شناسه خبر : 55127
پنجشنبه 09 شهريور 1396 , 11:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جوانان ما از داعش نمی‌ترسند

در دیدار‌های جامعه قرآنی با خانواده‌‌های شهدای قرآنی، فعالان این عرصه چهار‌شنبه، هشتم شهریور ماه به دیدار خانواده شهید «علی آقاعبداللهی» رفتند.

این مراسم به همت سازمان قرآن و عترت سپاه محمد‌ رسول‌ الله (ص) از سال 92 آغاز شده و بر اساس آن جامعه قرآنی هر هفته با یکی از خانواده‌ شهدای قرآنی استان تهران دیدار می‌کنند.
 
برنامه دیدار با خانواده شهید «علی آقاعبداللهی» هفدهمین دیدار در سال جاری است.
 
این دیدار‌ها چها‌رشنبه هر‌ هفته طی هماهنگی قبلی با خانواده شهید با حضور قاریان، اساتید و مسئولان قرآنی برگزار می‌شود و طی آن ضمن احوال‌پرسی و بیان خاطرات شهید از خانواده‌ شهدای قرآنی تجلیل به عمل می‌آید.
 
رحیم قربانی رییس سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول الله (ص) در ابتدای این مراسم به سخنرانی پرداخت و ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: جوانان قرآنی به ویژه شهدا در کشور الگو هستند.
 
پدر شهید علی آقاعبداللهی نیز در خصوص فرزند شهیدش اظهار داشت: علی از دوران کودکی با مسجد و قرآن آشنا شد و مکبر مسجد بود. در همان سنین کودکی در پارکینگ خانه با دوستانش هیاتی تشکیل دادند. از سن ۱۲ سالگی با حضور در اردوهای تابستانی فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی را آغاز کرد.
 
«شهید آقاعبداللهی» مدافع حق بود/ جوانان ما از داعش نمی‌ترسند
 
وی افزود: علی در بخش‌های مختلفی از بسیج فعالیت داشت. برخی فعالیت‌هایش را پس از شهادت مطلع شدیم.
 
پدر شهید آقاعبداللهی با اشاره به شجاعت علی، گفت: شجاعت و نترس بودن علی زبانزد بود.
 
وی افزود: علی به خمس، زکات، روزه و نماز اول وقت اهمیت زیادی می‌داد. نماز خواندن را پیش از سن تکلیف به جا آورد.
 
آقا عبداللهی عنوان کرد: یک سال پس از ورودش به سپاه ازدواج کرد و یک فرزند پسر از او به یادگار مانده است.
 
وی ادامه داد: در دوران پیروزی انقلاب اسلامی 24 ساله و عضو کمیته بودم. علی از من می‌خواست تا برایش از آن روزها بگویم. زمانی که گفتم به چه دلیل می‌خواهی به سوریه بروی؟ پاسخ داد: شما در کمیته انجام وظیفه کردید و حالا نوبت من است.
 
«شهید آقاعبداللهی» مدافع حق بود/ جوانان ما از داعش نمی‌ترسند
 
پدر شهید آقا عبداللهی گفت: دوستش خطاب به علی گفته بود که بمان اگر جنگ به مرزها کشیده شد، نیروی زبده باشد که مقابل دشمن بایستد. علی پاسخ داده بود: آنجا دفاع برای حرم اهل بیت (ع) و وطن است.

وی با اشاره به مفقودالاثر بودن پیکر فرزندش گفت: تا ۲ ساعت پیش از مفقودی او را دیده‌اند. اعلام شهادت شده اما اسارت وی نیز به طور کامل رده نشده است.
 
پدر شهید اذعان کرد: علی ۲ روز در سوریه امور مخابراتی را انجام می‌داد اما با اصرار و صحبت با فرمانده ارشد، به نیروهای عملیاتی پیوست.
 
آقا عبداللهی عنوان کرد: علی تاکید نداشت که حتما در مسجد خاصی نماز بخواند. هر کجا صدای اذان را می‌شنید به مسجد می‌رفت. به عقیده من هر شهید دو چهره دارد. یک چهره که روزمره می‌بینیم و یک چهره بعد از شهادت است که می‌بینیم.
 
«شهید آقاعبداللهی» مدافع حق بود/ جوانان ما از داعش نمی‌ترسند
 
وی افزود: زمانی که وارد کمیته شدم و از زندان‌های ساواک دیدن کردم، چهره پلید ساواک را دیدم. بعد از پیروزی انقلاب و آغاز جنگ تحمیلی، چهره منافقین و رژیم بعث برای من و ملت ایران نمایان شد. در مقابل همه این جنایتگران ملت ایران ایستادگی کردند. امروز با وجود اینکه جوانان ایرانی می‌دانند که داعش سر می‌برد و جنایت‌های وحشیانه‌ای می‌کنند، از داعش نمی‌ترسند.

«محمدامین مردانیان» دوست شهید علی آقا عبداللهی نیز اظهار داشت: علی همیشه مدافع حق بود حتی اگر به ضررش تمام می‌شد. همچنین زیر بار حرف زور نمی‌رفت.
 
وی افزود: 2 سال از شهادت علی می‌گذرد  و در این سال‌ها حضورش را کنارم احساس کردم. شهدا زنده هستند.
 
در پایان این مراسم تابلوی نقاشی مزین به عکس شهید علی آقاعبداللهی به خانواده شهید تقدیم شد.
 
«شهید آقاعبداللهی» مدافع حق بود/ جوانان ما از داعش نمی‌ترسند
«شهید آقاعبداللهی» مدافع حق بود/ جوانان ما از داعش نمی‌ترسند
«شهید آقاعبداللهی» مدافع حق بود/ جوانان ما از داعش نمی‌ترسند
 
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi