شناسه خبر : 55275
چهارشنبه 15 شهريور 1396 , 15:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بنیاد شهید و کمیسیون ماده 16 به ضد خود تبدیل شده اند

حال مشکل اصلی علاوه بر شرکت مخابرات خود بنیاد شهید بعنوان متولی امور ایثارگران است که دقیقا بر ضد خود تبدیل شده و از رسیدگی به پرونده های مطرحه در کمیسیون ماده 16 شکایات جانبازان خودداری می نماید

جواد ادبی - چنانچه مطلعید قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در مجمع تشخیص مصلحت نظام  تصویب و جهت اجرا از طریق روزنامه رسمی ابلاغ شد و در حال حاضر نیز این قانون به حالت دائمی در آمد و آن هم از طریق روزنامه رسمی ابلاغ شد و این ابلاغات از طریق روزنامه رسمی قوه قضائیه در هر دو دولت یک معنی بیشتر برای ما ایثارگران ندارد و آن اینکه هیچ یک از دولت ها قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام  را قبول ندارند.

قانونی که از مجاری بالا دستی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تصویب می گردد نه از طرف بیگانگان. عدم اجرای تمام یا برخی مواد قانون مذکور در برخی ادارات و سازمان ها این امر را به اثبات می رساند که دولتیان انتظار مرگ ما را می کشند تا حق ما را ندهند؛ ولی برای گرفتن حقوق های نجومی کک شان هم نمی گزد  پس بنابراین این دولت امید مرگ را به ما تزریق می کند و دولت قبلی هم عدالت را زیر پای ما ذبح کرد و هردو دولت و حتی دولتهای ماقبل در حق ایثارگران مرتکب تخلف از اجرای قانون بوده و هستند.

جناب آقای استاندار محترم آذربایجان شرقی شرکت مخابرات در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی به بخش غیر دولتی سپرده شده و مدیران شرکت با سوء استفاده از وضعیت موجود شرکت را به صورت شتر مرغی مدیریت می نمایند و از ادای حق و حقوق قانونی کلیه کارکنان و بازنشستگان و ایثارگران امتناع می ورزند و ما را به راهروهای دادگاهها و ادارات کار هدایت می کنند و ما ایثارگران هم مجبوریم به کمسیون ماده 16 شکایات جانبازان بنیاد شهید مراجعه کنیم .از جمله مواردی که شرکت مخابرات در مورد ایثارگران حق و حقوق ما را تضییع کرده عدم اجرای ماده 51 قانون جامع ایثارگران و ماده 27 و ماده (6 ) قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان خودداری کرده است .

حال مشکل اصلی علاوه بر شرکت مخابرات خود بنیاد شهید بعنوان متولی امور ایثارگران است که دقیقا بر ضد خود تبدیل شده و از رسیدگی به پرونده های مطرحه در کمسیون ماده 16 شکایات جانبازان خودداری می نماید و علت این عدم رسیدگی هم دقیقا مشخص است چون ماده 51 قانون جامع ایثارگران برای مشمولین جانباز تحت پوشش خود بنیاد شهید و امور ایثارگران عمل نمی شود و ما هم به عنوان شاکی شکایت خود را از این بابت تقدیم سیستمی نموده ایم که خود متهم به عدم اجرای ماده 51 قانون جامع برای مشمولین قانون می باشد و کمیسیون ماده ۱۶ رسیدگی به شکایات جانبازان تحت نظر و مدیریت بنیاد شهید تشکیل میگردد حال چگونه این سازمان بیاید برعلیه خود رای صادر نماید و ما جانبازان چه ساده لوحانه شکایت خود را نزد کدام سازمانی مجبوریم ببریم که رسیدگی کننده آن متهم اصلی مشکلات حادث شده می باشد .

حال که با گذشت بیش از یک سال از ارائه شکایات مذکور بر علیه شرکت مخابرات، با عنایت به اینکه مرجع رسیدگی کننده به شکایات اینجانبان از رسیدگی خودداری می کند چون اگر رای مثبت صادر کند باید به جانبازان تحت پوشش  خود نیز اقدام نماید واگر رای منفی صادر نماید پرونده جهت رسیدگی به دیوان عدالت خواهد رفت .

فلذا به دلایل ذکر شده فوق بنیاد شهید مقصر اصلی عدم احقاق حق ما جانبازان می باشد .

دستور فرمائید بنیاد شهید به پرونده های مورد شکایت ما سریعا در کمیسیون ماده ۱۶ رسیدگی نماید و با صدور رای قانونی ما را از بلاتکلیفی برهاند .

هرکه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک .(بنیاد شهید  و امور ایثارگران  بجای احقاق حق در جهت تضییع حقوق قانونی ما گام بر می دارد .)

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
جانباازن زیر25% بدون شغل دولتی نه از ماده 51 بهره مند هستند و نه از ماده 67 و نه بند 6 جز ث ماده 888 و حتی حداقل حقوق و معیشت و به همین علت کمیسیون ماده 16 هیچ پرونده ای از جانبازان زیر25% فاقد و شغل و درامد ندارد!
جانباز زیر25% حتی فاقد کارت شناسایی است ؟ انهم در جمهوری اسلامی با عدالت محوری .
ایا عدالت حضرت علی نیز چنین بوده است ؟!
در نهایت هیچ ظلمی پایدار نمی ماند .

باسلام
حامي رساني جانبازان و رزمندگان شما هستيد خواهشمند است درد دل اين همسنگران را سايت بگذاريد تا فريادمان به گوش حضرت اقا برسد .

محضر مبارک رهبر عالی قدر ومعظم و فرزانه انقلاب اسلامی

با سلام و تحیات وافره و عرض ادب واحترام و ارادت

آقاجان
بعد ازگذشت 37سال ازدفاع مقدس مي گذرد كه رفع اشكالات خدمات رساني به ابثارگران تبديل به قانون جامع ايثارگران و با تلاش و زحمات شبانه روزي همه ي نمايندگان محترم مجلس ، رئيس محترم مجلس واعضاي محترم شوراي نگهبان كه مورد تائيد همگي قرار گرفت و توسط رئيس محترم مجلس به تمامي دستگاه هاي اجرايي كشور در اوايل سال 96 ابللاغ گرديد تا اجرايي گردد .
اقاجان : ما رزمندگان و ايثارگران هشت سال دفاع مقدس هستيم با توجه به شرايط سني بالاي 50 سال مي باشيم و هركسي به نوعي از بيماري دسته پنچه نرم مي كنيم از قبيل بیماری های آرتروزو بیماری های گوارشی وبیماری های سینوزیت وبیماری های ریوی و بیماری های اعصاب و روان و شيميايي وآسيب های پنهانی كه مي توان از اثرات زمان جنگ تحميلي بوده است كه در زمان زندگي كردن در داخل سنگر هاي خاكي وگلي که براي همه ما رزمندگان وايثارگران در اين دوره ايجاد كرده است.
با توجه به مدت حضور این عزیزان از سه تا 60 ماه درجبهه ها .همانطوری که حضرتعالی فرمودید..یکی ازشاخص های مهم قوانین ومقررات رعایت عدالت ورفع تبعیض وبی عدالتی میباشد.
وهمجنين فرمودید.خدمت به رزمندگان و ايثارگران و خانواده شهدا بایددراولویت قرارگیرد . امروزه ما شاهد بي عدالتي بعضي از افراد در دستگاه ها از اجرا نكردن قوانين ايثارگران و رزمندگان در برنامه توسعه ششم مي باشيم، ( ماده 87 و تبصره آن) . و همچنين از اجرا نكردن و مخالفت از معافيت از كسر خدمت فرزندانمان در برنامه توسعه ششم توسط اعضاي محترم ستاد مشترك مي باشند
آقاجان
عاجزانه وخاضعانه ازحضرتعالی انتظارداریم. که مثل همیشه با دستورات قاطعانه به رئیس محترم جمهوری وریاست محترم مجلس شورای اسلامی ودبیرمحترم شورای نگهبان خواهان حل فوری كسر خدمت معافيت سربازي فرزندانمان كه همه ي اين افراد از قشر زحمتكش و ضعيف جامعه واز رزمندگان و ایثارگران دوران هشت سال دفاع مقدس بوده و از هيچگونه امتيازي وبهره مندي از رزمندگي و ايثارگري تاكنون بهرمند نشده ايم
آقاجان امیدما بعدازخدا شما هستید
ما با ولایت زنده ایم.تا زنده ایم رزمندیم
سربازکوچک ولایت نمایندگی ازطرف کلیه رزمندگان و ايثار گران هشت دفاع مقدس

با توجه به مبارزات شدید بنیاد شهید و کمیسیون ماده 16 با ایثارگران و استمرار آن پیشنهاد می شود نام این دو نهاد به سازمان مبارزه با ایثارگران و خانواده های شهدا تغییر پیدا کند تا شکل و محتوای آن یکدست شود و ما هم از سر در گمی دربیایم
دروغی بنام عزت..آیا این عزتمندیست که کا عضوهییت علمی فرزندش را ازیک دانشگاه دورافتاده ازرشته دامپزشکی به شهرخودش بیاره به رشته پزشکی فرزند رزمنده ای که طی مدارک 30 سال دنبال جانبازی نرفته خانواد ه زجرکشیده ..حداقل برای رزمندگیش نتونه تنها دخترشو بیاره وفقط مهمان بیاره باترمی 8ملیون ومجبور بشه تو بقالی اجاره ای تا 2شب جون بکنه و بااوباش مست روبرو وجونش درخطرباشه ..اگرعزتی دیدید مرا باخبرکنید...
با سلام خدمت دوستان ایثار و شهادت، از این فرصت می خواستم مسئله ای که تعداد زیادی از رزمندگان دفاع مقدس با ان نزدیک به 28 سال با ان مواجه هستند طرح کنم و ان شاء اله با تلاش دوستان راه حلی برای آن پیدا شود. همانطور که مستحضرید بعد از پایان جنگ قانونی در مورد احتساب سوابق جبهه تصویب شد و سوابق جبهه را تا تاریخ 67/5/31 قبول می کرد و پس از آن را قبول نمی کرد در حالیکه بسیاری از رزمندگان مثل بنده بودند که بدلیل نرفتن مرخصی پس از پایان جنگ و تسویه تاریخ های مرخصی به سوابق جبهه اضافه و تاریخ پایان جبهه به چند ماه بعد از پذیرش قطعنامه در تسویه ذکر شد( مرخصی های نرفته به سوابق جبهه اضافه شد ولی به دلیل اینکه تا پایان جنگ در جبهه بودیم این مرخصی ها به سوابق اضافه و تاریخ تسویه به میزان مرخصی های مانده که بعضا تا چند ماه نیز می شد اضافه گردید) ولی ادارات با استناد به قانون مذکور که اعزام پس از قطعنامه را جزء جبهه داوطلب محسوب نمی کند این اضافه سوابق را از خدمت داوطلبانه حذف نمودند و بسیاری از رزمندگان بدین طریق از برخی حقوق خود محروم گشتند در حالیکه قانونگذار باید تکلیف این عده از رزمندگان را که سوابق مرخصی های نرفته اشان تاریخ تسویه جبهه را به ماهها بعد از قطعنامه منتقل می کرد از افرادی که صرفا بعد از قطعنامه به جبهه اعزام شدند مشخص می کرد که متاسفانه بدلیل ابهام قانون این مسئله باعث تضعیع بخشی از حقوق رزمندگان شده است. بنده از مهرماه 66 تا شهریور 67 بطور مداوم در جبهه بودم و بدلیل عدم استفاده از مرخصی تاریخ تسویه ام 15 ابان 67 قید شده است ولی اداره با استناد به همین قانون مبهم حدود 3 ماه از جبهه را در سابقه محسوب نمی کند. دوستان اگر راه حلی در این رابطه وجود دادرد که بنده خبر ندارم لطفا اطلاع رسانی کنید و در غیر اینصورت کمک کنید این مسئله به نفع رزمندگان حل شود و راهنمایی فرمائید که چگونه می شود این مسئله را پیگیری کرد با تشکر.
باسلام جانباز بیست در صد می باشم در یک شرکت تعاونی کارمیکردم بابیست و پنج سال پرداخت بیمه طبق بخشنامه با سنوات ارفاقی بازنشسته شدم که تامین اجتماعی مستمریم رابر حسیب میانگین 24ماه محاسبه نموده باتوجه به توسیه بزرگان شکایتی تنظیم نموده ونزد شخصی به نام اقای ط که مسئول کمسیون ماده 16 بنیاد شهید ارومیه بردم که اعلام نمودند که ما فقط به شکایت جانبازانی رسیدگی میکنیم که کارمند رسمی دولت می باشند شکایتم رادرست نخونده بهم پس داد نمی دانم تواین کشور امام زمان چه کسی به ماها که کار دولتی نه داریم پارتی نداشتیم در صد درست حسابی بگیریم با هزازان ظلم ستم کارگری کردیم فقط امید به این داشتیم که بااستفاده از بازنشستگی جانبازان بازنشسته می شیم که ان هم به علت محاسبات اشتباه قانون گذاران حق حقوقمان توسط تامین اجتماعی پایمال گردید . کارکنان تامین اجتماعی خودشان حداقل سه ملیون حقوق میگیرند ولی به بازنشته امثال من با 25سال پرداخت بیمه بعد از چهارسال بازنشستگی مبلغ 1072500تومان حقوق پرداخت می نمایند نمی دانم دست رسی هم به امام زمان ندارم چکارکنم
سلام
گل بود به سبزه هم اراسته شد !!!
در ادامه تضييع حق ايثارگران و در اخرين مورد ، حقوق قانوني مارو در كانون وكلاي مركز از بين بردن !!
طبق بند چ ماده ٨٨ برنامه ششم توسعه بايد ٣٠درصد از ظرفيت كانون وكلا به ايثارگران اختصاص داده بشه ..
سالهاي قبل چون دامنه شمول ايثارگري كمتر بود عمدتا حائز شرايط مندرج در تبصره ماده ٧٠ قانون جامع خدمات رساني نميشدن و به سختي ٥٪؜ از ظرفيت رو ميگرفتن
امسال همه ايثارگران شركت كننده در ازمون وكالت كانون مركز تا رتبه ي ٦٠٠ در سهميه حائز شرايط شناخته شدن ، ظرفيت ١١٠٠ نفر بود و ٣٣٠نفر از ايثارگرا جذب شدن ... كانون مركز ٣٣٠ ظرفيت جديد اعلام كرد و در كمال تعجب تمام ظرفيت جديد رو به سهميه عادي اختصاص داد !!
در حاليكه بايد ٩٩ نفرشو به ايثارگرا اختصاص ميداد
اين كارشون تخلف آشكار از قانونه و مستوجب برخورد قانوني ،
اما چه كنيم كه فعلا زورمون به قانون شكني هاي كانون وكلاي مركز نميرسه و بنياد شهيد هم سرش گرمه كاراي ديگه س و به حقوق ايثارگرا توجهي نداره !!!!
براي بازرسي كل كشور نامه نوشتيم ، براي مقام معظم رهبري نامه تقديم كرديم و به خود كانون هم اعتراض كرديم !!
تنها حامي ما تا اينجاي كار آقاي حجت الله اماني ( مدير اشتغال بنياد ) بوده كه ايشالله خدا خيرش بده .. ولي يك دست صدا نداره
درس خونديم امتحان داديم و طبق قانون در سهميه قبول شديم اما متاسفانه يكنفر در راس كانون وكلاي مركز هست كه بجاي پاسداري از قانون ، قانون شكني ميكنه
مارو به حضور نميپذيره ، نامه به شماره ٠٥٣٨٩ مورخ ٩٦/١١/١٠ نوشتم و به تصميمشون اعتراض كردم جواب نميده و دستور بايگاني نامه را داده !!
نوشتم اگر تصميمتون قانوني هست و نگراني نداريد يك نسخه رونوشت بمن ارائه كنيد تا از طريق دادگاه محترم عالي انتظامي قضات درخواست ابطالشو پيگيري كنم ... زيرنويس كرده كه نامه من اقدامي نداره و در قسمت صدور پروانه بايگاني كردن !!
مگر كشور قانون نداره ؟
چرا يكنفر بايد به خودش اجازه بده كه تصميم غيرقانوني بگيره و گروهي از ايثارگرهارو از حقوق قانونيشون محروم كنه ؟!
چرا بهش اجازه چنين تخلفي را ميدين !؟
سلام درود بر ایثارگران وشهدا وجانبازان میخوام بگم آیا جانبازان ناجا جزو کشور ایران نیستند میدو نید در حفظ نظم و امنیت چقدر شهید وجانباز میدیم چرا بنیاد شهید مارو زیر نظروحمایت خودش نمیبره
باسلام. متاسفانه کمیسیون ماده16 فقط نان دانی عده ای شده، راجب یک شکایت ماده21 بیش ازیکسال مارا منتظرگذاشتندبعدجواب آمده این موردبه ماده16ارتباط ندارد یعنی کارشناس بنیادبیخوددادنامه نوشته؟و آیا اینهمه اعتبارات وهزینه وساختمان و...بفروشندو باپولش کارخانه وتولیدی میساختندایا هیچ ایثارگریا فرزندایثارگربیکارداشتیم؟وجدانا"واحدهای غیرمفیدوهزینه تراش تعطیل وتبدیل به کارگاه کنندمفیدتره.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi