شناسه خبر : 55181
یکشنبه 12 شهريور 1396 , 14:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهیدی به علت کهولت سن قادر به پیگیری حقوق ایثارگران نیست

امیر خجسته با اشاره به اینکه درحال حاضر بنیاد شهید به بیمه حدود  1800 میلیارد تومان بدهکار است، گفت: متاسفانه به دلیل بدهی های بنیاد، بیمه ها به ایثارگران خدمات ارایه نداده و پزشکان نیز برای این قشر فعالیت نمی کنند، درحال حاضر ایثارگران درحوزه بهداشت و درمان دچار مشکلات بسیاری بوده و حرمت ایثارگران در مراکز درمانی مورد چالش و آسیب قرار گرفته است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از بدهی های میلیاردی بنیاد شهید در حوزه آموزش عالی و دانشگاه ها، تصریح کرد: متاسفانه وضعیت فرزندان ایثارگران در حوزه آموزش عالی نیز قابل قبول نبوده، حال با وجود این میزان بدهی ها چگونه بنیاد شهید درجشنواره شهید رجایی به عنوان نهاد برتر شناخته شده است، ضمن اینکه ایثارگران در حوزه مسکن نیز در سخت ترین شرایط ممکن به سر می برند.

خجسته ادامه داد: متاسفانه هم اکنون سایتی وابسته به بنیاد شهید به نام ایثار وشهادت با بنیاد شهید قراردادهای صدها میلیون تومانی منعقد کرده، که این سایت طبق اسناد به دست آمده تنها در یک فقره، قرارداد 220 میلیون تومانی منعقد کرده است، البته این رقم تنها 20 درصد قرار کلی است، اما این رسانه در روز خبرنگار رسانه برتر شناخته شده است؛ بنابراین باید شاخص های این جشنواره برای ما شفاف شود.

وی با تاکید بر اینکه رییس بنیاد شهید بارها عدم توانایی خود نسبت به حل مشکلات ایثارگران را اثبات کرده است، تصریح کرد: به ما گفتند که در برابر پیگیری حقوق ایثارگران تا پایان دولت یازدهم سکوت کنیم، زیرا قرار بود فرد دیگری در دولت دوازدهم برای تصدی پست ریاست بنیاد شهید معرفی شود، اما نمی دانم باز چرا رییس فعلی را برای دوره جدید معرفی کردند.

خجسته با اشاره به اینکه بنیاد شهید جای معاملات سیاسی و کاسبی نیست، گفت: از رییس جمهور و معاون اول تقاضا داریم به مشکلات ایثارگران رسیدگی کنند، قرار بود که فرزندان ایثارگران تجمع کنند اما به دستور وزیرکشور تا حل مشکل این قشر جلوی تجمعات گرفته شد، بنده اعلام آمادگی می کنم که برای شفاف سازی درجهت اقدامات انجام شده مناظره ای میان نمایندگان مجلس و مسئولان بنیاد شهید انجام شود.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس، با بیان اینکه در صورت ادامه روند فعلی در بنیاد شهید نمایندگان ورود جدی خواهند داشت، افزود: در شرایط کنونی فردی در بنیاد شهید در راس کار قرار دارد که متوجه مشکلات نبوده و با توجه به کهولت سن و فراموش کاری نمی تواند حقوق ایثارگران را به آنها بازگرداند، چرا اجازه نمی دهید افراد دیگری دراین نهاد فعالیت کنند؛ البته با آغاز به کار مجلس برنامه جدی برای این موضوع خواهیم داشت و باید بنیاد شهید را از این مشکلات نجات داد./

اینستاگرام
اين چسبيدن به صندلي قدرت و رياست براي مدعيان منبر رسول الله بسيار آزار دهنده است . قحط الرجال است يا جهل الرجال . آقاي رئيس جمهور بايد پاسخ دهد با چه شاخص هايي مجددا" شهيدي را براي رياست بنياد انتخاب كرده است ؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi