شناسه خبر : 54935
سه شنبه 31 مرداد 1396 , 12:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دیگر خبری از سارا نیست...!

معلمان همیشه در کتابها می خوانند پدر با نان آمد! ولی حقیقت این است که او جانبازِ مسافر کِش بی درصدی بود که دیگر نخواهد آمد.

م.ر.ک.جانباز - دیگر خبری از سارا نیست.

چند سالی ست که سارا انار را کنار گذاشته و با دارای دیگری ازدواج کرده!

سارا می گوید نیت آدم باید خیر باشد، دل آدم باید صاف باشد.

 البته خانه در بالای شهر و ماشین شاسی و سالی چند بار سفر اروپا هم برای انسان واجب است! دیگر خبری از واجبات و شرعیات ساراها نیست! چون نیت و قلبشان صاف است! واگر کشف حجاب برای غُل چماقهای خارجی بکنند حلال است.

 دارا هم بیشتر از بیست سال است که در کنار ایستگاه های اتوبوس و مترو دست فروشی میکند.
او هم از انار دل خوشی ندارد، و همیشه لعنت می فرستد بر انارهایی که میلیون ها دانش آموز به او نسبت دادند!
پدر دارا و سارا هنوز از بیمارستان نیامده است واینطور هم که مشخص است دیگر نخواهد آمد.
پدر در سال هفتاد بر اثر عوارض شیمیایی ناشی از جنگِ تحمیلی در بیمارستان بستری شد و دیگر نیامد!.

اما معلمان همیشه در کتاب ها می خوانند پدر با نان آمد! ولی حقیقت این است که او جانبازِ مسافر کِش بی درصدی بود که دیگر نخواهد آمد.
شکی جز این نیست که در کشور ما بعد از جنگ داراها داراتر شدند. داراهای فراری از جنگ بر گشتند و دوباره دارا تر شدند و پاهای نحس خود را روز به روز با اسم تجدد و گفتگوی تمدنها، بر روی خون های شهدا و جانبازان و ایثار گران گذاشتند.
واینگونه شد که اهداف پاک و آرمانهای دست یافتنی از دسترس خارج، و به سطر های کتابها منتقل گشت و کتابها هم، در پستوهای کتابخانه ها خاک خوردند و بعدها به مقوا تبدل شدند! و بجای آنها منازل لاکچری آنچنانی و استخر پارتی های مختلط جای خود را باز و باز تر کرد.
بدعتِ نامبارک "خارجی پرستی" دوباره مد روز شد و نابود کردن تتمه عشاق وطن و ایثارگران وظیفه اصلی آنها!
نام گذاری و پایه گذاری ایام و انواع پارتی ها و پوشیدن البسه نامتعارف و بعضآ پاره توسط خانمها، نشانه به روز بودن با دنیا شده و دفاع مدافعان حُرمتِ خانواده رسول الله ( ص) جرم!
مسئولین و مدیران و دست اندر کاران میانی بدانند، اگر به گذشته باز گردیم... اگر به گذشته باز گردیم...

دگر نخواهیم گذاشت کبراها اشتباهی کنند و بعد
بخواهند تصمیمی بگیرند.
دگر نخواهیم گذاشت هر مردی که هوس کرد با اسب بیاید.
دگر نخواهیم گذاشت کوکب خانم برای شما صبحانه ایی درست کند.
دگر نخواهیم گذاشت حَسَنک گوش به هر صدایی بدهد.
دگر نخواهیم گذاشت دهقانان فداکار، فدارکاری کنند.
دگر نخواهیم گذاشت اناری به اسم دارا و سارا، ثبت شود.
ما فقط به صدای باز باران با ترانه گوش خواهیم داد و لالایی هایی که "چو زاد مادر... بر گهواره من بیدار نشست" و رادمردان به جبهه فرستاد، را گوش خواهیم کرد.

سلامتی همه جانبازان بی درصد و با درصد"صلوات"

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
درود برشما بزرگوار واحسن
چگونه سقوط ِ آموزش و پرورش باعث سقوط ِ یک ملّت می شود؟!


مشتی لاقل مطلب کامل بذار
اینم اقتباس از جاییه ؟
روزگاریست همه عرض بدن می خواهند

همه از دوست فقط چشم و دهن می خواهند

دیو هستند و لی مثل پری می پوشند

گرگ هایی که لباس پدری می پوشند

آنچه دیدند به مقیاس نظر می سنجند

عشق ها را همه با دور کمر می سنجند

خب طبیعی است که یک روزه به پایان برسد

عشق هایی که سر پیچ خیابان برسد

… صبح یک روز من از پیش خودم خواهم رفت

بی خبر با دل درویش خودم خواهم رفت

می روم تا در میخانه کمی مست کنم

جرعه بالا بزنم آنچه نبایست کنم

بی خیال همه کس باشم و دریا باشم

دائم الخمر ترین آدم دنیا باشم

آنقدر مست که اندوه جهانم برود

استکان روی لبم باشد و جانم برود

ساقیا در بدنم نیست توان جام بده

گور بابای غم هر دو جهان جام بده

برود هر که دلش خواست شکایت بکند

شهر باید به من الکلی عادت بکند.

هاشم خان دادا ... منظورت چیه ؟ اومدی تیله غل میدی میری .
●فکر کردن درد دارد .●
باز زورتون به سارا رسیده ؟ یادتون رفته شماداراها چی هستید ؟ چی بودید و چی شدید ؟
یه نهاد مقدسی پارسال سالروز ازدواج دو فرشته آسمانی همه مجردهای دارا( واقعی و کاذب و اسمی) و سارا را جمع کرد و سرشون داد کشیدند که شما چطور ولایتمداری هستید ؟ آقا دستور داده ؟ نسل شیعه در خطره ؟ ساراهای پنجاه ساله قدیمی شما چرا ؟ نترسید . علم پزشکی پیشرفت کرده . شما جلودار بشید . شما را خوب می شناسیم شما امتحان پس داده اید .شما که خانه دارید ماشین دارید عرضه دارید اخلاق دارید دین دارید حقوق مکفی دارید حوصله دارید انگیزه دارید ، بدانید خیلی داراهای مومن و متدین هم سن خودتون هستن که به خاطر شغل و خانه نداشتن تا حالا تقوا پیشه کردند . بذارید ما شما ها را به هم معرفی کنیم . دست بکار بشید تا بقیه از شما یاد بگیرند الگوشون حضرت خدیجه یشه در راه اسلام . بخدا اینا دروغ نیست ، همین حرفا را گفتن . بعضیها از غصه گریه کردن و روشون نمی شد از جلسه خارج بشن . دلشون پر بود از داراها ... اون داراها که در انتخاب اشتباه کرده بودند و از کنار این ساراهای نجیب بی خیال رد شده بودند و حالا زندگی نکبت بار و حقیرانه ای را می گذراندند ولی همه برای حفظ زندگی آنها همیشه ساراهای خوب را زیر پای زندگی متعفن آنها قربانی می کردند و حالا که حرف داراهای گدا گشنده به میان آمده بود ، باز اینطور شان ساراهای خوب را می شکستند ... و ازشان توقع ایثار داشتند . خاک تو سرشون یادشون رفته بود که خدیجه وار زندگی کردن ، همراهی می خواهد که قصدش محمدوار زندگی کردن است .
خلاصه جلسه برای دارا و ساراهای جوانتر و امروزی جذاب بود و از خنده غش کرده بودن ... آخه تشکیلات این سالهای اخیر به جز خنده و هرهر بی خود چیزی یادشون نداده بود که ..ازشونم توقع زیادی نداشت صدتا چشم تلسکوپی هم بر زندگیشان احاطه نبود . . فقط یه سارا به آن محفل نرفت چون خودشو می شناخت می دونست زبونش به خاطر گفتن حق درازه ، قسم خورده تا زنده هست ظالمان واقعی رو ادب کنه ... می دونست اگه از چیز ناروا و ناحق و غیر شرعی بدش بیاد میره پشت میکروفون، هوچیگری می کنه اساسی ، تا الانم در بعضی محافل برای کسی نیست که نگفته باشه چه به سرش رفته . خلاصه نرفت که آبروداری کرده باشه .جلوی این تازه واردها ... نرفت تا نگه چی می گید ؟ از چی حرف می زنید ؟ کجای کارید ؟ خودتونو زدید به ... یا بی خبرید ؟ یعنی نمی دونید بعضی شیعه نماها و مذهبی نماهای ظالم سرشناس ، با اون افکار حقیر و خودخواهانه ، هر بیست ساله یکبار دور هم جمع می شن تا ساراهای بالیاقتو از ساده ترین حقوق انسانی محروم کنن چه برسه به حق انتخاب همسر !
جناب جانباز ، ساراهای امروز ما ساراهای قدیمی را می بینن که یه جور جلوی چشم شما راه می رن تا مغز استخوانتان بسوزه ... باز مدهای سخیف و نامتعارف به روز شد چون کسی مد ساراهای قدیمی را قدر نشناخت ! مگه شما قدر شان ساراهای قدیمی رو خوب به جا آوردید ؟ دمتون گرم دارا نماها ... بیش از این زیپ دهنمو وا نکنید ... حق ندارید به هیچ سارایی حرف بزنید ... عیب از خودتان بود که ساراهای قدرنشناس پرور شدید ؟

#هشتک آبروداری
سالروز ازدواج حضرت زهرا سلام الله و حضرت علی علیه السلام و روز خانواده ، فقط بر شما مبارک ...
توبه کردم که دگر باده پرستی نکنم
می ننوشم نکشم عربده مستی نکنم
مست بودم که چنین توبه ی مستی کردم
عهد بستم که دگر می نخورم در همه حال یارب دوست اگر ساقی شود می بدهد من چه کنم؟


هری پاترمراقب خودت باش زندگی چاپ مجدد ندارد .
این جمله آخرت جای ایهام داره معلوم نیست دلسوزی منو می کنی یا سنگ دیگرانو به سینه می زنی ؟
ما شانس نیوردیم از دلسوز ...
زندگی ما که بدجور بازیچه دست افراد پلید شد .... ورق ورق شد به دست هرکدومشون ... هیچ جور نمی تونم چهره وقیح اونا رو برملا کنم .شک نکنید اونا ما رو به زندگی کارتون خوابی می رسونن ... فقط باید صبر کنم .
خدا کمکم کن ... امام زمان ظهور کن ...
مولا علی علیه السلام فرمود من حق را هر جا باشد به سر جایش برمی گردانم حتی اگه مهریه زنانتان باشد بعد یه مشت مومن نما و شیعه نما که حقوق نجومی دارن از خوردن حق حتی امثال من ابایی ندارند و دور هم جمع شدند که به من بگویند تا آن دنیا، بر همین منوال بگذران تا خدشه ای به زندگی متعفن ظالمان و تدبیرهای متوهمانه محکم به شکستشان وارد نشه ، بدون اینکه هیچ روش اصلاح گرایانه ای را بکار ببرن .... شرم ندارن از مرگ افراد حرف می زنن و پیش بینی می کنن و می گن در پنج سال آینده راحت می شید ...
منم که این وقاحتهاشونو دیدم گفتم وای به حالتون دور بر من پیدا بشید قلم پاتونو می شکنم . اطراف من بوی ناب شهدا رو می ده جای چنین افراد پست وحقیری نیست . یه خواهر شهیدی داغون بود دق دلیشو سر من درآورد . اما بعد که فهمید اشتباه کرده مادر شهید رو برای رفع و رجوع دلخوری واسطه کرد . حالا من روز عید غدیر میرم دیدنش که بگم یه ساقی روح منو خیلی صیقل داده تا دلم با شهدا بهم نریزه ... او تو عصبانیتش حرفهایی زد که فهمیدم سرنوشتش را به زور قبول کرده ... بعد اون ظالمان با وقاحت می گن ببین فلانی هم عین تویه ؟ تف به این همه نامردی که هر چه سارای خوبه سرنوشت مشترکی دارن ...
انشالله خدا با قدرت لایزالش حق امثال ما رو از حلقوم ظالمان بیرون می کشد .
حالا نمی دونم از ساقی چی می خوای ؟ دنبال چه نوع مستی هستی جانباز ....ولی من از ساقی یه انتظار دارم به من ثابت کنه جانبازان مفت خور و حرف مفت زن نیستن ... همین !
بعد به وقتش درباره دوستی یه مطلب مستند دارم براتون می گم که به دوستی هر ساقی خیلی دل نبندید ؟ فعلا
کاش یه مغازه بود
آدم میرفت میگفت
بیزحمت یکم"خیال خوش"
میخوام ! لطفا یه شکم سیر بدید .
ببخشید این"خنده ها از ته دل"چندن؟ بی زحمت دوکیلو خوبشو بدید !
آقا این "آرامشا" لحظه ای چند؟ لطفا یه دقیقه بکشید !
این"بیخیالیا"که میپاشن رو زندگی
مُشتي چنده ؟ هفت مشت بدید ! میخوام مدتی بیخال باشم ....
ای کاش بذارن همیشه دلتون شاد باشه ...

ای کاش بذارن دو کلوم حرف عشق تودلتون ویراژ بده ....

نه والله خدایی رو دلسوزی به شما گفتم مواظب باش .
نتیجه اخلاقی آخر :
مغازه برای چیته ؟ تو چرا جانباز دیگه ؟
همین جا بمان اون حال خوش خود به خود به جانت سرازیر می شه ... من چند وقت پیش با تمام وجود حسش کردم . ایام خوشی بود ... نخریدمش ...دنبالش رفتم .
مگه همه چی خریدنیه ؟
یه نفس عمیق بکش
خوشبختی رو حسش کن ...
عشق از نظر شما چیه ؟ تو قلب من داره ویراژ می ده ...خب عشق جلوه های مختلف داره ... هر زمان ممکنه یکیشو نداشته باشی ... دنیا دار حسرته ... ان الاخره دار القرار ... به آخرت ایمان داشته باش . بابا خدا خودش فرمود ما شما را به نقصان جان و مال و اولاد می آزماییم . خب شکر خدا ما رو به همش می آزماید ... قربونش برم خودشم مات و مبهوت مانده چرا تا حالا به قول بعضیا نپریدیم . راستش ما پریدیم اما از اولش ساقی خوب داشتیم ... یادمان داد تو کدوم هوا مست بشیم ، یعنی خدا ساقی خوب سر راه ما رساند ؟ می خوای باهاش آشنات کنم . من فکر می کنم قرص روان گردان خیلی بد نیست . مهم اینه روانتو چطور می گردانی که وقتی تو عالم خوشت می پری ، با مغز به زمین نخوری . ما اول اینا رو فهمیدیم بعد بپر بپر کردیم بعدم به سلامت فرود آمدیم و باز به خون دل خوردن مشغول شدیم . بازم می پریم . شاید این بار در کوی شما ....
به خاطر خدا بود که برگشتیم به تنور ... خیلی حال می ده که خدا هر شب با حال خوش برای ملائکش نوای آسمان بار امانت نتوانست کشید ، اما اینا می کشن رو بخونه ... می دونی که قراره تو اون دنیا به ماها ستاره بده ... ؟؟ خیلی حال می ده که یه بار دیگه خدا با حال خوش بگه بردا و سلاما اون بنده منه ...
من تو رو نمی شناسم و بالعکس اما یه روز هست به اسم یوم تبلی السرائر ...
اون حس خوبی که میگم تو اون دنیا به چشم شما میاد ... اگه اهل تفکر هستی و به آخرت فکر می کتی بایدحرفام باورت بشه ...
غصه نخوری ساراهای دیگه لباس نامتعارف می پوشن ... خوشحال باش این سارای خسته جان هیچ وقت چادر مادرت زهرا س را زمین نذاشت و باعث بهت همه شده .اگه راهت می خوره بیا یه گوشه وایستا ببین روزی سیصد نفر چطور مات و مبهوت قامت سارا می شن . سارای خوب زیاد هست . به خوباش فکر کن ... عین ما که به عشق مردانگی و نجابت داراهای خوب و با مرام و معرفت نفس می کشیم !
ارادتمند شما سارا
ببین دلاور زیاد درگیر ، باخودتو دیگرون نباش .
دیشب یه یارو خورد به پستمون که کلا تعطیل بود دلستر لیمویی رو با قند میخورد ، بعد اومده بود واسه ما تعریف میکرد پیک آخرو واسه خودم سنگین ریختم ....

ای آخ خدا ... ای ... ای... ای... امان از قپی و بلوف ...

حاج آقا کوروش ما که هرچی گفتیم بلند شو چشم خیره گی کردی بلند نشدی !!!

دمت گرم یه کم اونورتر بخواب ما هم بخوابیم
سهراب بیچاره هم ، قایقش خیلی پره ....

|
زدم کاسه کوزه دعاتو بهم ریختم حرصت درآمده ...
ببین دیگه ناراحت نمیشم ... چرا ؟
قلقت اومده دستم ... که چطور بچه ها رو بخندونم ... کلی دندون ریخته رو زمین ... کی جمعشون کنه !
دلخوری و آزردگی از ما گذشته جانباز م ر ک
نگران نباشید
بی تکلف و آسوده خاطر هر چه دلت می خواد ما رو (دست بنداز )
وفا کنیم وملامت کشیم و خوش باشیم
که در طریقت ما کافری است رنجیدن
....................
قپی ندیدی ؟ حالا ببین

تو رو هم مثل اون حاجی دروغی پیدا می کنم ببین کجا می گم ...
آقای م.ر.ک.من همه حرفاومطالب شمارودنبال میکنم.خیلی خوشحالم که هنوزهم مردانی مثل شماوجوددارن،مردانی که به معنی واقعی مردهستن وخیلی چیزهاهنوزهم براشون مهمه.ای کاش این غیرت مردونگی وشجاعتی که درشماوبیشترجانبازان عزیزوجودداره،درخیلی ازآدمهاهم وجودداشت.
شما لطف داری بسیار متشکرم از توجه شما .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi