شناسه خبر : 55356
سه شنبه 21 شهريور 1396 , 09:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جانبازانی که نه مرغند و نه شتر مرغ!

آیا رفتاری که اینجا با مجروحان جنگی (نمی گویم جانباز) می کنند در کشورهای دیگر با مجروحان جنگی شان می کنند؟ ملاک شما برای تعیین درصد جانبازان اعصاب و روان که هر لحظه یک حالت دارند، چیست؟

باقر امیری - چرا فرزندان شاهد و ایثارگر بالای 25 درصد می توانند بدون پرداخت هزینه ای در موسسات، دانشگاه ها و دانشگاه آزاد تحصیل کنند؟ آن وقت خود جانباز زیر بیست وپنج درصد نمی تواند؟

من جانباز 15درصد اعصاب و روان هستم(که به علت موج گرفتگی ناشی از انفجار و پرتاب شدنم به هوا، متاسفانه سه تا از دندان های جلویم هم خورد شد و با توجه به شرایط و موقعیت عملیات مرصاد، متاسفانه در صورت سانحه فقط قید کردند "موج گرفتگی از ناحیه سر" و بس و به سایر آسیب های وارده به من توجهی نشده است).

کارمند آموزش و پرورش  و در یکی از سال های ده شصت تعیین درصد شدم و دیگر برای تعیین درصد مراجعه نکردم، چون همسرم گفت:« اگر کسی بفهمد که تو مشکل اعصاب و روان داری از تو جدا خواهم شد و با توجه به عارضه ای که داری بچه ها را با خودم می برم ».

لذا تاکنون برای تعیین درصد مجدد مراجعه نکردم و تمام هزینه های درمان را خودم می پردازم و فقط برای اینکه خانواده ام از هم نپاشد و آواره نشوم (چون بجز همسرم کسی دیگر از من پرستاری نمی کند) می ترسم اگر بروم دنبال پرونده جانبازیم هم بچه ها وخانواده ام را از دست بدهم و هم خودم آواره شوم.

لذا می خواستم خدمت بزرگان و مسئولان ممکلت عزیزم عرض کنم ما که از اول قدم در راه خدای متعال گذاشتیم و رفتیم جبهه و بخاطر او جنگیدیم، هدفمان گرفتن درصد جانبازی نبوده و نیست، ولی متاسفانه آلان شرایطی درست کرده اند که اگر یک جانباز (به خاطر خانواده اش) نخواهد کسی بفهمد چه نوع عارضه ای دارد، هیچ کس به او اعتنایی نمی کند و حتی بعضی اوقات او را دیوانه می پندارند! و...

آیا این طوری می خواهیم شأن و حرمت جانباز و رزمنده جنگ تحمیلی را نگه داریم؟

آیا رفتاری که اینجا با مجروحان جنگی (نمی گویم جانباز) می کنند در کشورهای دیگر با مجروحان جنگی شان می کنند؟ ملاک شما برای تعیین درصد جانبازان اعصاب و روان که هر لحظه یک حالت دارند، چیست؟

چرا باید جانبازان درجه بندی شده و مورد ظلم و ستم و بی مهری قرار گیرند؟ مگر تعداد مجروحان جنگی این مملکت چقدر است که درجه بندی و مانند خودرو تفکیک و شماره گذاری می شوند؟

من به عنوان یک مجروح جنگی خواهان تحصیل رایگان در دانشگاه آزاد هستم؟ نمایندگان محترم مجلس که بخاطر رای جمع کردن، هزاران وعده و وعید می دهند همین که پایشان به مجلس برسد همه چیز را فراموش می کنند، چرا از حقوق جانبازان بی کس دفاع نمی کنند؟

آیا می شود مشخص کرد که جانباز اعصاب و روان چقدر از لحاظ روحی و روانی صدمه دیده است؟

آیا می توان گفت یک جانباز اعصاب و روان چگونه باید با عدم تعادل روحی و جسمی خود کنار بیاید و در کنار خانواده اش آرام زندگی کند؟

آیا شما می توانند مانع فشارهای ناگهانی روحی و روانی آنها شوند که هر لحظه ممکن است روی دهد؟

نمایندگان مجلس!

آیا شما می توانید مانع برخوردهای زننده مسئولان، کارکنان و خانواده ها با این افراد شوید؟

 باید اعتراف کنم تا زمانی که مشغول تحصیل بودم از بسیاری مشکلات و درد و رنج های مربوط به زندگی و جانبازی فارغ بودم! نه اینکه درد و رنجی نداشتم، بیشتر اوقات با درس و مشق خودم راسرگرم می کردم.

از مسئولان درخواست دارم که راهکاری بیاندیشند که ما بتوانیم بدون هیچ محدویتی ادامه تحصیل بدهیم، یعنی شما فکر کنید ما هم قهرمان ورزشی و یا المپیک و یا ... هستیم.

چرا فرزندان شاهد و ایثارگر بالای 25 درصد می توانند بدون پرداخت هزینه ای در موسسات، دانشگاه ها و دانشگاه آزاد تحصیل کنند، آن وقت خود جانباز زیر بیست وپنج درصد نمی تواند؟

ساعت کاری جانبازان اعصاب و روان زیر 25 درصد(همان معیار من درآوردی تعیین درصد برای مجروح های جنگی) در ادارات خیلی زیاد و متاسفانه غیر قابل تحمل است. (بعد از مدت ها بدون اطلاع خانواده ام به بنیاد شهید و امور ایثارگران یکی از مناطق تهران مراجعه کردم و گفتم به من کمک کنید تا راحت تر بتوانم خودم را درمان کنم. کارت شناسایی به من بدهید تا موقع مراجعه به مراکز درمانی آن را ارائه کنم. ایشان جواب دادند: اولا از کجا معلوم است شما جانباز هستید؟ گفتم: این شماره کامپیوتری من است وقتی وارد کرد،گفت: بله، شماجانباز هستی. گفتم: خواهش می کنم به من کارت شناسایی بدهید! خندید وگفت:آقاجان ما به جانبازان پایین تر از 25درصد کارت شناسایی نمی دهی.،پرسیدم: بفرمایید ببینم ما جانبازان زیر 25درصد چی هستیم؟ مرغیم یا شتر مرغ؟

اگر جانباز هستیم چرا به ما هم کارت جانبازی نمی دهید و اگر جانباز نیستیم چرا دستور نمی دهید ما را از این ممکلت بیرون کنند؟

در اسلام آنقدر در مورد جانبازان و مجاهدان راه خدا صحبت شده که در دین های دیگر نشده است، ولی ارزش و احترامی که دیگر کشورها برای مجروحان جنگی خود قائل هستند،آیا ما قائل هستیم؟

خواهش می کنم به داد ما برسید، خواهش می کنم ما را دریابید، خواهش می کنم ما را همین جوری رها نکیند که بجز خدا و حکومت کسی نیست که ما را در پناه خود قرار دهد.!

از مجروحان جنگی فقط در روز جانباز و هفته بسیج برای خالی نبودن عریضه یادی می کنند و دیگر هیچ و کسی نیست پیگیری کند در جایی که جانباز تحصیل می کند، در اداره ای که کار می کند و... چه رفتاری با آنها می شود؟

من به یقین می دانم اگر سرباز صفر بودم بعد از 28 سال آن هم با مدرک فوق لیسانس حداقل آلان به درجه سرگردی و یا بالاتر رسیده بودم، ولی داد از دست بی کسی و ... قاطعانه می گویم و از شما مسئولان والا مقام درخواست می کنم که باید هزینه تحصیل  همه جانیازان در دانشگاه آزاد رایگان باشد، مانند دانشگاه های دولتی.

البته می دانم در برنامه ششم توسعه برای جانبازان زیر بیست و پنج درصد در ماده 88 قسمت (ث) برای تحصیل در دانشگاه 30درصد تخفیف در نظر گرفته اند ولی بخدا قسم ما توانایی پرداخت بقیه آنرا هم نداریم. هدف من از تحصیل کسب مدرک و درآمد نیست هدفم فقط و فقط آرامشی است که با درس خواندن برایم ایجاد می شود ولاغیر.

هر حال مسئولان عزیز و ارجمند شما تصمیم گیرنده هستید و در پیشگاه خداوند متعال جوابگو هستید. چشم امید ما اول به خدا و بعد هم به شماست. پس ای که دستت می رسد کاری بکن و... با تشکر

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
ارائه کارت شناسایی برای همه جانبازان و خانواده هایشان حداقل کاری است که بنیاد شهید می تواند در همین ایام دفاع مقدس امسال انجام دهد .
زمینه لازم برای اجرای مفاد برنامه ششم در خصوص جانبازان زیر25% و استفاده از خدمات فرهنگی و ورزشی و کارت مترو ، داشتن کارت شناسایی است
خیلی خوبه آقای امیری از خانمت بخواه تعیین درصدد کنه .
مومن خدا تو که از لشکر صدام نمی ترسیدی از خانمت می ترسی ؟
پاک ناامیدمون کردی ....
تخصیل رایگان وتسهیل انتقال فرزندان چیشد؟؟؟؟
مجلسیون و دولت مردان بنا را براین گذاشته اند تا میتوانند زمان بخرند تا کلیه مجروحین وجانبازان زمین بخرند یعنی از چرخه روزگار محو شوند ودر قبر هایشان جابگیرند
این حقیقتی تلخ است که باید پذیرفت نسل کشی جانبازان و مجروحین در دستور کار دولت مردان و مجلسیون قرار دارد
انقدر این مشکلات طول بکشد تا دیگر نسلی از جانباز ،مجروح ،ازاده وخانواده محترم شهید و رزمنده نباشد
نسل سوخته ،سوخته
هیچوقت تمایلی برای تصریح رفع مشکلات و مطالبات انباشته شده قشر مظلوم در کار نبوده نیست ونخواهد بود امروز روز تحقیر دلسوزان واقعی انقلاب میباشد
در واقع اتفاقی که نباید می افتاد ،افتاده
امروزه سیاسیون ودولت مردان دیگر نه زیر علم حسین سینه میزنند نه خواهند زد بلکه پلو معاویه چرب تر بوده وخواهد بود
چرابایدزندگیتون ازهم بپاشه مگه خانمتون نمیدونه که شماچرادچارمشکل شدیدازهمه چیتون گذشتین بخاطراین انقلاب بخاطرارزشهامون و...رفتین.نمیدونم چراخانمتون خجالت میکشه کسی بفهمه.خانم شما بایدافتخارکنی به همسرت. بنظرم زنی که میخوادبره بایدراهوبراش بازکنی. به بعضی جانبازان تاکیدمیکنم به بعضی، انقدرمیدن که خودشونم نمیدونن باهاش چیکارکنن نمیدونم چراخبری ازعدالت نیست.
اگرعدالتی دردرصد رزمندگان نیست دوباره هییتی را برای کمیسیونها دولت تعیین کند اسم ورسم این رزمنده چیست فتنه نکنید نظام را زیر سوال نبرید
آقای باقر خیلی شانس آوردی که دهه شصت رفتی برای کمیسیون پزشکی و 15 درصد بهت دادند و دیگه نرفتی چون اگر بعد از جنگ خصوصا بعد از سال 1372 میرفتی کمیسیون یک درصد هم به تو نمی دادند بگو چرا؟؟؟ چون بعد از سال 1372 بود که بنیاد شروع کرد به نامه فرستادن به خانه جانبازان مثلا به جانباز 50درصد می نوشتند که شما دیگر پنجاه درصد نیستی و بیست درصد هستی و جانباز که شکایت می کرد و به هر بدبختی دوباره به کمیسیون میرفت دو حالت داشت اگر شانس می آورد همان بیست درصد دائمی میشد وگرنه به زیر ده درصد و پنج درصد میرسید و خیلی ها خصوصا اعصاب و روانی بودند که درصد آنها از هفتاد درصد یک دفعه به بیست درصد و ده درصد رسید دکترهای بنیاد به جانبازان می گفتند اعصابت به مرور خوب شده و بیست درصد بیشتر جانباز نیستی و حق اعتراض هم نداشتند ، اینقدر درصد جانبازان را کم کردند که جانبازان راه پیمایی کردند و درب مجلس تحصن کردند خودسوزی کردند و شهید دادند تا اینکه رئیس جمهور وقت گفت بنیاد حق ندارد درصد جانبازان را کم کند و مجلس هم تایید کرد و از اینجا بود که بزرگترین خیانت در تاریخ بنیاد به جانبازان رقم خورد چون بنیاد دید طبق دستور رئیس جمهور و آیین نامه مجلس دیگر نمی تواند الکی درصد جانبازان را کم کند راهبردش را تغییر داد و ناجوانمردانه و خیانت کارانه درصد ضایعات جانبازی را کم کرد مثلا اگر قطع دست پنجاه درصد بود شد بیست درصد اگر قطع پا هفتاد درصد بود شد سی درصد و یا شکستگی ها اگر سی درصد بود شد ده درصد و قس الی هذا خود من شکستگی باز ران پای چپ با اصابت گلوله کالیبر پنجاه دارم و طبق قوانین کمیسیون پزشکی در دهه شصت شکستگی باز ران 65درصد جانبازی داشت و همه این درصدها طبق کتاب هائی تخصصی که در دست دکترهای کمیسیون بود درصد می دادند ولی من سال1387 به بنیاد رفتم دقیقا 26 سال بعد از مجروحیتم و برای مجروحیت های من که در پرونده کمیسیون پزشکی مرکز ثبت شده از اعصاب و روان واکنشی و ناتوانی شدید زانو و جراحی مغز و شکستگی باز ران پایم روی هم رفته برای همه این مجروحیت هایم 25درصد به من جانبازی دادند با یک کمک معیشت پس آقا باقر از من بشنو و از همسرت تشکر کن که نگذاشته تو بعد از دهه شصت بروی کمیسیون پزشکی چون طبق همان قانونی که به تو 15درصد در دهه شصت دادند الان طبق قانون جدید کتاب های من درآوردی خودشان یک درصد هم بهت نمی دهند میتوانی امتهان کنی و ببینی که ما نه مرغ ایم و نه شتر مرغ فقط یک بار اضافی هستیم که بنیاد می خواهد زودتر ...
با سلام خدمت شما بزرگواران من دختر رزمنده با 48 ماه جبهه که 12 ماهش داوطلبانه بسیجی بوده و بقیش رسمی سپاه و همچنین پدرم جانباز 5 درصد هست . امثال کنکور شرکت کردم رتبه 1900 آوردم و رشته حقوق دامغان قبول شدم با توجه به اینکه نیشابور سکونت داریم آیا امکان انتقال برا ما فرزندان جانبازان زیر 25 درصد به شهرهای نزدیک به نیشابور مثل دانشگاه سبزوار هست یا نه؟ با تشکر
جانبازان...بانیان انقلاب و مخالفین ظلم مسئولین نظام و...
با سلام خدمت جانبازان 8سال دفاع مقدس باید افسوس خورد برای دولتمردان و مدیران ارشد نظام که نمیتوانند خواسته جانبازان بحق هم میباشد دادن یک کارت شناسای دل جانبازان 25درصد به پاین را شاد کنند تبیض و بیعدالتی در تمام ادارههای کشور از یک طرف تبیض و بیعدالتی ایثارگران در بنیاد شهید غوغا میکند اگر یک اماری گرفته شود باور بفرماید 80درصد از جانبازان ناراضی هستند از قوانین و تبیض امیز ایثارگران در این مملکت ن م یک قانون دارند برای ایثارگران بنیاد هم یک قانون شرکت نفت و تامین اجتمای هم هرکدام یک قانون این است ایثارگران سرگردان و ناراضی هستند
با سلام پدر من پرونده پزشکی داره از بیمارستان هشتم شکاری دزفول.که اصلا دنبال جانبازی و غیره نرفت که موج انفجار صورت وپای چپ رو در برداره که طی چند سال که من خیلی کوچیک بودم اقدام به خودکشی داشت و چند مدتی به بیمارستان اعصاب روان بستری بود ما چند خواهر برادری هستیم هر کدوم بدون سهمیه وارد دانشگاه شدیم با رتبه برتر کنکور اما واقعا دیگه توان زندگی سخت شده خود پدر میگه دیگه کسی رسیدگی نمیکنه.کمسیون پزشکی هم نرفته حدود 10چهارده روز جبهه داره اگر بریم لویزان یعنی بعد چند سال کمسیون می گیرن
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi