شناسه خبر : 55066
دوشنبه 06 شهريور 1396 , 15:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وصیت‌نامه شهید رضا قماطی

پیامی برای ملت شهیدپرور

شهید «رضا قماطی» سال 1345 در شهر قم چشم به جهان گشود. وی در ابتدای نوجوانی به عنوان یک رزمنده بسیجی در جنگ تحمیلی شرکت کرد. شهید قماطی عضو دسته سه از گروهان شهید حاج قربان و گردان سید الشهدا (ع) از لشکر علی بن ابی‌طالب (ع) بود، که در سن 17 سالگی طی یک پاتک پس از عملیات والفجر مقدماتی در پاسگاه زید (سه راهی شهادت) در 8 اردیبهشت 1362 به شهادت رسید و آسمانی شد.

تصویر وصیت‌نامه شهید «رضا قماطی»

 وصیت‌نامه شهید رضا قماطی / پیامی برای ملت شهید پرور

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و درود فراوان بر مهدی موعود (عج) و نائب برحقش امام خمینی (ره).

ما باید قدر این بزرگ مرد را بدانیم و از این نعمتی که خدا به ما داده سپاسگزاری کنیم شکر این نعمت این است که به فرمان‌های آن حضرت توجه و به آن عمل کنیم که همانا فرمان خدا و اسلام است و با سلام خدمت رزمندگانی که با یاری خدا فتوحات زیادی را برای ملت ما به ارمغان آوردند.

و با سلام به ملت شهید پرور ایران و سلام به شما مادر عزیز که با زحمت‌ها و سختی‌های بسیار مرا بزرگ کرده و در موقعی که صدای هل من ناصر ینصرنی اسلام بلند شد. شما فرزندتان را هدیه اسلام و به یاریش فرستادید.

وصیت‌نامه شهید رضا قماطی / پیامی برای ملت شهید پرور

چه افتخاری بالاتر از این که فرزندتان مانند یکی از یاران امام حسین (ع) با دشمنان اسلام جنگید و در این راه همانند آنان شهید شد. مادر عزیزم امیدوارم که از شهادت من ناراحت نشوید زیرا به گفته قرآن کریم شهیدان نمرده‌اند بلکه در پیش خدا روزی می‌برند مادر. ما همه یقین داریم که باید از این دنیا هجرت کنیم حال چه بهتر که اینگونه مرگ را در آغوش بگیریم و اینگونه بمیریم که هم خدا و هم اولیایش خوش آید.

مادرم، برادر و خواهرانم مبادا که آنطوری از نبودن من ناراحت باشید که اجرتان از بین برود.

خدیا از تو می‌خواهم به عنوان یک بنده گنهکار

 وصیت‌نامه شهید رضا قماطی / پیامی برای ملت شهید پرور

که توبه کرد، و در راه تو شهادت را انتخاب کرد، که همچون زینب (س) به مادرم صبر عنایت بفرمایید که نه‌تنها از انقلاب سرد نشده بلکه در راه این انقلاب جان و مال خود را در اختیار قرار دهد.

و من یک پیامی برای ملت شهید پرور دارم که هیچ‌گاه انقلاب و امام را رها نکنید و به خاطر علاقه مادی خود از اسلام و قرآن دوری نکنند. که همانا آن زمان بدبختی است و همیشه خدا را در کارهایتان اصل بدانید و هر کاری که خدا صلاح می‌داند شما انجام بدهید.

مادرم من یک مقدار نماز دارم به مدت یک سال بدهید بخوانند و یک ماه و 10 روز هم روزه دارم که نگرفته‌ام بدهید بگیرند و پانصد تومان هم

 وصیت‌نامه شهید رضا قماطی / پیامی برای ملت شهید پرور

صدقه بدهید ممکن است که حق الناس به گردنم باشد و از شما تقاضامندم که حتما از تمام دوستان و آشنایان مخصوصا همسایگان حلالیت بطلبید و در ضمن برایم زیاد قرآن بخوانید... و السلام...

آنکس که مرا طلب کند می‌یابد

آنکس که مرا شناخت دوستم می‌دارد

آنکس که دوستم داشت به من عشق می‌ورزد

آنکس که به من عشق ورزید من نیز به او عشق می‌ورزم

آنکس که به اوعشق ورزیدم می‌کشم او را

آنکس را که من بُکشم خون‌بهایش بر من واجب است

آنکس که خون‌بهایش بر من واجب است پس من خودم خون‌بهایش هستم

وصیت‌نامه شهید رضا قماطی / پیامی برای ملت شهید پرور

آنکس که تو را شناخت جان را چه کند

فرزند و عیال و خانمان را چه کند

دیوانه کند هر دوجهانش بخشد

دیوانه تو هر دو جهان را چه کند

انتهای پیام/

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi