شناسه خبر : 55284
جمعه 17 شهريور 1396 , 10:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عدم اجرای ماده چهل قانون جامع

جانباز شصت و پنج درصدو برادر شهید- یکی از دوستانم میگفت سازمان بازنشستگی کشوری به هیچ وجه ماده چهل قانون جامع را اجرا نمیکند ومبنای محاسبه حقوق جانبازان رو میانگین دوسال آخر خدمت میگیرد . و در جواب سوال جانبازان مبنی بر دلیل عدم اجرای قانون چیست میگوید . باید شکایت به کمیسیون ماده شانزده کنید ورای انفرادی بیاورید . حال سوال اینجاست چرا کمیسیون محترم ماده شانزده یک رای کلی صادر و برای تمام دستگاه های ماده دو و شرکتها و موسسات تابعه صادر وابلاغ نمی کند که اینهمه جانباز در برای گرفتن رای مثبت ...ماه ها از حقوق محققه خود عقب بماند و ماه ها در سیستم بروکراسی اداری سازمان متبوعش و کمیسیون بالاو پایین بشود . استاد ارجمند جناب مجتهد مشکل کجاست ؟
کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
جناب دکتر ساقی و اهالی سایت فاش سلام و تبریک عید ولایت خدمت یکایک شما ...
مطلبی رو خواندم گفتم شما هم بخوانید بد نیست زیباست . خدا خیلی زیباست اگر در قلب همه ما باشد.

من دکتر متخصص اطفال هستم.
سالها قبل چکی از بانک نقد کردم و بیرون آمدم ؛
کنار بانک دستفروشی بساط باطری ،
ساعت ،فیلم و اجناس دیگری پهن کرده بود.
دیدم مقداری هم سکه دو ریالی در بساطش ریخته است.
آن زمان تلفنهای عمومی با سکه های دو ریالی کار میکردند.
جلو رفتم یک تومان به او دادم و گفتم دو ریالی بده ؛
او با خوشرویی پولم را با دو سکه بهم پس داد و گفت: اینها صلواتی است!
گفتم: یعنی چه؟ گفت: برای سلامتی خودت صلوات بفرست و
سپس به نوشته روی میزش اشاره کرد.
(دو ریالی صلواتی موجود است)
باورم نشد ، ولی چند نفر دیگر هم
مراجعه کردند و به آنها هم...
گفتم: مگر چقدر درآمد داری که این همه دو ریالی مجانی میدهی؟
با کمال سادگی گفت:
۲۰۰تومان که ۵۰ تومان آن را در راه خدا و برای این که
کار مردم راه بیفتد دو ریالی میگیرم و صلواتی میدهم.
مثل اینکه سیم برق به بدنم وصل کردند، بعد از یک عمر که برای پول دویدم و
حرص زدم ،دیدم این دست فروش از من خوشبخت تر است
که یک چهارم از مالش را برای خدا میدهد،
در صورتی که من تاکنون به جرأت میتوانم بگویم یک قدم به
راه خدا نرفتم و یک مریض مجانی نیز نپذیرفتم
احساساتی شدم و دست کردم ده تومان به طرف او گرفتم .
آن جوان با لبخندی مملو از صفا گفت: برای خدا دادم که شما را خوشحال کنم .
این بار یک اسکناس صد تومانی به طرفش گرفتم و او باز همان حرفش را تکرار کرد.
من که خیلی مغرور تشریف دارم مثل یخی در گرمای تابستان آب شدم...
به او گفتم : چه کاری میتوانم بکنم؟ گفت:
خیلی کارها آقا! شغل شما چیست؟ گفتم: پزشکم.
گفت: آقای دکتر شب های جمعه در مطب را باز کن و مریض صلواتی بپذیر.
نمیدانید چقدر ثواب دارد!
صورتش را بوسیدم و در حالی که گریان شده بودم ،
خودم را درون اتومبیلم انداختم و به منزل رفتم.
دگرگون شده بودم ،
ما کجا اینها کجا؟!
از آن روز دادم تابلویی در اطاق انتظار
مطبم نوشتند با این مضمون؛
ᐸشبهای جمعه مریض صلواتی میپذیرم >
دوستان و آشنایان طعنه ام زدند،
اما گفته های آن دست فروش در گوشم همیشه طنین انداز بود و این بیت سعدی:

گفت باور نمی کردم که تو را
بانگ مرغی چنین کند مدهوش
گفتم این شرط آدمیت نیست
مرغ تسبیح گوی و ما خاموش ..

راستى یک سوال :

شغل شما چیه؟؟؟
سلام بر حسین مظلوم..،تمام حرف ها و وعده هایشان اصل عدم صداقتشان با آرمان ها و ارزش های دفاع مقدس می باشد یعنی تمام وزرا و نمایندگان ایثارگران را نوعی سوژه برای رسیدن به اهدافشان کرده اند پشت تریبون خوب حرف میزنند لوایح و قانون هم خوب اجرا میکنند دم از حقوق حقه ایثارگران هم عالی میزنند اما فقط در حد شعار و فریب افکار عمومی به این وسیله به شهدا و ایثارگران در سطح افکار عمومی دو ضربه جبران ناپذیر می زنند اما ضربه اول مردم فکر می کنند نمایندگان و وزرا تمام هم و غمشان شهدا و ایثارگران دفاع مقدس و مدافع حرم است و ضربه دوم ایثارگران و شهدا و مدافعان حرم از رهگذر چیزی که عاید و نصیبشان نمی شود که هیچ در نظر مردم همه کاره و اختیار دار مملکت که همه امکانات کشور فقط برای این قشر است و نمایندگان این شعار ها و قوانینی که پشیزی ارزش و ضمانت اجرایی ندارد در بوق و کرنا و رسانه ها هوار می کنند و موقعی که همه میدانند پوچ و میان تهی بوده به اصطلاح خود میخواهند وزرایی که خودشان به آنها رأی اعتماد داد ه اند را به چالش بکشند اما خوب میدانند اینها در انظار خانوده شهدا ایثارگران و مدافعان حرم خودشان را به چالش کشیده اند ماها که تنها در جهت پیشبرد اهداف انقلاب و فرمان خمینی کبیر کوچک ترین خدمتی کرده ایم و هیچ ادعایی نداریم ما خون به بهای بدست آوردن ارزش های اسلام و نهضت خمینی کبیر داده ایم و شماها نمیتوانید با شعار و قانون پوچ ذر ه ایی از این ارزش ها بکاهید به جای وقت گذاشتن و هزینه کردن بیت المال برای قوانینی که خودتان عالم به عدم اجرایی شدن دارید بیایید وصیت نامه الهی سیاسی امام را مطالعه کنید و اگر راست میگویید گفته های امام راحل را جامه عمل بپوشید و دنباله رو رهبر و مقتدای آزادگان و مظلومان جهان امام خامنه ای باشید و به این سخن امام حسین (ص) تدبر کنید که فرمودند: از ستم کردن به کسی که جز خدا یاوری ندارد بپرهیزید.
با سلام
من قبلا از صندوق بازنشستگی استعلام گرفتم . پاسخ این است که باید به دیوان عدالت اداری شکایت کنند . رای معمولا مثبت است و برای فرد شاکی اجرا می شود ولی هنوز این ارا منجر به رای وحدت رویه نشده است .
ولی اگر شاکی بیش از سی سال خدمت داشته باشد این روش محاسبه برایش سودی نخواهد داشت . و فقط برای جانبازانی مناسب است که حداکثر 30 سال خدمت کرده باشند ، چون در ان صورت 2.5 درصد افزایش مازاد بر30 سال حساب نمیشه .

هموطن عزیز .... با دوستم رفتیم سازمان بازنشستگی کشوری
مدیر کل بازنشستگی و وظیفه صندوق گفت رای دیوان دیگه اثر نداره و فقط به فقط باید رای انفرادی کمیسیون ماده شانزده رو بیاوردید .
یک اجحاف و حق کشی مسلم در حق جانبازان در حال اجراست !
به این دلیل که کمیسیون محترم ماده شونزده با اینکه میبینه بعضا بصورت نسبی پرونده های شکایت از سازمان رو به تکثر هست ولی یکبار برای همیشه یک رای کلی صادر نمیکنه وبصورت ابلاغی به دستگاههای طرف حسابش نمی فرسته .
هموطن گرامی با سلام به شما و همرزمان عزیز و گرانقدرم
دوست و هموطن شایسته نکته بسیار دقیق و باریکی را اشاره کردند و پیگیری آن برای جامعه هدف از اولویتهاست .وقتی یک یا ده و یا صدها رای صادر شده است باید به عنوان وحدت رویه مورد عنایت و اجرا قرار بگیرد و کمیسیون ماده 16میتواند با مکاتبه با دیوان عدالت اداری و یا در قالب یک طرح به مجلس بفرستد و بصورت جدی آن را پیگیری نماید. آخر تا کی قوانین باید اصلاح شود و چه ضرورتی دارد یک جامعه ذینفع شاید 100هزارنفری اینهمه تاوان بدهد و هر ایثارگر بصورت انفرادی در پیچ و خم ادارات و وزارت و یا سازمانها دچار مشکلات شود و گاه با توهین کارمند آن دستگاه مواجه شود و یا در سوانح بین راهی دچار مشکل و دهها آسیب جدی دیگر شود. از بنیاد شهید و امور ایثارگران که متولی این مسئولیت هست تقاضا دارد در رفع این معظل و اصلاح این قانون خودتان شخصا اقدام فرمائید.
برادر من چرا سوال وجواب رو طوری مطرح میکنی تا همه به برن سرکار؟؟!!!
اصل قضیه اینچنین است : جانبازانی که با سن 50سال بازنشسته می شوند حقوق پرداختی به آنان وملاک پرداخت به آنها میانگین دوسال آخر خواهد بود ولی اگر جانبازی با 49 سال سن و30سال سابقه بازنشسته شودهمان حقوق آخر ملاک پرداخت به ایشان است.
آقای احمدی کلا متوجه ماجرا نیستی !!!
زیر پنجاه سال موضوع ماده دو تعلق نمیگیرد و صحبت ناشیانه شما موضوعیت پیدا نمیکند .
زیر پنجاه سال موضوعیت ماده هفتادو نه و هفتاد وپنج را در بر دارد و متوسط همان دوسال است ولی پاداش سنوات زیر سی سال است . لطفا دقت فرمایید و سنجیده نظر بدهید .
زمانیکه سی سال تمام شود می بایست پنجاه سال داشته باشی ومطابق ماده چهل قانون جامع تمام حقوق آخرین حکم محاطبه گردد .‌ولی سازمان بازنشستگی کشوری تمکین نمیکند و میانگین دو سال را اجرا میکند وب ای ادعای جانباز فقط میگویو رای انفرادی از کمیسیون ما ه شانزده بیاورید .
متوجه شدید . لطفا با دقت بخونید . بعد اظهار نظر کارشناسانه کنید .
همش دروغ و فریب قانون برنامه ششم گفتن تخفیف سی درصد شهریه دروغ چرا ابروی من و خانواده من را به بازی می گیرید .چرا کاری می کنی که دختر من و همسرم به من بگن بابادیدی کسی به شما مح نمی دهد خدا نماینده ای را نبخشد که حق ما را نداد به خدا می سپاریم
سازندگان کار دستی ژن خوب!!؟ دو صیغه فعل امر را در تمام سطوح و مراحل و قوانین و لوایح لاینحل را خوب بلدند و دانشیار این فعل هستند و آن دو صیغه دو صیغه آقایان سرگردان کنم! سرگردان کنید! .....مخطبان ایثارگران،رزمندگان خانواده های شهدا و مدافع حرم1277....لعنت بر تعلقات دنیایی که انسان ها را چه راحت میفریبد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi