شناسه خبر : 55041
دوشنبه 06 شهريور 1396 , 09:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اولین خادمِ «مرقدِ امام» در ۶۵ نما

«سیدمحمد صنیع خانی» به تاریخ پانزدهم دی ماه سال ۱۳۳۲ شمسی در «قم» متولد شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی «سید محمد» از پایه گذاران کمیته انقلاب نازی آباد (منطقه ۱۳) بود و در بهار سال ۱۳۵۸ شمسی به عضویت رسمی «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» در آمد و پدتی بعد به واحد اطلاعات سپاه منتقل شد. «سید محمد» از ابتدای جنگ تحمیلی با ایجاد مرکز اعزام نیروی سپاه در محل «لانه جاسوسی آمریکا»، مسئولیت اعزام رزمندگان را به مناطق عملیاتی را بر عهده گرفت . «سید محمد صنیع خانی» را باید بنیانگذار و فرمانده «ترابری سپاه پاسداران» به شمار آورد. وی نقش موثر و تعیین کننده ای در ایجاد تحرک در یگانهای رزم و پشتیبانی و رفع کمبود وسائل نقیله سنگین ایفا نمود و  به شایستگی از عهده این ماموریت بر آمد.

پس از پایان جنگ تحمیلی، حضوراو در منطقه ی زلزله زده ی «رودبار» و «منجیل» و شهر سیل زده ی «زابل» منشاء خدمات فراوانی به مردم مصیبت زده ی این مناطق شد.  پس از رحلت «حضرت روح الله» ساخت حرم مطهر آن امامِ سفرکرده، به او واگذار شد و «سید محمد» تا روز اربعین حضرتش، نخستین بنای آن مرقدِ مطهر را بنا نهاد و تا زمان شهادتش، عملا مدیریت ساختِ حرم را در دست داشت.    

«سید محمد صنیع خانی» در منطقه ی عملیاتی «فاو» و در عملیات والفجر۱۰ در «حلبچه» در معرض گازهای شیمیایی قرار گرفته و آسیب دیده بود. این جراحت ها، در سال ۱۳۷۴ شمسی، سرباز کرد و در نهایت، روز چهاردهم شهریور ماه سال ۱۳۷۴ بال در بال ملائک گشود و به پاس خدمات خالصانه اش به «حرمِ امامش»، پیکرش در صحنِ حرم مطهر «حضرت روح الله» آرام گرفت.

روحمان با یادش شاد

هدیه به روح بلندپروازش صلوات

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi