شناسه خبر : 55146
شنبه 11 شهريور 1396 , 09:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری مراسم جشن تولد شهدای مدافع حرم

مراسم جشن تولد شهیدان عسکری و اعطایی از شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار شد.

جشن تولد شهیدان مدافع حرم اعطایی و عسگری

مراسم جشن تولد شهیدان «مسعودعسکری» و «احمداعطایی» از شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) در قطعه 26 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) تهران برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و عموم مردم تهرانی حضور داشتند، ضمن گرامیداشت یاد شهدای مدافه حرم،کیک تولد این دو شهید والامقام توسط خانواده شان بریده شد.

برپایه این گزارش، شهید مسعود عسکری متولد 8 شهریور 1369 بود. او ابتدا در رشته الکترونیک و سپس حقوق را برای تحصیل انتخاب کرده بود اما هیچکدام نتوانست پاسخگوی شوق او به پرواز باشد. به همین دلیل پرواز را جایگزین تحصیلات کرد. شهید عسکری 21 آبان ماه سال جاری طی عملیات مستشاری در حلب سوریه به شهادت رسید. پیکرش 22 آبان ماه به کشور بازگشت و طی مراسم باشکوهی در 24 ابان ماه تشییع شده و در قطعه 26 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد.

پاسدار شهید مدافع حرم«احمد اعطایی» نیز متولد 7 شهریور 1364 و ساکن محله فلاح تهران بود و مهندسی برق می‌خواند. او داوطلبانه برای دفاع از حرم عقیله بنی هاشم و مردم مظلوم سوریه، راهی آن دیار می‌شود که در 21 آبان ماه 94 و آخرین روز ماه محرم الحرام، همراه با سه تن دیگر از دوستانش«سید مصطفی موسوی»، «مسعود عسگری» و «محمدرضا دهقان امیری» به شهادت می‌رسد. از این شهید والامقام دو فرزند پسر به نام‌های محمد علی، پنج ساله و محمد حسین، 19 ماهه به یادگار مانده است. این شهدا به علت تقارن شهادتشان به «شهدای اربعه» معروف شدند.

در ادامه گزارش تصویری این مراسم را ببینید:

جشن تولد شهیدان مدافع حرم اعطایی و عسگریجشن تولد شهیدان مدافع حرم اعطایی و عسگریجشن تولد شهیدان مدافع حرم اعطایی و عسگریجشن تولد شهیدان مدافع حرم اعطایی و عسگریجشن تولد شهیدان مدافع حرم اعطایی و عسگری

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi