شناسه خبر : 55125
پنجشنبه 09 شهريور 1396 , 10:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بازدید ۵۰۰هزار نفر ازتالارهای موزه دفاع مقدس

از مهر ماه سال ۹۲ تا پایان سال ۹۵ جمعیتی بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر از تالارهای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید کردند.

باغ موزه دفاع مقدس

حسین رجب زاده معاون موزه داری و امور روایتگری موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از بازدید قریب به پانصد هزار نفر از مهر ماه سال 92 تا پایان سال 95 از تالارهای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خبر داد و گفت: جمع کثیری از بازدیدکنندگان علاوه بر بازدید از تالار های موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از سراسر نمای مقاومت ( پانوراما) که مهر ماه سال گذشته افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته است بازدید بعمل می آورند.

وی اظهار کرد : سراسر نمای مقاومت که در ضلع جنوبی شرقی محموطه موزه قرار دارد با مساحت 4500 متر زیر بنا و با استفاده از ده ها دستگاه ویدئو پروژکتور که در بخش زیر گنبد سراسر نما قرار گرفته است امکان پخش فیلم را به صورت 360 درجه ای دارد.

مسئول امور موزه داری و روایتگری موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: این مجموعه با بهره گیری از نگاه آمیخته به هنر هنرمندان ، تصاویری از مقاومت خرمشهر ، لحظه اشغال ، دفاع و آزاد سازی را پیش روی بازدیدکنندگان قرار می دهد و همه روزه از ساعت 9 صبح الی 5 عصر با اعمال تخفیف 70 درصد آماده بازدید علاقمندان می باشد.

چاپ و انتشار بیش از 90 عنوان کتاب مرتبط با حوزه دفاع مقدس

سردار جواد خضرایی مدیر عامل و مدیر انتشارات موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از چاپ و انتشار بیش از 90 کتاب مرتبط با حوزه دفاع مقدس توسط این انتشارات خبر داد و گفت: نشر موزه دفاع مقدس 19 عنوان کتاب را در شمارگان 36 هزار نسخه چاپ و منتشر نموده است که 7 عنوان آن تجدید چاپ شده است.

وی افزود : موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با هدف کمک به تولید و انتشار ادبیات مرتبط با اقلاب اسلامی و دفاع مقدس از 32 عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس چاپ شده توسط سایر ناشرین حمایت مالی بعمل اورده است.

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همچنین از ترجمه 33 عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس به زبان های انگلیسی ، عربی و اردو خبر داد و افزود: نشر دیجیتال موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در سال گذشته نسبت به صوتی نمودن 67 عنوان کتاب اقدام نموده است و صوتی نمودن 70 عنوان دیگر در برنامه کاری سال 96 نشر دیجیتال موزه می باشد تا امکان بهره مندی و استفاده جانبازان بصیر و سایر معلولین قرار گیرد.

برگزاری نخستین دوره آموزشی شورای بین المللی موزه ها در ایران

جواد خضرایی مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری با کمیته ملی موزه های ایران( ایکوم) با بیان مطلب فوق گفت: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در راستای استفاده بهینه از ظرفیت های بین المللی به ویژه توانمندی های موجود در کمیته بین المللی آموزش شورای بین المللی موزه ها، برای ارتقاء دانش فعالان حوزه موزه داری، دوره های آموزش بین المللی را برگزار می کند.

 

وی افزود: موسسه ایکوم ایران از طریق ارتباط با شورای بین المللی موزه ها و اساتید بین المللی و طراحی دوره آموزش تخصصی به موزه داران و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به عنوان برگزار کننده دوره آموزشی، به زودی نسبت به تهیه فراخوان و اطلاع رسانی آن اقدام می نماید و با هماهنگی به عمل آمده با ایکوم جهانی، نخستین دوره آموزش بین المللی تخصصی موزه داری، زمستان سال جاری در محل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به مدت سه روز برگزار خواهد شد.

 

کتاب صوتی «عباس دست طلا» منتشر شد

این کتاب گویا با صدای نیما دست افکن روایت داستانی از زندگی سراسر کار و تلاش و زحمت حاج عباسعلی باقری است که ماجرا ها را از زمانی که کمتر از دو ماه از آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران گذشته، آغاز می کند. عباس علی باقری با مروری کوتاه بر زندگی اش و دودلی های خود برای حضور در جبهه ها، از زمانی می گوید که تصمیم می گیرد برای دو هفته به جبهه برود و ببیند در آن جا چه کاری از دستش برمی آید.

 به همت نشر دیجیتال موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس 9 کتاب دیگر با عنوان های  «یاور صادق»، «شاهرخ حر انقلاب»،« سلام بر ابراهیم»، «دستاوردهای دفاع مقدس»، « حماسه هویزه»، «از الوند تا قراویز»، «سال بازگشت»، «راز گمشده مجنون» و«6410»  نیز به زودی در قالب کتاب های گویا عرضه خواهد شد.

بازدید قائم مقام  و پرسنل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

جعفر رئیسیان زاده قائم مقام سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد و همراهان وی ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای آرمیده در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و بازدید از تالارهای موزه و سراسر نما گفت: به عنوان یک ایرانی از اقدامات بعمل آمده در خصوص راه اندازی فضایی با این امکانات که توانسته اند معارف ، حماسه ها و رشادت ها ی دوران دفاع مقدس را با استفاده از فناوری روز دنیا به نسل های بعدی منتقل نماید خوشحالم و با دیدن این صحنه ها احساس غرور و هویت می کنم و امیدوارم موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بتواند با انجام تبلیغات بیشتر زمینه معرفی و آشنایی مردم را با جانفشانی های دوران جنگ تحمیلی آشنا سازد زیرا معتقدم هر ایرانی با دیدن این موزه احساس غرور خواهد کرد. 

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi