شناسه خبر : 55026
یکشنبه 05 شهريور 1396 , 10:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

من آماده شهادتم

یکی از دوستان و همرزمان قدیمی شهید سیداسدالله لاجوردی از روزهای آخر زندگی او خاطره‌ای نقل می‌کند.

لاجوردی

حاج اسدالله از قبل در بازار یک حجره کش‌بافی داشت. بعد که از سازمان زندان‌ها رفت کنار، برگشت همان جا و به کارش ادامه داد. با وجودی که توان خرید حداقل یک ماشین پیکان را داشت، ولی همواره با یک دوچرخه قدیمی، وسایل را در ترک آن می‌بست و از خانه‌شان به طرف بازار می‌رفت.

 هر چه به او گفتم: آخه حاجی، منافقین و دشمنان این همه به خون تو تشنه‌اند و منتظرند تا فرصتی پیدا کنند و عقده‌شان را سر تو خالی کنند. حداقل یه ماشین بخر. با دوچرخه، هم اذیت میشی هم خطرناکه، می‌خندید و می‌گفت: منو راحت بذارید. همین دوچرخه هم از سرم زیاده. منم که آماده شهادتم، چیزی نیست.

یکی دیگر از دوستان شهید لاجوردی خاطره‌ای از حضور وی در جبهه نقل کرده و گفته است: به شهید لاجوردی گفتم که اگر دادستانی را کنار بگذاری، می‌خواهی چه کاری انجام دهی؟ گفت: می‌خواهم به جانبازها خدمت کنم و به رزمنده‌ها علاقه داشت. چند باری هم که آمد جبهه روی بچه‌ها خیلی اثر داشت.

در جبهه، وقتی او برای بچه‌ها صحبت می‌کرد، خیلی روی بچه‌ها اثر داشت. وی علاقه‌ زیادی به رزمنده‌ها، دفاع از اسلام و مبارزه با ظلم داشت لذا تا فرصتی دست می‌داد خودش را به جبهه می‌رساند.

حاج اسدالله لاجوردی از مبارزین دوران ستمشاهی و دادستان انقلاب اسلامی در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب بود. وی سرانجام اول شهریور 1377 در محل کسب خود در بازار تهران و درحالی‌که هیچ سمت رسمی در نظام نداشت، توسط 2 نفر از تروریست‌های منافق مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi