شناسه خبر : 54956
چهارشنبه 01 شهريور 1396 , 10:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نخستین امام جمعه جانباز ایران

در روز آزادی خرمشهر در مسجد جامع تجمع کرده بودند که عراقی ها برای انتقام گیری محوطه مسجد جامع شهر خرمشهر را بمباران کردند و بر اثر این بمباران تعدادی از رزمندگان به شهادت رسیده و همچنین حضرت آیت الله نوری مجروح شد

آیت‌الله سید ابوالحسن نوری مهری، امام جمعه سابق خرمشهر، نخستین امام جمعه جانباز کشور است

 ایشان از حضرات آیات؛ امام خمینی، آیت الله العظمی سید ابوالقاسم خویی و آیت الله  العظمی حکیم رحمهم الله تعالی اجازه هایی داشتند. او در نجف اشرف نشریه ای منتشر کرد، وی همچنین از طبع شعری بالایی برخوردار است.

آیت الله نوری مهری پیر مدافعان خرمشهر، در روز چهارم خرداد بهمراه عده‌ای از رزمندگان و اهالی شهر خرمشهر به دلیل پیروزی در عملیات «الی‌بیت‌المقدس» در روز آزادی خرمشهر در مسجد جامع تجمع کرده بودند که عراقی ها برای انتقام گیری محوطه مسجد جامع شهر خرمشهر را بمباران کردند  و بر اثر این بمباران تعدادی از رزمندگان به شهادت رسیده و همچنین حضرت آیت الله  نوری مجروح شد  اما به کمک رزمندگان و به مدد بدنه یک خودکار و مراقبت یک پرستار شجاع پس از جراحت سنگین در ناحیه گردن ناشی از اصابت ترکش خمپاره ، نجات یافت.

مقام معظم رهبری در فرازی در نماز جمعه تهران در اوایل جنگ تحمیلی می‌فرمایند اگر به نصایح دلسوزانه روحانیون خرمشهر عمل می‌شد خرمشهر سقوط نمی‌کرد.

از دیگر خدمات ایشان: کمک به تأسیس یازده مدرسه ، مسجد فاطمه زهرا (سلام الله علیها) ، بنیاد خیریه بهبهان بوستان فدک و ورزشگاه علی مرتضی علیه السلام.

 

منبع: جماران
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi