شناسه خبر : 54913
چهارشنبه 01 شهريور 1396 , 12:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سخنی درباب مجمع باصطلاح «ایثارگران اصلاح طلب»

این آرزوی ماست که ای کاش همه اصلاح طلبان ایثارگر بودند چرا که در آن صورت این همه انحراف و فاصله گرفتن از ارزش ها و وادادگی در جبهه آنان مشاهده نمی شد و در آن صورت آنان نیز بخواهی نخواهی اصولگرای به معنای واقعی بودند که البته ما کسانی راهم که عنوان اصولگرایی را یدک می کشند و به نوعی دیگر به نظام و ارزش ها لطمه می زنند اصولگرای واقعی یا همان انقلابی و ارزشی نمی دانیم.

جانباز هوادار انقلاب -  این آرزوی ماست که ای کاش همه اصلاح طلبان ایثارگر بودند چرا که در آن صورت این همه انحراف و فاصله گرفتن از ارزش ها و وادادگی در جبهه آنان مشاهده نمی شد و در آن صورت آنان نیز بخواهی نخواهی اصولگرای به معنای واقعی بودند که البته ما کسانی راهم که عنوان اصولگرایی را یدک می کشند و به نوعی دیگر به نظام و ارزش ها لطمه می زنند اصولگرای واقعی یا همان انقلابی و ارزشی نمی دانیم.

بحث سر عنوان نیست؛ عناوین اصولگرایی و اصلاح طلبی کارایی خود را از دست داده اند و در هردو طیف، انقلابی و غیر انقلابی کم و بیش هستند. اما در باره مجمع ایثارگران اصلاح طلب هم باید گفت اینکه اصلاح طلبان هم بیایند و تشکل های ارزشی ایجاد کنند و با عناوین مختلف به پاسداشت ارزش ها بپردازند کار خوبی است ولی معمولا ما در طیف های اصلاح طلبی این چیزها را لا اقل بطور سازمان یافته نمی بینیم و اگر چیزی مثل این را هم ایجاد می کنند برای بهره برداری سیاسیست و برای این است که از طرف مقابل خود عقب نمانند و از مواهب آن بهره مند شوند.

اگر گروهی با عنوان مجمع ایثارگران اصولگرا هم ایجاد شود مورد اعتراض است چرا که ایثارگران ایثارگران انقلاب و نظام هستند و نباید از این عناوین پیشوند و پسوند دار استفاده کنند و وارد سیاسی بازی شوند.

آیا فکر کرده اید که چرا طیف های اصلاح طلبی پیرامون اینگونه امور نمی گردند و مثلا" به حمایت و بزرگداشت مسایل ارزشی اقدام نمی کنند و برفرض برنامه ای برای حمایت از مدافعان حرم و شهدایشان ندارند و برای تبلیغ و ترویج مفاهیم ارزشی هیچ رغبت و اقدامی نمی کنند؟ چرا در رویدادها و مقاطع خاصی که پیدا می شود و نیاز به اعلام موضع و دفاع از نظام وانقلاب و ارزش ها شدیدا" احساس می شود این طیف ها، حتی بخش ارزشی آنها بطور رسمی وارد نمی شوند  و اعلام موضع نمی کنند، تازه اگر مقابل نظام ورهبری موضع نگیرند؟!

چرا مثلا در فتنه علیه آشوبگران و شعاردهندگان علیه اصل نظام و ولایت فقیه اعلام موضع نکردند؟ چرا در مسئله سوریه، یمن میانمار، نیجریه و.... یا موضع حمایتی نمی گیرند و یا اصلا" موضع مخالف می گیرند؛ مانند آن اوایل که علنا" به حمایت از تروریست های سوریه پرداختند و تروریست ها را انقلابی و الهام گرفته از فتنه 88قلمداد می کردند و هنوز هم گاه و بیگاه به مدافعان حرم مظلوم و شهدای مظلوم تر آنان اهانت می کنند؟!

و مهمتر از همه اینکه چرا مواضعشان را در باره مسایل مختلف بصورت یک مانیفست و مرامنامه معلوم و منتشر نمی کنند تا تکلیف موافقان ومخالفانشان را معلوم کنند و پشت غباری از ابهام و تردید قایم باشک بازی نکنند و نان را به نرخ روز نخورند! چرا میترسند رسما از مواضع انقلابی و ارزشی اعلام حمایت کنند؟ نکند می ترسند که بخشی از افراد و گروه هایی که گوش به فرمان و تعالیم بیگانگان دارند و به آنان امید بسته اند از کنارشان پراکنده شوند؟!

کسانی که ادعای اصلاح طلبی و در عین حال ارزشی و انقلابی دارند و افزون برآن می خواهند از عنوان ایثارگران هم برای خود مایه بگذارند باید از موضع ثابتی اعلام نظر و عقیده کنند نه اینکه یکی به نعل و یکی به میخ بزنند و هرجابه نفعشان هست زیر چتر حمایتی اینگونه عناوین پناه بگیرند. اینطور حرکت کردن به نفاق می انجامد حتی اگر از نوع خفی آن باشد!

کد خبرنگار: 19
اینستاگرام
چقدر بی محتوا وجانبدارانه لاقل به صحبیت های حاج قاسم سلیمانی گوش کن همه که اصولاگرای تندرو نباید باشند اصولگرا با منطقش خوبه ایثارگران را هم برنمیتابید مکتب شما ومذهب شما چیست
با آغاز به كار دولت دوازدهم و شروع به كار رسمي آن از ديروز و بعد از كسب راي اعتماد وزاري دولت از مجلس شوراي اسلامي، تغييرات در سازمان ها و نهادهاي دولتي نيز با رويكرد تسريع و بهسازي امور آغاز گرديده است. در همين راستا حجت الاسلام شهيدي رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران طي حكمي بهاره كشفي را به سمت مديركل امور مجلس اين نهاد منصوب كرد.

بنا بر اين گزارش حجت الاسلام شهيدي نماينده ولي فقيه، معاون رييس جمهور و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران طي حكمي با اشاره به رويكرد رييس محترم جمهور در جهت استفاده از ظرفيت و توان بانوان شايسته در مناصب اداري به ويژه فرزندان اناث تحصيل كرده و توانمند شهداي گرانقدر، خانم «بهاره كشفي» را به سمت مديركل امور مجلس و لوايح بنياد شهيد و امور ايثارگران منصوب كرد.

در بخشي از متن حكم حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمدعلي شهيدي آمده است:

«سركار خانم بهاره كشفي

بنا به پيشنهاد معاون محترم حقوقي و امور مجلس بنياد شهيد و امور ايثارگران و با عنايت به رويكرد دولت تدبير و اميد مبني بر استفاده از ظرفيت و توان بانوان شايسته در مناصب اداري به ويژه فرزندان اناث تحصيل كرده و توانمند شهداي گرانقدر و نظر به تعهد، شايستگي، تجارب ارزنده و علاقمندي شما به جامعه ايثارگري، سركار عالي را به سمت مديركل امور مجلس و لوايح منصوب مي‌نمايم.

بدون شك ايثارگران گرانقدر و خانواده معظم آن‌ها، پشتوانه‌هاي مستحكم انقلاب اسلامي، طلايه داران عرصه‌هاي دفاع مقدس و حاميان حاضر در همه صحنه‌هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي مي‌باشند».

بهاره كشفي فرزند شهيد، داراي فوق ليسانس حقوق بوده و در حال اتمام دوره دكتري در رشته حقوق بين الملل است. وي پيش از اين به عنوان مشاور و مدير امور حقوقي در سازمان‌ها و شركت‌هاي وابسته به وزارت خانه‌هاي صنعت، معدن و تجارت و تعاون، كار و رفاه اجتماعي مشغول به فعاليت بوده است.
معاونت حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران باید بداند :
یکی از موارد بسیار مهم که باعث نارضایتی ایثارگران شده است و برخلاف قوانین بالاتر نیز می باشد، واگذاری پرداخت حقوق ایثارگران با منشاء ایثارگری به دستگاههای محل اشتغال است و آنها نیز بنابر دلایل کاملا درست همچون عدم تامین اعتبار، عدم همخوانی با مقررات دستگاه، ایجاد نارضایتی بین شاغلین غیر ایثارگر با کارایی بالاترو..... نمی توانند قوانین پر خلاء ، پرابهام و بدون آیین نامه های اجرایی را درست اجرا کنند.
روش فعلی یعنی سپردن پرداخت حقوق حالت اشتغال، فوق العاده ایثارگری، ماموریت آموزشی و..... به دستگاهها و عدم هرگونه حمایت از ایثارگران غیر شاغل دولتی و بخصوص جانبازان زیر25% برخلاف قوانین شرع اسلام و سایر سیاست های کلی نظام است همچون.
1- تبعیض در پرداخت حقوق و ارائه تسهیلات ایثارگران شاغل با ایثارگران غیر شاغل دولتی.
2- تبعیض در پرداخت حقوق بین ایثارگران شاغل با شاغلین غیر ایثارگر، در حالیکه طبق قانون کار، در مقابل کار برابر باید حقوق برابر پرداخت شود لیکن در حال حاضر برای مثال یک ایثارگر مامور به تحصیل، حقوق بالاتری نسبت به یک کارمند شاغل تمام دریافت می نماید؟! ضمن آنکه قانون طوری تنظم شده است که گروهی از ایثارگران می توانند در طول خدمت حتی یک روز هم کار نکنند ( دهها سال ماموریت آموزشی با 8 سال سنوات ارفاقی )
3- تبعیض در پرداخت حقوق ایثارگران عضو هیات علمی و سایر مقررات دولتی با حقوق ایثارگران ارتش و بنیادشهید و امور ایثارگران، در حالیکه هر گروه از نظر امتیاز ایثارگری شرایط یکسانی دارند .
نتایج:
- قوانین فعلی که برای ایثارگران شاغل نوشته شده است بسیار نا متعادل بوده و زمینه های قانونی لازم را برای دریافت حقوق های نجومی و اشاعه بی عدالتی و سایر فساد های اداری فراهم کرده است .
پیشنهاد و راهکار :
- کلیه حقوق از بابت منشاء ایثارگری(حالت اشتغال ، فوق العاده ماده 68، فوق العاده ماده 51 ، طبقه تشویقی ، رتبه تشویقی و امتیاز یک مقطع ، سنوات ارفاقی ، ماموریت آموزشی ......) متناسب با امتیاز هر ایثارگر برای کلیه ایثارگران شاغل، غیر شاغل و یا بیکار، در یک حکم کارگزینی جامع و کامل با عنوان " حقوق ایثار " از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران و یا ارتش تهیه و پرداخت شود .
- کلیه ایثاگران از پرداخت مالیات معاف باشند.
استنادات قانونی :
سیاستهای کلی نظام اداری بشرح زیر:
بند6) رعایت عدالت در نظام پرداخت و جبران خدمات با تاکید برعملکرد، توانمندی ، جایگاه و ویژه گی های شغل و شاغل و تامین حداقل معیشت با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی
بند12) عدالت محوری ، شفافیت و روزآمدی در تنظیم قوانین و مقررات اداری
بند14) کل نگری ، همسو سازی ، هماهنگی و تعامل اثرب خش دستگاههای اداری به منظور تحقق اهداف فرابخش و چشم انداز
لذا از معاونت حقوقی بنیاد تقاضا می گردد در جهت نیل به اهداف منصفانه و رضایت ایثارگران در خصوص این موضوع مهم تحقیق و بررسی کنند .
سلام به نظر من تشکیل مجمع اصلاح طلبان ایثارگر بیشتر از هرچیز به استفاده ابزاری اصولگرایان از عنوان ایثارگری دارد مثل همین شورای عالی ایثار گران که در انتخابات به نفع اقای رییسی کار کردند در حالی که نباید کار سیاسی می کردند
اصولگرایان هم اگر پسوند و پیشوند و پیشوند اصولگرایی روی عنوانشون بذارن حرف شما درسته وگرنه حرفتون بی ربطه
شرایط امروز دستپخت چنین نگرشی است.
از علی(ع) بیاموریم
«عَمرو بن حَمِق خُزاعی» و «حُجر بن عَدِیّ کِندی» هر دو از بزرگان و شیعیان و دلباختگان علی بن ابی طالب بودند و بر این «پیمانِ محبت»، سر دادند و شهید راه «عشق علی» شدند و هر دو در زمان ستمگری چون معاویه به دست عامل ناپاکش «زیاد بن عبید» و به جهت خود‌داری از دشنام به مولایشان، بلکه به جهت اعتراض شدید به سنت زشت «دشنام به علی در مساجد و منابر» شهید گشتند؛ رضوان الله علیهما.
این دو بزرگوار در جنگ صفین نسبت به اهل شام اظهار برائت و بیزاری می‌کردند و آنان را لعن می‌گفتند و دشنام می‌دادند! امام که خبر سخنان آنان را شنید، هر دو را احضار کرد و از این رفتار بازداشت!
آنان متعجبانه از نهی امام، پرسیدند:
- یا امیر المؤمنین، مگر ما بر حق نیستیم؟
- آری، بر حق هستید.
- مگر آنان بر باطل نیستند؟
- آری بر باطلند.
- پس چرا ما را از دشنام بدانان باز می‌دارید!
دوست ندارم شما از کسانی باشید که «لعن، دشنام و بیزاری جستن» ورد زبانشان است! و لکن به جای لعن و دشنام و اظهار بیزاری، رفتارهای بد آنان را بیان کنید و سیره و روش زشتشان را روشن سازید که این هم تاثیرگذارتر است و جماعت را از آنان دور و به شما نزدیک می‌کند و هم در حجت بودن بر آنان و ریشه‌کن کردن عذر و توجیهشان، رساتر و محکم‌تر است!
کاش به جای لعن و نفرین و دشنام دادن، برایشان دعا کنید و بگویید: «خدایا خون ما و آنان را مریز و بین ما صلح برقرار کن و آنان را از گمراهی به هدایت سوق ده تا نادانشان حق را بشناسد و از ستمگری و تجاوز روی بگرداند»؛ اگر این گونه رفتار کنید، هم من دوستتر می‌دارم و هم برای خودتان بهتر است!
حجر و عمرو با اخلاص تمام عرض کردند: ای امیر مؤمنان نصیحتت را می‌پذیریم و تادیبت را سرلوحه عمل خود می‌سازیم.(وقعه صفین، ص١٠٣)

عزیزان و دوستان؛ در آستانه عید غدیر و زمان نصب امام علی به ولایت بر مؤمنان هستیم و تولیّ یعنی «پیرو علی» شدن و او را الگو و مقتدا قرار دادن. دوستان، سالیانی است این تأدیب امام در جامعه اسلامی ما مورد غفلت اساسی واقع شده و ما از خُلق و خُویی که اماممان برایمان می‌پسندد و بدان سفارشمان می‌کند، به شدت فاصله گرفته‌ایم. در اجتماع سیاسی «اصولگرا» از «اصلاح طلب» تبری می‌جوید و «اصلاح طلب» به «اصولگرا» بد‌زبانی می کند و هر دو، جمع دیگری را «انحرافی» می‌نامند و دشنام می‌دهند و آن جمع هم، همه را دور از حق و خود را حق محض شمرده و بقیه را به بدزبانی می‌نوازد! همدیگر را «فتنه‌گر»، «کاسب فتنه»، «ساکت فتنه» و ... می‌نامیم و صبح و شام در رادیو و تلویزیون، منابر، روزنامه‌ها و سایت‌ها و فضای مجازی به هم می‌تازیم و همدگر را دشنام می‌دهیم و به خون هم تشنه شده‌ایم و برای رضای خدا و کسب بهشت، همدیگر را متهم می‌کنیم و ...؛ با این که هیچ معصومی حقانیت ما و بطلان رقیبمان را خبر نداده است! در صحنه خانوادگی و اداری و در جمع های دوستانه هم بهتر از صحنه سیاسی نیستیم!
آیا وقت آن نرسیده که در آستانه عید ولایت با گوش سپردن به توصیه مولایمان علی، دلها را به هم نزدیک و دستان دعایمان را برای هم بلند کنیم و از خدا، همدلی و صفا و صمیمت برای جمعمان و آگاهی و هدایت و حق پذیری برای رقبایمان طلب نماییم: رَبَّنَا اغْفِرْ لَنا وَ لِإِخْوانِنَا الَّذينَ سَبَقُونا بِالْإيمانِ وَ لا تَجْعَلْ في‏ قُلُوبِنا غِلاًّ لِلَّذينَ آمَنُوا رَبَّنا إِنَّكَ رَؤُفٌ رَحيم‏(حشر/10)
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi