شناسه خبر : 55363
چهارشنبه 22 شهريور 1396 , 15:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ناامید از ستاد کل نیروهای مسلح

چنانچه مخالفت های ستاد کل با اجرایی سازی موضوع کسر خدمت و معافیت فرزندان ایثارگر حتمی بشود باید اذعان نمود که خانواده بزرگ ایثارگران از مجلس شورای اسلامی به علت عدم توانایی در جاری ساختن مصوبات خود مایوس خواهد شد

رزمنده- همانطور که مستحضرید برنامه ششم توسعه در سال گذشته به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است. یکی از نمایندگان مجلس (آقای جمالی عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس) پنج ماه پس از تصویب قانون مذکور اعلام کرد که طی مراحل کارشناسی برای اجرای قانون کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگر روال معمول در ستاد کل است. بنابراین مشخص شد که مشکل عدم اجرا در ستاد کل نیروهای مسلح است.

طبق ماده ۷۸ قانون برنامه ششم توسعه، درصورت اذن فرماندهی کل قوا:
- فرزندان رزمندگان با سابقه حضور در جبهه به ازای هرماه حضور یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه
- فرزندان آزادگان به ازای هرماه اسارت یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه
- فرزندان جانبازان به ازای هردرصد جانبازی یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه

تبصره- بهره‌مندی فرزندان جانبازان بر اساس درصد جانبازی صادره از کمیسیون عالی پزشکی نیروهای مسلح یا بنیاد اقدام می‌گردد و در خصوص آموزش خدمت نظام وظیفه براساس مقررات ستاد کل نیروهای مسلح عمل می‌گردد.

   حکم بند (د) ماده (٨٨) قانون برنامه ششم بر حکم تبصره (٢) ماده (٣٣) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، حاکم است.
  در اخباری که طی یک ماهه گذشته در رسانه های اینترنتی و برخی سایت های خبری و مطبوعاتی منتشر شده اند حکایت از نوعی مقاومت از ناحیه ستاد کل نیروهای مسلح در اجرایی سازی این مصوبه قانونی دارد. حتی اخباری ناشی از حذف این مصوبه قانونی از سوی ستاد کل نیروهای مسلح به گوش رسید.

  اگرچه واضح و مبرهن است که موضوع اعزام به سربازی یک موضوع عادی نیست ولی اکنون دوره صلح است و برخی معافیت ها و کسر خدمت ها در برخی مواقع بی اشکال و حتی دارای منافعی می باشد. ولی به نظر می رسد آن ستاد کل در برخورد با این مقوله (اجرایی سازی مصوبه کسر و معافیت خدمت ایثارگران) سر نامهربانی دارد.

 به هر حال براساس گفته یکی از نمایندگان (حجت الاسلام حسن نوروزی رئیس فراکسیون ایثارگران) مقاومت ستاد کل در دیدار اعضای کمیسیون با امیر حاتمی وزیر جدید دفاع مطرح گردیده است و ظاهرا این دیدار افاقه نداشته است. دیدار رییس مجلس و رییس ستاد کل نیروهای مسلح نیز انجام شده و خبر خاصی نداریم.

به هر حال درباره عدم حل و فصل موضوع کسر خدمت و معافیت فرزندان ایثارگران چند سوال را به ذهن می رساند که امیدوارم دوستان محترم در ان ستاد جوابی قانع کننده عنایت کنند:

1. چرا در زمان تصویب قانون مذکور کارشناسان ستاد کل نیروهای مسلح در جلسات منعقده در مجلس مخالفتی و یا ایرادات و اصلاحات احتمالی را مطرح نکرده اند؟
2.  چرا علیرغم ارسال نامه سردار باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به مجلس شورای اسلامی، و برپایی نشست کارشناسان آن ستاد و نمایندگان همچنان مواضع آن ستاد درباره موضوع معافیت و کسر خدمت فرزندان ایثارگران غیر منعطف و کارشکنانه است؟

3. نقلی از سردار کمالی آورده شده که در حال حاضر افراد مشمول این مصوبه (معافیت و کسر خدمت فرزندان ایثارگران)  5 میلیون نفر است که به نظر می رسد اعلام این آمار نوعی مبالغه می باشد. براساس آمار رسمی و اعلامی ؛ تعداد رزمندگان در دوره هشت ساله جنگ ایران و عراق اعم از نیروهای بسیج – ارتش و سپاه بالغ بر 2 میلیون نفر بوده است. چنانچه 300 هزار نفر از این رزمندگان فاقد فرزند ذکور بوده و یا اصلا" فرزند نداشته باشند و یا فرزند مشمول سربازی نداشته باشند، قاعدتا یک میلیون و 700 هزار نفر در این محاسبه جمعیتی قرار می گیرند. با در نظر گرفتن متولدین 72 به بعد بازهم شمار دیگری از این لیست خارج می شوند پس در بازه زمانی پنج ساله آینده؛ روند مشمولین این مصوبه روبه کاهش بوده و آثار احتمالی منفی بر جمعیت مشمولان سربازی به صفر خواهد رسید.

4.  اگر چنانچه مخالفت های ستاد کل با اجرایی سازی موضوع کسر خدمت و معافیت فرزندان ایثارگر حتمی بشود باید اذعان نمود که خانواده بزرگ ایثارگران از مجلس شورای اسلامی به علت عدم توانایی در جاری ساختن مصوبات خود (که رنگ و بوی اعطای حق به ذیحقان دارد) مایوس خواهد شد و درخصوص ستاد کل اذهان مردم از رافت و عطوفت خردمندانه در مواجهه با این موضوع (کسر خدمت و معافیت فرزندان ایثارگران) ناامید خواهند شد.
 
با آرزوی موفقیت
رزمنده دوران جنگ ایران و عراق

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
خودتون مسخره كردين يا ملتو چند روز ديگه هم به بهانه هفته دفاع مقدس يه چندتا سمينار ميگيرين بخور بخورش خودتون انجام ميدين ميگين براي حمايت از ايثار گران
دوستان لطفا طلبکارانه حرف زدن رو تمام کنید این همه طلبکارانه حرف زدین چی شد آخرش؟ این طرز صحبت کردن جز اینکه رو دنده ی لج می اندازتشون هیچ فایده ی دیگه ای نداره. باید با احترام تمام و با ادبیات مناسب به نتیجه رسید
سخنی با نمایندگان در رابطه با قانون کسری ایثارگران از طرف جمعی از فرزندان ایثارگران

متن...نویسنده:سعید علی یاری

با سلام و صلوات بر محمد و خاندان پاک او نماینده محترم همان گونه که مستحضر هستین ۳۰ سال از زمان جنگ میگذرد و همچنان مجاهدان و ایثارگرانی در راه امام (ره) مشکلات زیادی دارند.انان بودند که از جانو مال خود گذشتند و برای این سرزمین در راه آرمان های امام جنگیدند اما چه شده که اکنون در ده90 هیچ ارزشی برای آن بزرگواران قائل نمیشوند.مگرنه این که این عزیزان شهدای زنده اندو میتوانستند توفیق شهادت داشته باشند؟
امروزه فرزندان این عزیزان نیز دچار مشکل شده اند...فرزندانی که اگر امروز نیز میان ما و اسرائیل و آمریکای جنایتکار دربگیرد اولین سینه های سپردر جلوی سرب های دشمن ،فرزندان ایثارگران و جانبازان هستند.
چه شده که مجلس محترم شورای اسلامی به فکر این عزیزان بوده و قانونی را تصویب کرده اما فرزندان نوح نبی و حافظان این سرزمین(ستاد مشترک) بر روی این تصمیم پای نهاده و جلوی آسایش و آرامش بعد از ۳۰ سال این بزرگواران را گرفته اند ؟؟؟!!!
قانون کسری خدمت به ازای هر یک ماه جبه پدرانشان ،یک ماه کسر خدمت که حق این عزیزان است همچنین خرید خدمت و همچنین کسری هر درصد از جانبازی پدرانشان که گویی انگار (با هر تکه از جانو تن پدرانشان مقایسه میشود ) یک ماه کسر خدمت شامل حالشان میشود را اجرا نمیکنند و مایه شرمساری است.
از شما نمایندگان این ملت شهید پرور و بزرگوار درخواست داریم تا با پافشاری و احقاق حق این بزرگواران و اجرایی شدن اصل قانون مایع سربلندی و سرافرازی ابتدا شهدای ۸ سال دفاع مقدس و سپس رهبر بزرگوارمان حضرت ایت الله خامنه ای(مدظل) و در نهایت ایثارگران ک جانبازان ما شوید.
آرزوی توفیق روز افزون
جمعی از فرزندان ایثارگران
درود بر شما- کاش خرید هم مینوشتین
در راستای عدم اجرای برنامه ششم مثل تخفیف 30 درصد شهریه و معافیت و......به نظر من تمام جانبازان و رزمندگان لباس سیاه به تن کنند تا دولت و دانشگاه ازاد و سویر عوامی مخالف پیام ما را بسنوند
ستاد کل نیروی های مسلح ماده 78قانون برنامه ششم را اصلاح و یا اجرا نمی کند .
می بایست برای نحوه پرداخت وام مسکن رزمنده ها ایین نامه بنویسد که تا حالا ننوشته .
کمک معیشت رزمندگان و جانبازان زیر25% فاقد شغل را نیز به بهانه های غیر معقول ( همچون اشتغال همسر) پرداخت نمی کند.
سئوال این است :
چرا در این سازمانی که باید با نظم بیشتری امور ایثارگران اجرا شود ، این همه خطا دیده می شود ؟
ایا این خطاها نباید به اطلاع مقام معظم رهیری رسانیده شود؟
باسلام این مصوبه باید اجرایی بشود چون نهاد قانونگذاری آن را تصویب کرده و شورای نگهبان که متشکل از ۶نفرفقیه وعادل و۶نفر حقوقدان بوده است تأیید شده است اینهمه وقت گذاشتن شورا نگهبان و همینطور مجلس محترم آیا رد کردن این مصوبه قانونی کار درستی است همه باید پایبند به قانون باشیم به نظرم مجلس باید بطور قاطع دخالت نماید وجلوی این ظلم آشکار را بگیرد ومن الله التوفیق
از سردار کمالی بپرسید جبهه بوده تا بفهمد درد ایثارگر چیست از امیر حاتمی وسرلشکر باقری این پروبال سوخته گان جبهه ایثار متشکرم واستدع ادارم به امار علط افرادی مثل کمالی توجه نکنند زیرابا توجه به سن بالای ایثارگران ومحدودیت زاد ولد بعد سال 72 بنطرم تعداد به 150 هزار نفر هم نرسد زیرا اثال کمالی دقیقا نمیدانند چقدر رزمنده در جبهه داشته تا بتوانند امار دقیقی بدهند زیرا بسیج وسپاه با مراجعه به امار ایثارگران و ارتش وسایر مراجع به کارگزینی امار میتوانست دقیق براورد کند زیرا در 5 سال 5 میلیون سرباز نداریم چون امار فارغ اتحصیلان ودانشگاه مشخص است اداره ثبت احوال نیز موید این ادعا میباشد به نظر زنان فرار از خدمت را هم در ردیف امار مشمولین قرار داده است امار دروغ افت زندگی ما ایرانیان شده است
سلام
احتراما به یک سوال جواب بدهید.
چرا ستاد کل نیروهای مسلح قوانین مجلس را قبول ندارد؟!
در مجلس تصویب شده است که به جانبازان 70% ده سال ارفاقی اعطا میشود
ستاد کل انرا به 5سال تقلیل داده است
جرا ؟؟؟؟؟؟
مدريت محترم فاش نيوز
باسلام واحترام

حامي رساني جانبازان و رزمندگان شما هستيد خواهشمند است درد دل اين همسنگران را سايت بگذاريد تا دوستنان اظهار نظر كنند

قابل توجه رئيس بنياد شهيد و امور ايثاگران جناب آقاي شهيدي
سوال چرا تاكنون با گذشت 7 ماه از سال 1396 گذشته است ولي بنياد شهيد به بهانه هاي مختلف احكام مربوط به ایثارگران در قانون برنامه ششم اجرایی نمی‌شود
نمونه اجرا نكردن ماده 87 و تبصره آن مگر قرار نبود نمايندگان مجلس گزارش از عملكرد بنياد در برنامعه ششم دريافت كنند و گزارش بدهند نمايندگان محترم مجلس و فراكسيون محترم ايثارگران به داد ما رزمندگان برسيد واقعا بنياد شهيد فقط وقت كشي و مي خواهد زمان را بگذارنند چون مگر ما چند نفرهستيم كه كارمنديم و درصدي از كمسيون نهاد اغزام كننده ارتش و سپاه داريم با توجه نزديك بازنشتگي هسيتم منتظر درصد بنياد شهيد هسيم تا تعيین تكليف و بازنشسته شويم چرا بنياد اينقدر طول مي دهد چرا آقاي عندليبي وشهيدي نمي ايند در مجلس جواب عملكرد شش ماهه را نمي دهند
كليه همسنگران فداکار وایثارگرخواهشمندم پیگیری فرمائید.فراموش نکنید حق گرفتنی میباشد
از از نمايندگان محترم خواهان حل فوری مشکلات رزمندگان ایثارگرباشید.
سلام نیازمند کمک برای انتقالی گرفتن سربازی از شهری ب شهری دیگر تورو خدا هرکی هر کمکی از دستش میاد کمک کن
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi