شناسه خبر : 55198
دوشنبه 13 شهريور 1396 , 10:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فیلم/وقتی«آقا»برای شاگردش گریه کرد

آن چه پیش رو دارید، دقایقی است از سخنرانی حضرت آیت الله خامنه ای، که در جمع رزمنده گان «لشکر ویژه ی شهدا» ایراد شده است

«حاج محمود کاوه»به سال ۱۳۴۰ شمسی در مشهد متولد شد. وی به سال ۱۳۵۸ شمسی، زمانی که تنها ۱۹ سال داشت، با لباس پاسداری از انقلاب اسلامی، پای به مناطق عملیاتی کردستان گذاشت و سه سال بعد، تحت پرورش و آموزه های استادِ بی مانندِ «اخلاق» و «جهاد»، شهید «محمد بروجردی» به مرتبه ای از بالنده گی رسید که  فرماندهی «تیپ ۱۵۵ ویژه شهدا» به او سپرده شد. این تیپ که مدت کوتاهی پس از تاسیس به لشکر تبدیل شد، در سال های دفاع مقدس از ارکان نبرد در جبهه های غرب به شمار می رفت. «محمود کاوه» طی سال های جهادش در «جبهه‌ی غرب»، نام خود و آوازه ی یگان تحت امرش را به کابوسی دردناک برای ضدانقلاب و مزدوران بعثی تبدیل کرد و نقشی تعیین کننده در برقراری امنیت در غرب کشور را ایفا نمود. «تیپ ۱۵۵ ویژه شهدا» تحت فرماندهی کاوه، حدود چهار سال، به طور میانگین، طی هر ماه، چند عملیات تمام عیار نظامی را در حوزه ی ماموریت خود، طراحی و هدایت می کرد و جبهه ی غرب، نمونه ای مانند او را دیگر به خود ندید. 
«کاوه» سرانجام در شهریور سال ۱۳۶۵ در منطقه عمومی «حاج عمران» ، طی «عملیات کربلای ۲ »، بر فراز قله‌ی موسوم به ۲۵۱۹ ، خلعت شهادت پوشید.

آن چه پیش رو دارید، دقایقی است از سخنرانی مبسوط رییس جمهور وقتِ اسلامی ایران، حضرت آیت الله خامنه ای، در تابستان ۱۳۶۷ شمسی، که در جمع رزمنده گان «لشکر ویژه ی شهدا» ایراد شده است:

روحمان با یادشهید «محمود کاوه» شاد
هدیه به روح بلندپروازش صلوات
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

download

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi