شناسه خبر : 54961
شنبه 04 شهريور 1396 , 10:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عضو کمیسیون انرژی مجلس:

دولت قانون بازنشستگی ایثارگران را اجرایی کند

عضو کمیسیون انرژی مجلس از اجرایی نشدن قانون برنامه ششم در خصوص مدت زمان بازنشستگی ایثارگران در دستگاه های دولتی انتقاد کرد.

فاش نیوز - عضو کمیسیون انرژی مجلس از اجرایی نشدن قانون برنامه ششم در خصوص مدت زمان بازنشستگی ایثارگران در دستگاه های دولتی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، "دکتر حسن بهرام نیا" نماینده ایثارگرِ مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت مکلف است علاوه بر اجرای ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و تبصره های آن و تمامی فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰درصد و بالاتر را در طول برنامه استخدام کند.

وی افزود: بر اساس بند "ج" ماده 87 قانون برنامه ششم توسعه نیز، جانبازانی که قبل از تصویب این قانون به صورت پیش از موعد و بدون سنوات ارفاقی بازنشسته شده اند با رعایت شرط سنی کمتر از ۶۵ سال می توانند به خدمت اعاده و با تکمیل خدمت ۳۵ ساله خود و با رعایت شرایط عمومی به بازنشستگی نائل شوند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس دهم یادآور شد: براساس برنامه ششم توسعه، دولت را مکلف کرده ایم که در مورد طول مدت بازنشستگی ایثارگران که قبلا 30 سال بود و اکنون 5 سال به آن اضافه شده است، در صورتی که خود ایثارگر بخواهد باید اجرایی و عملیاتی بشود.

وی با انتقاد از عدم اجرایی نشدن قوانین ایثارگری متذکر شد: متاسفانه به طوری که شنیده ایم هنوز در بعضی از سازمانها و وزارتحانه ها آنچنان که باید و شاید قوانین ایثارگری مصوب در برنامه ششم اجرایی و عملیاتی نشده است و این گلایه ای است که توسط ایثارگران به ما عنوان شده است، اگر چه دربعضی موارد خود ایثارگران پیگیری کرده اند اما فرایند قانونی آن باید طی شود.

نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما خواستار این هستیم که قانون برنامه ششم به ویژه در بخش ایثارگران در هر صورت عملیاتی شود و بواسطه آن در بخش اجرایی اش اگرعزیزان ایثارگر تمایل به بازگشت به سرکار خود را داشته باشند این اختیار را داشته باشند که تا 35 سال خدمت کنند.

عضو فراکسیون جامعه حمایت از ایثارگران تاکید کرد: سایر حمایت های قضایی، حقوقی و... که فرزندان ایثارگران بر اساس آن بتوانند در سازمان ها و نهادها مشغول بکار شوند یکی دیگر از مطالبات جدی مجلس است که در قانون برنامه توسعه ششم برآجرای آن تاکید شده است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس دهم در پایان خاطر نشان کرد: خواسته نمایندگان مجلس از دولت این است که هر چه سریع تر در راستای عملیاتی شدن قانون برنامه ششم گام بردارد و به وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی اعلام کند که قوانین ایثارگری عملیاتی شود.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام

...

منم با این سن و سال و با سکته قلبی و بیکاری و بی پولی

:

بازنشسته می شدم اگر ؛

دیگران مخالفت نمی کردند ؟!

...
سلام دارم خدمت وکیل الرعایای محترم .....
لطفا ... لطفا ... راوی احادیث و روایت و حکایات و القصص نباشید .
در یک کلام کاری کنید حق محققه بچه های جانباز بدستشون برسه ...
اگه نمیتونید ... کاری کنید منابع مالی مصوبه های مجلس برای جانبازان و خانواده شهداو رزمندگان همراه مصوبه اجرا یی بشه . ...
بعد ازاین عریضه بنده همش تبلیغه ... تبلیغ بی هزینه ...
شایسته بود نمایندگان مجلس در خصوص اجرایی شدن مواد قانونی مرتبط با جانبازان فاقد شغل و دارمد نیز پیگیری جدی تری انجام می دادند.
و در مورد بازنشستگی صرفا جهت اطلاع باید بدانند که: این سازمانهای دولتی نیستند که قانون را اجرا نمی کنند، بلکه این صندوق های بازنشستگی هستند که نمی توانند این قانون های نا متعادل و غیر کارشناسی را اجرا کنند .
کاش مسئول و مشاور ایثارگران در مجلس ، یک حقوق دان با انصاف بود . دران صورت هم قانون ها درست نوشته می شد و هم قابلیت اجرایی داشت .
هم اکنون بنیاد شهید و امور ایثارگران به جانبازان زیر25% حتی یک کارت شناسایی هم نمی دهد، درحالیکه این کارت هزینه ای ندارد .
از ریاست محترم بنیاد سئول شود ، چرا جانباز زیر25% نباید کارت داشته باشد ؟
چون می خواند جانبازان فوق گمنام باشند اخ اجرش گم می شود
سلام آقای شهیدی که میگه هشتاد درصد قوانینایثارگران اجرایی شده فقط 5درصدش رو نام ببره اگه راست میگه همین حقوق ماده 38 رو چرا برای جانبازان فاقد شغل که از جایی حقوق ندارن غیر بنیاد انجام نمیده و حتی بیشتر جانبازان زیر 25درصد که قرار بود معشیت بگیر بشن ولی همه مصوبهای مجلس رو اجرا نمیکنن و تا زمانی که بخواد اجرا بشه دیگه عمر جانبازان کفاف نمیکنه و بعدا جواب فرزندان رو اصلا نمیدن تا کی فقط حرف میزنید
سلام اصلا همینطور که ایثارگران سایت شما رو میخونن کارمندان بنیاد و نمایندگان مجلس هم نظرات ایثارگران رو میخونن
جانبازان زیر۲۵درصد ارزش یک کارت را نداران
میخواستم از مسولان محترم بپرسم که وام ساخت شهری 95 به مبلغ 60 میلیون تومان واقعا برای اکثر خانوادهها مشکل ایجاد کرده اولافرصت کم است ثانیا پدر و مادرشهید سالخورده یاجانبازان عزیز چگونه میتواند دنبال پروانه ساخت یا مصالح ساختمانی برود لااقل در قالب خرید وام را پرداخت نمایند
قانون سنوات ارفاقی زنان شاغل جانباز رو رسیدگی کنید چرا به زنان جانباز اون از نوع کارمند توجه می خواهد توجه اونم شاغل
با سلام لطف فرموده راهنمائی فرمائید آیا موارد تصویب شده مختص ایثارگران از جمله یک مقطع تحصیلی بالاتر وپرداخت حقوق و مزایای پست تنزل شده سازمانی شامل رزمندگان دوران دفاع مقدس که هم اکنون بازنشسته شده اند شامل خواهد شد یا خیر چون پیگیری نموده ام اما اقدامی ننموده و بیان داشته اند شامل رزمندگان بازنشسته شده نخواهد شد با تشکر
درخواست ما اعمال ماده ۳۸ هست ۰۰۰
۰۰۰۰۰
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi