شناسه خبر : 55148
شنبه 11 شهريور 1396 , 11:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

امروز سی سال زندگی با ویلچر...

با ویلچرم خو گرفته ام و هنوز کم نیاورده ام!

دیشب عملیات نصر هفت صورت گرفته و ارتفاعات دوپازا و تپه چمنی که مشرف به دشمن است تصرف شده است. از روی ارتفاعی که دور آن را سنگری به شکل تونل کنده اند و به شدت زیر آتش توپخانه دشمن است به دشت وسیع آن می نگرم و با خود نجوا می کنم.

غلامرضا کریمی - صبح روز عرفه است و در آستانه روز عید سعیدِ قربان.
دیشب عملیات نصر هفت صورت گرفته و ارتفاعات دوپازا و تپه چمنی که مشرف به دشمن است تصرف شده است.
از روی ارتفاعی که دور آن را سنگری به شکل تونل کنده اند و به شدت زیر آتش توپخانه دشمن است به دشت وسیع آن می نگرم و با خود نجوا می کنم.

خدایا تا کی؟!

کمی آنطرف تر قامت رعنای چند شهید که مظلومانه آرمیده اند مرا در اندوهی سخت فرو می برد.
به هر کدام نگاه می کنم چهره نگران و سپس گریان خانواده هایشان، اندوهم را دوچندان می کند.
باید ارتفاع را پایین بیاییم.
مجبوریم از معبر میدان مینی که شب قبل ایجاد شده و با روبان هایی مسیر پاکسازی شده را به ما نشان می دهد عبور کنیم.
به دوستم که با هم از تهران اعزام شده ایم می گویم شما جلو ستون حرکت کن، من هم نزدیک به آخر ستون، تا اگر خمپاره ای خورد هر دو مجروح نشویم.
ستون با احتیاط در حال عبور از معبر است. ظاهرا دشمن که به خاطر از دست دادن ارتفاعات بسیار عصبانی است قصد کم کردن آتش را ندارد. ناگهان آتش دشمن اطرافمان را نشانه می گیرد، شاید ستون را دیده اند.
سرعتمان را زیاد می کنیم. اما...!
ناگهان صدای چند سوت خمپاره یکصد وبیست در فضا طنین انداز می شود.
و ...
احساس میکنم به هوا پرتاب شده ام.
در حالی  که به سمت عقب پرتاب میشوم، نفر پشت سرم را هم می بینم که او هم با سری خونین در حال افتادن است. دیگر چیزی نمی فهمم.
فقط احساس میکنم بدنم دو تکه شده.
به تصور اینکه این آخرین نفس های من از نیم تنهِ بالای بدنم است، سریع شهادتین را بر زبان می آورم.
صدای بچه ها به گوشم میرسد.
- سریع بلندشان کنید دارند می زنند.
سرم را اندکی بالا میگیرم، خون جلوی یکی از چشمانم را گرفته، ولی میتوانم بدنم را ببینم که نصف نشده.
بلافاصله متوجه میشوم.  
( دو شب قبل در سنگر به دوستم می گفتم من از سه چیز خیلی هراس دارم . نابینایی ، اسارت ، و نخاعی شدن )!
ظاهرا از آنچه می ترسیدم سرم آمده. چشمم پر از خون است و نخاعم آسیب دیده و برای من که امدادگری میدانستم تشخیص آن سخت نبود.
دو نفر از بچه ها نفرِ پشت سرم را که سرش ترکش خورده سریع به دوش می گشند.
همچنان صدای سوت و انفجار خمپاره به گوش می رسد. فرمانده تعاون که نزدیک من است فریاد می زند؛ بیا روی دوش من... بیا روی دوشم.
و من که می دانم چه شده است می گویم نمی توانم نخاعم خورده ...!
و بعد با اصرار می گویم تو رو خدا بروید، آتش زیاد است. ترکش به نخاعم خورده، تو رو خدا بذارید بمونم.
و به حساب خودم سرم را آرام بر زمین می گذارم. واقعا دوست دارم همین جا بمانم!
ولی ظاهرا آنها قصد ترک مرا ندارند. با اصرار مرا به دوش می کشند و به تویوتایی که به ما نزدیک شده می رسانند.
با نگاه به خونی که از چند جای بدنم در حال رفتن است و با این تصور که تا پایین کار تمام است، ساکت میشوم. ولی درد امانم را بریده، گاهی فریادی و گاهی سکوتی و گاهی ذکرِشهادتین.
به بیمارستان صحرایی که میرسیم از حال می روم.
طبق نقل قول دوستم، سریع چند کیسه خون وصل می کنند. نفر دوم که ترکش خورده بود شهید میشود. بلافاصله  با هلی کوپتر به سنندج منتقلم می کنند و بعد از چند ساعت  چشمانم را در بیمارستان تبریز باز می کنم. ظاهرا تقدیر سرنوشت دیگری را برایم رقم زده است.
متاسفانه یا خوشبختانه زنده ام.
پاهایم حسی ندارند. می دانم چه بر سرم آمده  است!
تصمیمی سخت و دشوار می گیرم. از امروز باید به خاطر خودم و به خاطر دیگرانی که دوستم دارند و دوستشان دارم زنده بمانم. باید زندگی کنم.
پس همان لحظه با خودم عهدی می بندم تا آخرین روز و تا آخرین لحظه ای که زنده ام باید زنگی کنم و هیچوقت نباید کم بیاورم.

امروز درست سی سال ( از آن واقعه ) گذشته است.

و  من سالها بیشتر از آنچه بر روی پاهایم ایستاده بودم، با ویلچرم خو گرفته ام و هنوز کم نیاورده ام!


ساعت دو نیمه شب ۹۶/۶/۱۰

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
آقای کریمی خاطره خوبی تعریف کردی ما میفهمیم شما چه کردید ... آیا میتوانی این از خود گذشتگی را به کسانیکه خود را به نفهمی زده اند بفهمانی ؟؟؟


بعد 50 سال دوباره كوه ريزش كرد، این بار قطار بی انصاف از ما بهترون روی ریل بود ! ريزعلى هم بود ولي اين بار كتش را در نياورد، دستش را به کمرش زد و فریاد زد .قدر نشناسا !!!!
كت شلوار دستى 800 هزارتومن،
نفت فانوس ليترى2000 تومن
جون مگه مفته ؟؟؟ واستون صرف کنم . شما قدر جانبازای خودتونو ندونستین زحمت اونارو قدر نشناختین اونوخت میخاین قدر منو بدونین ؟؟؟
دست مریزاد اخوی
بسیار عالی بود و لذت بردم
خیلی دلم می خواد منم قصه اینکه کی باعث شد و چطور سرپام ایستادمو براتون تعریف کنم . لذت می برید از اثر وجود یه جانباز ... اما حالا نه ...چرا ؟
چون این جانبازه بهم گفت من خیلیها رو گرخوندم . نفهمیدم منظورش چیه شاید نباید یه چیزایی رو تعریف کنم ممکنه برای بعضیا درد سر درست کنم . اما باور کنید خیلی قشنگه ... من کاری به کسی ندارم . اول باید برای خودش تعریف کنم و بعد ازآن برای دیگران . حالا وقتی بعضیا میگن بگو دوباره از ترس طفره می رم . خب حیف که حوادث اونطور که ما خواستیم پیش نرفت . اما همینم برای نسل جوان خیلی دلنشینه آخرین باری که برای یکی تعریف کردم اون گریه می کرد و می گفت خوش به حالت چه لحظاتی برای مقاومتت پایه گذاشتی . همین حاجی ؟ قصه اونم برای همه جذابه ... اما حیف که ایل و تبارمو از دست دادم ... وای یادم افتاد باز ... ولش کن الان شروع می کنم به بد و بیراه گفتن حالم بد میشه ...
سلام من خیلی دوستدارم خاطرات شماجانبازان عزیزوبخونم دوستدارم بازم ادامه بدید
فقط مرغ‌های دريايی‌اند كه از توفان نمی‌هراسند، حتی وقتی در ميان درياها جهت خود را گم می‌كنند و جايی برای نشستن پيدا نمی كنند، آن ‌قدر بال می‌زنند كه توفان فرو نشيند و زمينی برای‌ نشستن بيابند يا در همان اوج جان می‌دهند، آن كه در ميان امواج می‌افتد مرغ دريايي نيست... مرغ دريايی در اوج می‌ميرد... آخرين توان خود را صرف اوج گرفتن می‌كند تا سقوط را نبيند..

.خدا کمک کن . تو رو خدا

من عادت کردم و خو گرفتم به بعضی کارها و رفتارهای دور از شان بعضی ها عین ویروس همه جا نفوذ کردن و چون خودشون بد هستند فکر می کنن بقیه هم همینطورن ... آدم نمی دونه جایی که پا می ذاره مین نابود کننده وجود اینا هست یانه ؟ خاک تو سر من اوایل چه ذوقی می کردم بخاطرشون ... اما بعد که کمی بینشون موندی مرضشونو نشون می دن ... که مثلا خبر نداری بازم به ما رسیدی ... همشون سر و ته یه کرباسن من اینو تازه فهمیدم . اما زیاد مهم نیست مثل اول برام . یه جاهایی هستم که اینا تو خوابم نمی بینن ..عمرا که به کسی بگم دیگه ... . وقتی حاج محمد کار بی منطق می کنه حاجی دروغکی بدتر از اون.... دیگه از چی ناراحت بشم . فضای محازی جای کل کل کردن با اینا نیست ... یه بار از این روش زشت استفاده کردن که حالا به هزار دلیل که یکیش قلبهای بیمارشون بود ، بی خیال شدیم . اما تکرار این روش خیلی زشته برای آدمای اسم و رسم دار ... منم شکر خدا هوچیگر .. از تمام صفحات عکس می گیرم ... به وقتش تو یه کنفرانس جهانی سند رو می کنم . خو بگو برای چی سربه سرم می ذارید ... من که کاری به کسی ندارم . من که تا خودتونو لو ندید نمی فهمم کی هستن ٔ اصن خوبه بگم پام بشکنه ایشالله ! چرا ؟
در توضیحات بایدبگم

بیر یول همون یک دفعه

و مین یول یعنی هزاران دفعه
و کلمه کثرت هستش

مثلا من سنه مین یول دمیشم بو ایشی گورمه

یعنی هزارباربهت گفتم اینکارو نکن

حل شد؟عزیزم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi