شناسه خبر : 55090
سه شنبه 07 شهريور 1396 , 16:22
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حقوق که رفت دست دستگاه ها، نارضایتی بیشتر شد!

الف - ب - معاونت حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران باید بداند :
 
  یکی از موارد بسیار مهم که باعث نارضایتی ایثارگران شده است و برخلاف قوانین بالاتر نیز می باشد، واگذاری پرداخت حقوق ایثارگران با منشاء ایثارگری به دستگاه های محل اشتغال است و آنها نیز بنابر دلایل کاملا درست همچون عدم تامین اعتبار، عدم همخوانی با مقررات دستگاه، ایجاد نارضایتی بین شاغلین غیر ایثارگر با کارایی بالاتر و..... نمی توانند قوانین پر خلاء، پرابهام و بدون آیین نامه های اجرایی را درست اجرا کنند.
    روش فعلی یعنی سپردن پرداخت حقوق حالت اشتغال، فوق العاده ایثارگری، ماموریت آموزشی و..... به دستگاه ها و عدم هرگونه حمایت از ایثارگران غیر شاغل دولتی و بخصوص جانبازان زیر25% برخلاف قوانین شرع اسلام و سایر سیاست های کلی نظام است  همچون.

1- تبعیض در پرداخت حقوق و ارائه تسهیلات ایثارگران شاغل با ایثارگران غیر شاغل دولتی.
2- تبعیض در پرداخت حقوق بین ایثارگران شاغل با شاغلین غیر ایثارگر، در حالیکه طبق قانون کار، در مقابل کار برابر باید حقوق برابر پرداخت شود لیکن در حال حاضر برای مثال یک ایثارگر مامور به تحصیل، حقوق بالاتری نسبت به یک کارمند شاغل تمام دریافت می نماید؟! ضمن آنکه قانون طوری تنظم شده است که گروهی از ایثارگران می توانند در طول خدمت حتی یک روز هم کار نکنند ( دهها سال ماموریت آموزشی با 8 سال سنوات ارفاقی )  
3- تبعیض در پرداخت حقوق ایثارگران عضو هیات علمی و سایر مقررات دولتی با حقوق ایثارگران ارتش و  بنیادشهید و امور ایثارگران، در حالی که هر گروه از نظر امتیاز ایثارگری شرایط یکسانی دارند.

نتایج:
-    قوانین فعلی که برای ایثارگران شاغل نوشته شده است بسیار نامتعادل بوده و زمینه های قانونی لازم را برای دریافت حقوق های نجومی و اشاعه بی عدالتی و سایر فسادهای اداری فراهم کرده است.  
پیشنهاد و راهکار :
-    کلیه حقوق از بابت منشاء ایثارگری(حالت اشتغال، فوق العاده ماده 68، فوق العاده ماده 51، طبقه تشویقی، رتبه تشویقی و امتیاز یک مقطع، سنوات ارفاقی، ماموریت آموزشی ......) متناسب با امتیاز هر ایثارگر برای کلیه ایثارگران شاغل، غیرشاغل و یا بیکار، در یک حکم کارگزینی جامع و کامل با عنوان " حقوق ایثار " از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران و یا ارتش تهیه و پرداخت شود.
-    کلیه ایثاگران از پرداخت مالیات معاف باشند.
استنادات قانونی:
سیاست های کلی نظام اداری به شرح زیر:
 
بند6) رعایت عدالت در نظام پرداخت و جبران خدمات با تاکید برعملکرد، توانمندی، جایگاه و ویژه گی های شغل و شاغل و تامین حداقل معیشت با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی
بند12) عدالت محوری، شفافیت و روزآمدی در تنظیم قوانین و مقررات اداری
بند14) کل نگری، همسو سازی، هماهنگی و تعامل اثر بخش دستگاه های اداری به منظور تحقق اهداف فرابخش و چشم انداز

لذا از معاونت حقوقی بنیاد تقاضا می گردد در جهت نیل به اهداف منصفانه و رضایت ایثارگران در خصوص این موضوع مهم تحقیق و بررسی کنند.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
سلام برادر عزیز از دیگران ننویس متن که دیدم فکر کردم منظور حقوق جانبازان رو نوشتید که سپاه واگذار کرد به بنیاد و بنیاد شانه خالی میکند دوم متن که مینویسی برای دیگران مثبت بنویس منفی بنویس کسانی هستند همین یه ذره امکانات را بگیرند که به شما نخواهند داد سوم جانباز شاغل کلاس سوم راهنمای بوده از دست بی پولی و بی عصای درس خوانده ولیسانس گرفته باچه سختی ...15سال... واکنون هم 15 دقیقه با دوپای معیوب رفته مدرسه در برگ ارزشیابی نوشتند 15 دقیقه تاخیر پس زرنگ باش پیشنهاد رو بنویس امید وار باش
سلام برادر گرامی
عدالت عدل علی یعنی اجرای همین نوشته ها و همین پیشنهاد ها .
من کار خودم را می کنم شاید روزی یک نفر حرف حق را بشنود !
با اجرای عدالت ، کشور گلستان می شود
ریشه همه فساد ها، بی عدالتی در قانون هاست
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi