شناسه خبر : 54976
پنجشنبه 02 شهريور 1396 , 11:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عربستان با چراغ سبز آمریکا در العوامیه جنایت می‌کند


جنایت‌های دولت عربستان در منطقه شیعه‌نشین العوامیه با چراغ سبز دولت آمریکا انجام می‌شود.
پایگاه خبری میدل‌ایست‌آی با اشاره به رویدادهای اخیر در شهر العوامیه عربستان و رویکرد دوگانه واشنگتن در قبال نقض حقوق بشر در این شهر، سکوت آمریکا در قبال این امر را چراغ سبز واشنگتن به مقامات سعودی دانست و نوشت: واشنگتن نه تنها باید از عربستان بخواهدنیروهای امنیتی خود را از العوامیه خارج سازد، بلکه لازم است با مشروط کردن فروش و یا انتقال سلاح به عربستان و انجام اصلاحات حقوق بشری در بدنه حاکمیت سعودی، رویکرد خود در قبال حقوق بشر را به روشنی مشخص سازد.
حضور دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در عربستان- تنها 9 روز پس از آغاز حمله نیروهای امنیتی عربستان به این منطقه- با تحولات العوامیه مرتبط است پس از شرکت وی در نشست ریاض، نه تنها فضای خشونت‌آمیز در این منطقه افزایش یافت بلکه ابعاد آن از یک بخش کوچک به کل العوامیه منتقل شد.
میدل ایست‌آی افزود: روشن است که نیروهای ویژه و ضد تروریسم ارتش آمریکا در العوامیه به عنوان مستشار حضور داشته‌اند و این امر بر کسی پنهان نیست. از سوی دیگر، فروش سلاح به ریاض، از دوره باراک اوباما رئیس‌جمهوری سابق تاکنون، موضوع مهم دیگری است که نباید از نظر دور داشت.
شهر العوامیه و منطقه تاریخی المسوره دارای قدمت تاریخی 400 ساله است که از دیرباز مرکز تجارت منطقه‌ای در سراسر خلیج فارس بود و از دوران عثمانی تاکنون، معماری بدیع آن شامل مساجد شیعیان، مراکز مذهبی، خیابان‌های باریک و دیوارهای گلی، این مکان را به گنجینه‌ای ارزشمند تبدیل کرده است؛ اما متأسفانه اکنون مورد هجوم نیروهای امنیتی عربستان قرار گرفته است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi