیم. برخی از این تشکل ها مسائل حقوقی بین المللی و برخی مسائل صنفی و درمانی را پیگیر می کنند.

رئیس مرکز دانش پژوهان به اهمیت تربیت مدیران نخبه اشاره و تصریح کرد: مدیران ما یا تعهد دارند یا تخصص ندارند یا تخصص نداشته و تعهد دارند، اما ما در این مرکز به دنبال تربیت نیروهای متخصص، متعهد و مجرب هستیم تا به جامعه تحویل دهیم./ مهر

اینستاگرام
چگونه معلوم شده ؟شرایط ان چیست؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi