شناسه خبر : 55357
دوشنبه 20 شهريور 1396 , 16:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اسارت ۱۴۰۰ خانواده داعشی در عراق

فاش نیوز ـ مسئولان امنیتی عراق اعلام کردند که ۱۴۰۰ زن و کودک که احتمال می رود از اعضا و خانواده های گروه تروریستی داعش باشند، در اسارت نیروهای عراقی هستند.

اکثر این خانواده ها از مرز ترکیه به عراق وارد شده اند و یکی از افسران امنیتی عراق گفت که اغلب این افراد از کشورهای جدا شده شوروی سابق مثل تاجیکستان، آذربایجان و روسیه هستند. همچنین عناصری از آسیا و تعداد کمی از فرانسه و آلمان در زندان ها حضور دارند و نیروهای عراق این تعداد از زنان و کودکان را در پایگاه نظامی در جنوب موصل نگهدای می کند.

سرهنگ احمد الطائی فرمانده عملیات استان نینوا گفت: خانواده های داعش را به عنوان اسیر نگهداری می کنیم و منتظر دستور حکومت در مورد تعامل با آنها هستیم. دولت با خانواده های داعش به خوبی برخورد می کند و برخی از زنان داعشی در بازجویی ها اعتراف کردند که تبلیغات داعش آنان را فریب داده است.

گفتنی است گروه تکفیری داعش و دیگر گروه های تروریستی با وعده های واهی، بسیاری از شهروندان کشورهای مختلف به ویژه جوانان نا آگاه با توانایی مالی کم را جذب خود در عراق و سوریه می کنند که این امر به یکی از بحران های کشورهای آفریقایی تونس، الجزایر، مغرب و سومالی تبدیل شده است.

کد خبرنگار: 24
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi