شناسه خبر : 55233
سه شنبه 14 شهريور 1396 , 10:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وصیت نامه شهید عباس روستایی

شهید عباس روستایی روز سوم اردیبهشت سال 45 در خانواده ای مذهبی در محله نارمک تهران متولد شد.

شهید عباس روستایی

پس از سپری شدن دوران کودکی با وجود اینکه از جهت اقتصادی برای خانواده کار راحتی نبود ولی به اصرار مادربزرگ در مدرسه علم و دین که مدرسه ای ملی و مذهبی بود مشغول به تحصیل شد.

او تا کلاس سوم راهنمایی در همان مدرسه درس خود را ادامه داد و برای ادامه تحصیل به دبیرستان کمال رفت.

در طی دوران تحصیل در دبیرستان کمال، در برنامه های مختلف مذهبی از جمله دعای کمیل و دیگر جلسات شرکت فعال داشت، تعداد بسیار زیادی از همان دانش آموزان این مدرسه کسانی بودند که در جنگ تحمیلی نقش فعالی داشتند و به شهادت رسیدند.

پس از اخذ دیپلم، به علت علاقه شدیدی که به فراگیری علوم دینی داشت به همراه چند نفر از دوستانش به قم؛ شهر حضرت معصومه (سلام الله علیها) رفتند و به گفته دوستانش او با عشق و علاقه و دقت و تیزبینی بی نظیری درسهایش را می خواند و آنچه جالب بود علاقه او به حضور در جبهه های نبرد بود.

او برای عقب نماندن از درس، فقط هنگام عملیات به جبهه می رفت و پس از پایان عملیات دوباره به قم برمی گشت و مشغول خواندن درسها می شد.

بهمن سال 64 عملیات والفجر8 آغاز شد و او باز هم به جبهه رفت و روز 24 بهمن در فاو، یک خمپاره 120 روی سنگرش خورد و با جسمی متلاشی شده، همچون سرورش حسین بن علی (علیه السلام) به بزرگترین آرزوی خود که شهادت بود، رسید.

وصیت نامه شهید عباس روستایی

«و از جمله مردم کسی است که جان خویش به طلب خشنودی خدا بفروشد و خدا به بندگان مهربان است.»

با عرض سلام خدمت امام زمان (عج) ارواحنا و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداه و رهبر کبیر انقلاب؛ امام امت؛ خمینی بت شکن که جان همگی رهروان راه حق فدای او باد.

بنده حقیر به جهت کمبود وقت نمی توانم مطالبم را به تفصیل بنویسم و از این که خلاصه است به کرم خود می بخشید.

این حقیر لازم می بینم قبل از هر چیز چند نکته را تذکر دهم و آن اینکه، ای امت حزب الله! ای کسانیکه این انقلاب شریف را به اینجا رسانده اید مبادا لحظه ای در مسیر درنگ بفرمایید.

مبادا لحظه ای امام را تنها گذارید. مبادا جبهه ها دارای کمبود نیرو باشند. مبادا ضد انقلابی داخلی و خارجی جنبشی از خود نشان دهند که اگر چنین کنید پیروزید و اسلام سربلند خواهند شد و آمادگی برای ظهور امام زمان (عج) فراهم خواهد شد و اما اگر نکنید خلاف آنچه را عرض کردم خدای ناکرده به وقوع خواهد پیوست.

ای یاران اسلام من با اقتداء به ائمه اطهار (علیهم السلام) شما را به تقوی الهی دعوت می کنم. شما را به صبر و حلم دعوت می کنم.

مبادا حوزه های علمیه از افراد پراستعداد خالی بماند که ما هر چه داریم از امام امت و روحانیت در خط امام است. (البته من با این سطر نفی مراکز دانش را نمی کنم و منظورم از آن محض تذکر است.)

ان شاءالله که خدای متعال همگی رهروان راه حسین (علیه السلام) را مؤید بدارد.

من در آخر مطالبم عرضی دارم که لازم می ببینم آن را بیان کنم:

ای مردم! والله مرگ حق است، والله همه می میریم، والله قبری هست، والله برزخی هست، والله قیامتی هست، والله بهشتی و جهنمی هست.

مبادا از یاد آن غافل شوید که هرکس غافل شد وای بر او، پناه می برم به خدا از اینکه از یاد آنها غافل شویم، پناه می برم به خدا از اینکه با ائمه (علیهم السلام) با روی سیاه برخورد کنیم... پناه می برم به خدا از اینکه ...

کلام را کوتاه می کنم و اگر مطلبی از مد نظرم افتاد ان شاءالله که حق تعالی می بخشد .

در آخر می خواهم که هر کس از شهادت من (اگر خداوند قبول فرماید) باخبر شد دعای خیر بر من بکند و اگر بدی در حق او نموده ام، چه بداند و چه نداند از من درگذرد...

التماس دعا از همگی

انتهای پیام/

منبع: فانوس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi