شناسه خبر : 55154
سه شنبه 14 شهريور 1396 , 09:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حذف مصوبه معافیت فرزندان ایثارگران عاقلانه نیست

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس خواستار ارائه پیشنهادات جدید و تعدیل کننده در موضوع معافیت فرزندان ایثارگران از سوی ستاد کل نیروهای مسلح شد.

فاش نیوز - عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس خواستار ارائه پیشنهادات جدید و تعدیل کننده در موضوع معافیت فرزندان ایثارگران از سوی ستاد کل نیروهای مسلح شد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، محمد جواد جمالی نوبندگانی نماینده ایثارگر مردم  فسا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طبق مصوبات قانون برنامه ششم توسعه کشور، معافیت هایی برای فرزندان ایثارگران لحاظ شده است اظهار داشت: روال کار در مجلس شورای اسلامی به این صورت است که مصوبات عادی غیر نظامی باید هم از کانال کمیسیون ها  و هم از صحن علنی بگذرد و پس از آن شورای نگهبان آن را تصویب کند، اما اینکه مصوبه بطور کلی حذف شود عاقلانه و امکان پذیر نیست..

دبیر اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم افزود: در مورد مسائل نظامی شیوه کار به این صورت است که مصوبات مجلس شورای اسلامی علاوه بر اینکه باید به تصویب شورای نگهبان  برسد، ستاد کل نیروهای مسلح که ستاد فرماندهی کل قوا نیز هست باید نظر بدهد، که البته در آنجا هم آنها بررسی های خودشان را دارند تا به طور مثال اگر طرح یا لایحه ای به تصویب برسد آیا بر کیفیت یا کمیت کار اثری خواهد گذاشت یا نه؟

نماینده ایثارگر شهرستان فسا درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنابر این من اخیرا مصاحبه سردار باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح را با رسانه ها که

گفته بودند اجازه بدهید که ما در یک فضای کارشناسی این کار را انجام بدهیم را مشاهده کردم. حالا ممکن است سوال این باشد که مگر آنها در مورد مصوبه کسر خدمت و معافیت فرزندان ایثارگران کار کارشناسی کارشناسی نکرده بودند؟ که باید پاسخ داد البته دوستان ما به عنوان رابطین پارلمانی ستاد کل در جریان مسائل مجلس قرار می گیرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: این طور نیست که به طور مثال در کمیسیون ها از آنها نظری خواسته شود و هر چه هم آنها بگویند در موضوع الزام آور نیست تا به عنوان نظر کارشناسی قرار بگیرد و ممکن است مطلبی بر خلاف نظر رابط پارلمانی قرار باشد.

 جمالی نوبندگانی با بیان اینکه لازم است نظر ستاد کل مورد توجه مجلس قرار بگیرد متذکر شد: اینکه مردم از ما تصویب  کسر خدمت و معافیت فرزندان ایثارگر را می خواهند از دست ما خارج است چرا که  در حقیقت مجلس نظارت مستقیمی بر نیروهای مسلح ندارد و آنها تحت نظارت فرمانده کل قوا هستند.

نماینده مردم استان فارس در مجلس دهم در خصوص این سوال که قرار بود گردشکاری به دفتر مقام معظم رهبری ارسال شود  موضوع  به کجا رسید؟ یادآور شد: هنوز چیزی به مجلس شورای اسلامی اعلام نشده است اگر چه ما اصرار داریم که تکلیف مشخص شود چرا که سرنوشت خیلی ها با این مصوبه  که می خواهند به سربازی یا دانشگاه بروند گره خورده است.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنظر من ستاد کل باید کیفیت کار را  افزایش داده  و سرعت رسیدگی به آن را بیشتر کند تا ایثارگران از این بلاتکلیفی خارج شوند.

جمالی نوبندگانی در پایان در خصوص این سوال که گفته می شود یکی از موانع اجرای مصوبه تعداد زیاد مشمولان ایثارگر است خاطرنشان کرد: از اینکه ایثارگران ما  زیاد هستند جای بسی خوشحالی است اما  بالاخره ستاد کل نیروهای مسلح باید برای یافتن راه حل میانی، پیشنهادات تعدیل کننده ای مطرح کند، اما اینکه مصوبه را بطور کلی حذف کنیم امکان پذیر نیست.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
بسمه تعالی
در زمان جنگ ایران و عراق که 8 سال طول کشید رزمندگان اعم از بسیج و ارتش هیچ گاه محاسبه سود وزیان رفتن به جبهه ها را نکردند و بی تامل به سوی جبهه رفتند. اما امروز برای اجرایی سازی قانون معافیت و کسر خدمت فرزندان ایثارگران که مدت هاست بتصویب مجلس رسیده است دستگاههای نظامی برای خودشان اختیار داری می کنند برای لزوم و یا عدم لزوم اجرایی کردن این قانون! گویا قانون گذار چشم بسته و بی تحقیق این قانون را تصویب کرده است.
بهر حال ستاد کل نیروهای مسلح بجای یافتن راه حل متقن و کارا بجای سربازی رفتن جوانان در ایران (که خود نوعی وقت تلف کردن است) تلاش خود را معطوف به کارشکنی در اجرای قانون معافیت و کسر خدمت فرزندان ایثارگران می کنند. اگر کسانی در ستاد کل نیروهای مسلح به اندیشه خیانت به حق و حقوق خانواده بزرگ ایثارگران باشند منتظر عواقب این ستم باشند خداوند در کمین ستم کاران است.
از این دولت وازاین مجلس که اکثریت وکیل الدوله هستند تا وکیل المله بیش از این انتظاری نیست باز قانون به مجلس برمیگردد وتا سال آینده همه سرکاریم!!
چی شد.تادیروز که میگفتین یکشنبه نهایی خواهد شد....امروز اینو میگین.غروبم خبر میزنید که چهارشنبه نهایی خواهد شد
تا شما راه پیدا کنین راه سربازی ما تموم شده. نخواستیم
قانون مصوب مجلس باید اجرا شود .اگر نه پس این مجلس وظیفه اش چیه
واقعا خنده دار هست صحبت از حذف قانون میکنند. اینقدر تحمل ما سخته واستان آقایون ستادکل؟ تاسف داره واقعا.. ازنظرآقایون جانبازان
باید ازبین بروند وفقط درمراسمات ازش نیست یا بشه به نیکی....

مگر در سطح کشور چقدر رزمنده داریم که با چنین شرایط روبرو هستند ما تعدادی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس که دارای سن بالای 50 سال واز کارکنان زحمتکش و دلسوز وتقریبا بالای 27 سال شاغل و در حال بازنشتگی در ادارات، وزارت خانه، شرکت ها، نظامی و غیره هستیم از ریاست محترم محبوب جمهور جناب آقای دکتر روحانی، جناب آقای دکتر نوبخت، جناب آقای دکتر لاریجانی جناب آقای دکتر نوروزی رئیس فراکسیون ایثارگران و همکارانشان و جناب آقای حاج آقاشهیدی رئیس محترم بنیاد شهید خواهشمندیم دستور فرمائید تا این تبصره اجرایی شود.
متاسفانه درمملکت ما فرهنگ ایثار تنهادرحد شعاراست وبس وتنها یه نفررو علم میکنیم برباداو میخوابیم وبرطبل وشیپور میدمیم ..بدیهی است پس ازاینهمه سال بیتوجهی به خواسته های ایثارگران محروم ازحق ..اندکی عزت توجه به این قشر لازم ومعقول بنظر میرسدبااین وجود ملت ایران نشان داده درمواقع بحران باجان ودل حتی بدون لباس نظامی ازآب وخاکشان دفاع کرده ومیکنند..ونیازی به دیسیپلینهای خشک وسرد نیست
تکلیف ما را برای بخشودگی 30 در صد شهریه همسر و فرزندان ما جانبازان بیست درصد مضخص کنید
مجلس بي كفايت
بابا فقط زود تکلیفو مشخص کنید حداقل برنامه ریزی کنیم واسه ایندمون میگین دوشنبه قطعی میشه فرداش میگین چهارشنبه
در عجبم از کشوری که آرمان های امام راحل را یدک می کشند و برای ایثارگران حق و حقوقی قائل نیستند . سرنوشت من و همسرم و دوخانواده که براثر این داستان به جون هم افتادن و امثال من که تحصیلکرده مملکت هستیم چی میشه؟ حقا برای کسانی که کارشکنی می کنند به حق جدم عاقبت بدی در راه است
تو این مدت مطمعن شدیم ستاد یه جوری با ایثارگرا برخورد میکنه انگار ستون پنجم حزب بعث بودن تو جنگ....
سلام و خسته نباشید خدمت شما یه سوال داشتم. بنده فرزنده جانباز 70 درصد هستم کارمند شهرداری میخواستم بگم بنده میتونم از مرخصی تحصیلی استفاده کنم چون زمانی که به واحد اداری مربوطه مراجعه کردم گفتن این بخشنامه سال94لغو شده میخواستم که بخشنامه ای که سال 96 هست میتونید برام به شماره ام که دادم در تلگرام برای بنده بفرستید. تابدست امور اداری برسونم. باکمال تشکر از شما
با سلام
این موضوع منوط به نظر واحدهای اداری شده و با مقتضیات نیاز ایشان.
شاید نتوانید اجباری برای این مورد بگذارید
ستادجان پدرانمون جونشون رو فداي اين خاك كردن الانم شنيدم كه مخالفت كردين با قانون،ممنونم از احترامي كه به ايثارگران گذاشتين
و سرانجام پس از چند ماه انتظار چشممان به خبرمخالفت ستاد کل نیرو های مسلح با نص صریح قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در خصوص شرایط معافیت فرزندان شاهد وایثارگر ...
همه به یاد داریم که درخصوص صدور قوانینی نظیر فروش خدمت سربازی و معافیت بچه پولدارا به قیمت تحقیر فرزندان طبقه پایین جامعه که اثار بسیار زشت آن سالها از حافظه ی این سربازان و ملت پاک نخواهد شد چگونه تصمصم گیری شد ،حالا معافیت فرزندان شهدا وایثارگران که همه وجودشان را برای اعتلای این نظام در طبق اخلاص نهادندبه مشکلی برای نیروهای مسلح تبدیل شده است؟! اگر از ابتدا این قانون مطرح نمیشد حرف دیگری بود اما بعد از چند ماه ابلاغ قانون برنامه ششم و کش وقوس و چشم انتظاری این جوانان که بسیاری ازانان در انتظار تصویب قانون به شکل مصوب در مجلس از تحصیل وکار استخدامی باز مانده و در صورت اصرار ستاد ،غایب محسوب خواهند شد ،حالا ایین نامه را از کشوی میز خارج کرده وبگویند بررسی کردیم و دیدیم : "معافیت این تعدادمعدود جوان مشکل برایمان ایجاد میکند؟! " سوال اینجاست که چرا ان روزی که عرق ملی سربازان نظام را به قیمت معافیت عده ای از عزیز دردانه های صاحبان زر...با فروش خدمت سربازی زیر پا گذاشته شد مخالفتی را ابراز نکردید؟! هرچند بزودی قوانین خلق الساعه ومسبوق به سابقه تان را هم خواهیم دید و انروز است که...
انتظار ما از نمایندگان محترم مجلس ان است که در مقابل توجیهات نسنجیده و معنا دار تصمیم گیران در خصوص ایین نامه های این قانون در ستاد کل نیروهای مسلح ایستاد ه وبا سرانجام رساندن هرچه بهتر وسریعتر آن حتی با درخواست از محضر حضرت آقا که همه از نظر لطف ایشان به خانواده های شهدا و ایثار گران مطلعیم ،دل خانواده های شهدا وایثارگران را شاد وآنها را از این سردر گمی وبلاتکیفی وسرخوردگی خلاص نمایید.
اه اه مسخرشو در اورديد بخدا اين همه ما انتظار كشيديم اخرش هم هيچي به هيچي
ستاد کل بعد این همه مدت به معنای واقعی کلمه ایثارگران و تحقیر کرد.عملا طوری با ما رفتار میشه که گویا فرزندان بعثیای عراقی هستیم.بعد دو سال دلخوش بودن به قانون معافیت و کسری ستاد نه حرف حضرت اقا رو قبول کرد نه مجلس نه شورای محترم نگهبان.طوری سرخورده هستم که دیگه جونی تو تنم نمونده.واگذرا به فرق شکافته علی مخصوصا سردار کمالی
سنخن رزمندگان با رهبري
محضر مبارک رهبر عالی قدر ومعظم و فرزانه انقلاب اسلامی

با سلام و تحیات وافره و عرض ادب واحترام و ارادت

آقاجان
بعد ازگذشت 37سال ازدفاع مقدس مي گذرد كه رفع اشكالات خدمات رساني به ابثارگران تبديل به قانون جامع ايثارگران و با تلاش و زحمات شبانه روزي همه ي نمايندگان محترم مجلس ، رئيس محترم مجلس واعضاي محترم شوراي نگهبان كه مورد تائيد همگي قرار گرفت و توسط رئيس محترم مجلس به تمامي دستگاه هاي اجرايي كشور در اوايل سال 96 ابللاغ گرديد تا اجرايي گردد .

اقاجان : ما رزمندگان و ايثارگران هشت سال دفاع مقدس هستيم با توجه به شرايط سني بالاي 50 سال مي باشيم و هركسي به نوعي از بيماري دسته پنچه نرم مي كنيم از قبيل بیماری های آرتروزو بیماری های گوارشی وبیماری های سینوزیت وبیماری های ریوی و بیماری های اعصاب و روان و شيميايي وآسيب های پنهانی كه مي توان اثرات زمان جنگ بوده است كه زندگي كردن در داخل سنگر هاي خاكي وگلي که براي همه ما رزمندگان وايثارگران ايجاد كرده است.

با توجه به مدت حضور این عزیزان از سه تا 60 ماه درجبهه ها .همانطوری که حضرتعالی فرمودید..یکی ازشاخص های مهم قوانین ومقررات رعایت عدالت ورفع تبعیض وبی عدالتی میباشد.
وهمجنين فرمودید.خدمت به رزمندگان و ايثارگران بایددراولویت قرارگیرد . امروزه ما شاهد بي عدالتي بعضي از افراد در دستگاهها از اجرا نكردن قوانين ايثارگران و رزمندگان در برنامه توسعه ششم مي باشند، ( ماده 87 و تبصره آن) . و همچنين از اجرا نكردن و مخالفت از معافيت از كسر خدمت فرزندانمان در برنامه توسعه ششم توسط اعضاي محترم ستاد مشترك مي باشند
آقاجان
عاجزانه وخاضعانه ازحضرتعالی انتظارداریم.که مثل همیشه با دستورات قاطعانه به رئیس محترم جمهوری وریاست محترم مجلس شورای اسلامی ودبیرمحترم شورای نگهبان خواهان حل فوری كسر خدمت معافيت سربازي فرزندانمان كه همه ي اين افراد از قشر زحمتكش و ضعيف جامعه واز رزمندگان و ایثارگر ان دوران هشت سال دفاع مقدس بوده و از هيچگونه امتيازي تاكنون بهرمند نشدايم .
آقاجان امیدمابعدازخداشما هستید
ما با ولایت زنده ایم.تا زنده ایم رزمندیم
سربازکوچک ولایت نمایندگی ازطرف کلیه رزمندگان و ايثار گران هشت دفاع مقدس
برادر اینها همشون دستشون تویه کاسه است اینو ستاد کل سنگ میندازه تخفیف 30درصد شهریه فرزندرزمنده رو کی ..؟میگن بقیه اجراشده ...کو؟؟دانشگاه پس ازاینکه شهریه رو گرفت؟؟؟پس میده؟؟؟میریم هرجا میگن بخشنامه ای دراین خصوص نیست..
با سلام
ما نفهمیدیم که ستاد از قانونگذاری بایستی تبعیت کند از برنامه ششم توسعه ملاک عمل همه سازمانها و نهادها پس ستاد چرا روی این موضوع گیر داد و اجرا نمیکند.
اگر ستاد تافته جدا بافته است پس چرا مجلس و شورای نگهبان وقت و انرژی صرف کردند.
من ایثارگر بی سواد را توجیح کنید . تشکر
با سلام
ایرادهای از ابتدا تاکنون عدم موافقت ستادبا کسر خدمت ایثاگران به شرح ذیل خدمت ایثارگران عزیر:
1- اذن رهبری
2- موافقت رهبری
3- کارشناسی نشده
4- پادگانها خالی مشود
5-توان رزمی مملکت ضعیف میشود
آخرین بکند اجرا نمیکنیم و جوانان را امیدوارنکند باعث بدبختی جوانان نشود جلوی پیشرفت جوانان را نگیرند . ایثارگران هم خدای دارند که به او واگذار کرده اند . یاحق
اقا جون من دوس ندارم برم خدمت ولی چون قانونه مجبورم برم.....ستادم دوس نداره این قانون اجرا شه ولی چون مجبوره باید اجرا کنه.اگه اجرا نمیکنه بگن مام ب قانون احترام نزاریم بینیم تو جامعه کی ضرر میکنه
اشکال نداره بزار حذفش کنند ولیسوریه و جنگهای اینده رو هم خودشون برند
اشتباه من وشما همینجاست سوریه و.........رو هم بچه من و شما میره چون بچه های آنها دارای ژن خوب هستند و در انگلیس و کانادا و .............کسب علم میکنند به نظت چند تا از اونا در جنگ ایران و عراق شهید یا جانباز و آزاده شدخ اند؟یه زمانی از 10 کلمه 7 تاش در سخنرانیها مستضعف بود الان بعد از 40 سال دیگه روشون نمیشه بگن مستضعف واسمشو عوض کردند شده قشر آسیب پذیر واسم جدید ما شده معسربرایه سربازی قرزندان عزیز تر از جانشان هم با پول سربازی شونو خریدند پس همیشه بچه های من و شما در خط اول خطر و جنگ و ........هستند اینان با سواد شده اند و قدرت هم دستشان است و هر طور بخواهند مردم را بازی میدهند وراهی پیدا میکنند که به عقل جن هم نمیرسد
برادر اینا من وشماروسرکار گذاشتن و به ریش سفیدمون میخندن چرا؟؟؟دلیل..اگراین موضوع را ستادکل مانع شد ..پس بخشنامه حداقل 30درصد تخفیف شهریه فرزندان رزمنده چیشد؟؟؟دیدید
دروغگوهای....
خبری از دروغ های فاش نیوز دیگه نیست
مسخره ها
بزرگواران !بنده خودم هم جانبازم وهم بسیجی خط شکن گردان مالک ل27 به خداوندی خدا اگر بگذارم بچه هام خدمت بروند اگه قانون قانونه که هیچ اگه قانون مصوب مجلس آش کشک خالس ما خودمون بلدیم چیکارکنیم.
بی قانونی رو همین زعمای مملکت یادمون دادند بعدش گلایه نکنند .........!!
بعضی قوانین اقتضایی تصویب و اجرا می شود یعنی با توجه به نیاز خود اقایان بالایی و اقازاده ها قوانین تصویب واجرا می شود و با رفع نیاز قوانین نیز حذف می شوند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi