30 آبان 1396/ 02 ربيع الأول 1439
شناسه خبر : 55370
1396,سه شنبه 21 شهريور10:54
اشتراک گذاری در:
عکس روز

تسهیلات وام مسکن ایثارگران


هر ساله به منظور کمک به حل مشکل مسکن ایثارگران تسهیلات وام خرید یا ساخت مسکن با نرخ ۴درصد و با مدت بازپرداخت ۲۰ساله به آنان اعطا می‌شود.

تسهیلات وام مسکن ایثارگران

یوسف مجتهد - هر ساله به منظور کمک به حل مشکل مسکن ایثارگران تسهیلات وام خرید یا ساخت مسکن با نرخ ۴درصد و با مدت بازپرداخت ۲۰ساله به آنان اعطا می‌شود.

بر اساس بند 94 قانون بودجه سال92 یکصدهزار وام، برابر بند هـ تبصره 16 قانون بودجه سال 93 یکصد هزار وام، برابر بند د تبصره 15 قانون بودجه سال 94 یکصد هزار وام و برابر ماده 2 آیین‌نامه تسهیلات خرید یا ساخت مسکن مصوب هیأت وزیران در سال 95 تعداد یکصد هزار وام مسکن، جمعا 400 هزار وام مسکن در طی سال‌های 92 تا 95 به ایثارگران تخصیص یافته است. میزان استقبال ایثارگران برای دریافت وام تسهیلات مسکن به دلیل اینکه بخش عمده‌ای از مشکلات آنان را مرتفع می‌کند، خوب بوده است.

جمع تسهیلات وام مسکن در نظر گرفته‌شده در سال‌های مذکور و سال‌های پیش از آن، میزان این وام‌ها را در مجموع به عدد قابل توجهی می‌رساند که اگر همگی این وام‌های پیش‌بینی شده در بودجه سنواتی، جذب شده باشد، باید بخش وسیعی از ایثارگران از آن بهره‌مند شده باشند و توسعه حوزه شمول جامعه ایثارگری در قوانین اخیر مجلس به‌منظور بهره‌مندی ایثارگران بیشتری از این تسهیلات، منطقی به نظر رسیده و قابل توجیه است.

در گزارشی که رئیس بنیاد در خصوص تسهیلات مسکن در روزهای اخیر ارائه داده و در سایت ایثار بنیاد درج شده، آمده است: تأمین مسکن ایثارگران یکی از اهداف بنیاد در جهت تأمین معیشت و رفاه ایثارگران و تأمین مسکن مناسب برای ایشان می‌باشد. در جدول ذیل این گزارش تعداد تسهیلات مسکن واگذارشده طی سال‌های 92 الی 95 تعداد 169/758 وام ذکر شده است. این در حالی است که برابر قوانین بودجه سنواتی که به آن اشاره شد، تعداد 400/000 وام تسهیلات مسکن طی سال‌های مذکور به تصویب مجلس شورای اسلامی و دولت رسیده است.»

آنچه که اکنون جای سؤال دارد، این است که با توجه به استقبال ایثارگران در وام تسهیلات مسکن، چرا تعداد قابل توجهی از این وام‌ها جذب نشده است؟‌

به عبارتی علت جذب نشدن 231/242 وام تسهیلات مسکن ایثارگران چه بوده است؟ آیا عدم همکاری بانک مرکزی و بانک‌های عامل علت عدم جذب وام‌ها بوده یا ناتوانی سازوکار اداری بنیاد، عامل اصلی عدم جذب تسهیلات وام مسکن ایثارگران بوده است؟

آیا ارائه چنین آماری نشان از موفقیت عملکرد بنیاد در حوزه مسکن طی سال‌های اخیر بوده یا به نوعی اثبات نوعی کم‌کاری در جذب تسهیلاتی است که ایثارگران مشتاقانه به دنبال جذب آن هستند؟‌

از مشکلات دیگری که در مسیر جذب وام تسهیلات مسکن ایثارگران قرار گرفته است، ماده 7 آیین‌نامه تسهیلات مسکن ایثارگران مصوب هیأت وزیران است. در مصوبات اخیر مجلس برای ایثارگرانی که دارای مسکن نامناسب یا ناتمام باشند و مبلغ وام قبلی را تسویه کرده باشند با شرایطی، اعطای وام مجدد در نظر گرفته شده است. در سال 95 به استناد مصوبه قبلی مجلس اعطای وام مسکن ایثارگران به دولت واگذار شد. در ماده 7 آیین‌نامه مصوب هیأت وزیران برای دریافت وام مجدد ایثارگران، محدودیتی در نظر گرفته شد که وام مجدد صرفا در قالب تسهیلات ساخت مسکن واگذار می‌شود و استفاده این تسهیلات در خرید مسکن، منع شد. بنابر این اغلب ایثارگرانی که به دنبال بهبود وضعیت نامناسب مسکن خود بودند با این مشکل مواجه شدند و بهره‌مندی آنان از این تسهیلات میسر نشد.

مجلس شورای اسلامی در بند یک ردیف و تبصره 17 قانون بودجه سال 96 این محدودیت را به شرح زیر حذف کرد:
ایثارگرانی که در سنوات گذشته از تسهیلات ارزان‌قیمت تا سقف 150میلیون ریال بهره‌مند شده‌اند و تا پایان سال 94 تسویه نموده‌اند، می‌توانند به شرط خرید یا ساخت مسکن جدید از تسهیلات مسکن ارزان‌قیمت ایثارگری قانون بودجه سال96 بهره‌مند شوند.

ولی گزارش‌های رسیده حاکی است همچنان ایثارگران مستند به مصوبه هیأت وزیران از تسهیلات وام مسکن برای خرید محرومند. شاید توجیه این اقدام این باشد که این تسهیلات مربوط به سال 95 است و لذا مصوبه هیأت وزیران بر آن جاری خواهد بود. اما سؤال دیگری که پیش می‌آید این است که این تفاوت و تبعیض چگونه قابل توجیه است و آیا این امکان وجود ندارد که با توجه به حضور ریاست بنیاد در هیأت وزیران، این مصوبه اصلاح شود.


کد خبرنگار : 23


Reply
no
0
yes
7
حسین
1396/06/21 - 11:30
تخفیف 30درصددانشگاه چی شد مگر دانشگاه بدون قانون وابلاغیه اعمال میکنه ..کم رزمنده ها روسرکار بزلریدلطفا

Reply
no
0
yes
5
رزمنده
1396/06/21 - 11:40

تبصره - بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است رزمندگان 8 سال دفاع مقدس که صورت سانحه بالینی همزمان مجروحیت را ندارند اما مجروحیت آنها توسط کمیسیون پزشکی نهاد اعزام کننده (نیروهای مسلح) احراز می‌گردد را، به‌عنوان جانباز تلقی نماید و حداقل 5 درصد جانبازی به آنها تعلق می‌گیرد. اجرای این تبصره مانع از احراز جانبازی بیش از درصد مذکور توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران نمی باشد.
الف- تأمین و پرداخت یا معافیت حداقل 30 درصد هزینه شهریه تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی، دوره های شبانه دانشگاههای دولتی، دانشگاه پیام نور و سایر دانشگاه های مورد تایید وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طبق بودجه سنواتی ...///پس چیشد ...بنیادمیگه خبرنداریم ..


no
0
yes
1
1396/06/23 - 14:48
طبق قانون برنامه ششم وام مسکن به رزمندگان بالای شش ماه سابقه نیز تعلق می گیرد ولی مشکل اینجاست که رزمندگان مانند جانبازان متولی ندارند و بنیاد امور ایثارگران انها را ایثارگر نمدانند.


Reply
no
1
yes
5
جانباز زیر25%
1396/06/21 - 12:27
با سلام
با توجه به تصویب قانون جهت پرداخت وام مسکن به همه جانبازان با اولویت درصد جانبازی از سال 94و همچنین پرداخت وام مسکن در سال 95 با محدودیت" ایثارگرانی که تا کنون وام مسکن دریافت نکرده اند" ، خوشبختانه امسال بعد از گذشت 30سال از جنگ درنهایت هزارن نفر از جانبازان زیر25% هم صاحبخانه شدند .
و به تدریج همه جانبازان زیر 25% هم می توانند صاحب مسکن مناسب شوند .
و فقط یک سال در طول همه این سالها نیم نگاهی به جانبازان زیر25% هم شد.
" خدا قوت بر کارشناسی که پیش نویس ایین نامه مسکن 95 را قبل از تصویب در هیات وزیران اصلاح کرد"
و با همان ایین نامه هر سال تعدادی از جانبازان زیر25% هم می توانند هر سال صاحب خانه شوند.
ایثارگرانی که قبلا از وام مسکن استفاده کرده اند ، برای دریافت مجدد وام ، حداقل باید تا دی ماه امسال صبور باشند .



no
0
yes
1
1396/06/22 - 11:47
لطفا اگر اطلاع دارید بفرمایید رزمندگان از چه طریق وکدام سازمان میبایست درخواست وام دهند.


Reply
no
0
yes
1
ع ق
1396/06/21 - 19:13
باسلام وخسته نباشیدبه عزیزان زحمت کش درفاش نیوزامابعددوستان حداقل شماکه دستتان به رهبری ودولت ومجلس میرسدازمشکلات قشرآسیب دیده ازجنگ رابه گوش این آقایان مسول نظام برسانیدحداقل بیشترازاین مارادربین مردم جامعه خراب نکنیدباوعده و وعیدها وشعارهای عملی نشده چراهنوزقانون اجراءنمی شودولی دربوق وکرنامیکنندکه درفامیل ودوستان به من جازبازه آزاده هزاران گوشه وکنایه ومتلک میگویند چرامگرجرم ماچیست فقط بخاطرکشورونظام وملت رفتیم حالابایدیاکنایه دیگران راتحمل کنیم یاتمسخرخیلی ازمسولیین ادارات وسازمانهاحتی خودبنیادراچراای کاش آقای مجتهدشماودیگردوستان ازمشکلات این جماعت رابه گوش رهبری میرساندیدالبته هرساله عده ای خاص رابه دیداررهبری می برندکه فکرمیکنم درایران زندگی نمی کنندوازمشکلات هم رزمان خودش هیچ حرفی نمیزنندبله همه ماآرزوی دیدارآقاراداریم ولی بایدواقعیت های جامعه رابه گوش ایشان برسانیم تاازداخل موریانه نظام رانبلعدامروزه بنده درمنزل خودم ازجنگ وجبهه واسارت ومجروحیت حرفی نمی توانم بزنم چونکه فورامحکوم میشوم توسط خانواده خودم یاواقعابنده اشتباه میکنم یادرکشوردیگری زندگی میکنم داقل بایدواقعیت های جامعه به گوش رهبرجامعه برسدتاازاوضاع مردم مطلع باشدآزاده وجانبازه بسیجی ازتهران

Reply
no
0
yes
0
1396/06/21 - 20:01
ما هنوز نتوتنستیم از بنیاد وام بگیرم

Reply
no
0
yes
7
هموطن
1396/06/21 - 20:38
با سلام از جناب اقای مجتهد مشاور محترم مجلس در امور ایثارگران انتظار این است که از بنیاد شهید بخواهند برای همه جانبازان زیر25% و خانواده هایشان کارت شناسایی صادر گردد تا بتواند از مانند همه ایثارگران از خدمات اموزشی و فرهنگی ورزشی، مندرج در ماده 88 قانون برنامه ششم بهره مند شوند .
صدور کارت شناسایی هزینه ای ندارد و باعث کاهش ارباب رجوع در بنیاد خواهد شد .
برای مثال الان اموزشگاه زبان سفیر ، و سرای محله های شهرداری برای فرزندان همه جانبازان مقداری تخفیف گذاشته اند ولی برای یک ثبت نام باید برویم و از بنیاد گواهی بگیرم .
باورکنید صدور یک کارت شناسایی هزینه اش خیلی کمتر از صدور گواهی جانبازی است .
کمک کنید جانبازان زیر25% هم خوشحال شوند و کمی از هزینه هایشان کاسته شود .

Reply
no
0
yes
7
یک نفر
1396/06/22 - 06:33
پس وام رزمندگان چی شد؟مگر قرار نبود سالانه به 50000 رزمنده هم وام بدهند همش وعده و وعید الکی

no
0
yes
7
ناشناس
1396/06/22 - 09:47
متاسفانه در کشور ما تبعیض و بی عدالتی نهادینه شده است و گروه تصمیم گیرنده ، بیشتر به دنبال منافع ان عده ای هستند که قبلا هم از تسهیلات استفاده کرده اند و برای چندمین بار قصد دارند وام بگیرند و یا حتی برای فرزندان و نوادگان و .....خود می خواهند وام بگیرند و اصلا به این فکر نمی کنند که اکثریتی از رزمندگان و زیر25% ها با میانگین سنی 55 سال هنوز مستاجر هستند و هر ماه کل درامد خود را باید به صاحبخانه ها تقدیم کنند .
و البته انها از بی انصافی خود نیز بی اطلاع هستند


Reply
no
0
yes
0
احمد
1396/06/22 - 22:16
سلام چرا بیشتر جانبازان وام ازدواج فرزندان خود را بخاطر سختگیری بانکها و بلخصوص بنیاد نمیتونن بگیرن و چرا بنیاد بخشنامه درست کرده که یک جانباز نمیتونه ضمانت عروس یا داماد خودش بشه و نامه کسر حقوق نمیدن جانبازان همه با هم آشنا هستن و وقتی جانبازی نمیتونه ضمانت وام ازدواج فرزند جانباز دیگری رو بکنه این بخشنامه رو کدوم اداره به بنیاد داده کارمنهای ادارها هم همین بخشنامه رو دارن و چرا بانکی مثل بانک دی که حقوق جانباز از همون بانک هست کاری نمیکنه که قسط وام رو ماهینه از حقوق برداره من جانباز وام ازدواج فرزند خودم رو گرفتم ولی وام عروسم رو نتونستم ضامن پیدا کنم و تو این موقعیت که با قرض و قوله مقداری اساس خونه گرفتم و رو ده میلون وام ازدواج حساب کرده بودم الان باید چکار کنیم حالا بانک میگه دو مرتبه ثبتنام کن آخه ثبتنام کنم و دو باره از کجا ضامن بیارم این چی قانونی هست که حتما یک ضامن باید کسر حقوق بیاره و دوم اینکه وام مسکن رو من گرفتم ده میلون 20ساله و حالا مصوب کردن که با تصویه وام قبلی تا سال 94 میتونید وام ساخت بگیرید وقتی وام 20ساله بوده و جانبازانی که قبلا مثلاً سه یا چهار ساله دارن پرداخت میکنن خبر نداشتن که اگه تا سال 94 پرداخت و تصویه حساب میکردن وام تعلق میگیره و چرا وام کم بهره که به بدبختی گرفتن بیان بیشترشو یکجا تصویه کنند که چی بشه جانبازی که ده یا 12تومان گرفتن مابقی وام رو بدن با همان ضمانت قبلی اگه تصویه کنن و به بانک هم معرفی بشن بازهم با این شرایط بنیاد و بانک ضامن گیرشون نمیاد و در آخر کلام بعد سالها به جانباز زیر 25درصد وام مسکن تعلق گرفته این جانباز اگه 70تومان داشت که دنبال وام نمیآمد و حالا میگن باید خونه 160میلیونی بخری که وام رو بدن آخه بگین نمیدیم این چی قانونی هست بخدا جانبازها خسته شدن از کارهای مسعولین یا یک ماده تصویب کنید و یک دفعه بگید جانبازان فقط تا سی سال جانباز و ایثارگر. هستن و تمام کنید دیگه این بند وبساط رو

no
0
yes
0
جانباز شیمیایی20درصد
1396/06/29 - 05:01
سلام
بنده بخاطر اينکه نتوانستم مابقي وام 70 ميليوني را اماده کنم از گرفتن وام انصراف دادم . از کجا 110 ميليون بايد مي اوردم تا يک خانه 180 توماني بخرم
...
مهم تر اينکه ده روز بمن مهلت دادند تا اين معامله را جور کنم فقط ده روز بايد بگردي تا يک خونه با اين وضعيت پيدا کني ...
هيچکس هم حاضر نمشد اول سند را بزند بنام من بعد وام را بگيرم و به او بدهم ...
مشکلات زياد بودند که نتوانستم خانه دار بشوم


Reply
no
0
yes
0
حسین جعفری
1396/06/23 - 14:09
بنام خدا
بخدا جانباز 50 درصد هستم از دریافت زمین بنیاد روحم خبردار نبود کسی دیگر بنام من گرفته بود حال میگویند شما 84 متر زمین گرفتید بناچار قبول کردم برای ودیعه 12 میلیون گرفتم حالا میگویند باید اون 12 تومان باید تسویه بکنید با سود ازاد تا وام جدید خرید به شما بدیم از کجا بیارم اون وام تسویه کنم بعد میخواهند 70 تومان وام بدن به گفته کارمند مسکن بانک همیشه قیمت ملک خریداری شده توسط جانباز کمتر کارشناسی میکند پس من باید حد اقل یه منزل 250 میلیونی بخرم با توانم بعد از تسویه ازاد وام قبلی بتونم 70 میلیون وام خرید مسکن بگیرم وکاملا قبول دارند که مستاجرم . از کجا ... مانیز خدایی داریم وسر پل صراط خدایی هست .
جانباز 50 درصد جنگ تحمیلی

Reply
no
0
yes
2
ابراهیم
1396/06/25 - 08:29
با سلام بنده سابقه دوبار مجروحیت موج انفجار از ناحیه سر وگردن و بدن دارم که دارای صورت سانحه هستم و اسمم در لیست آمار مجروحین می باشد هر روز تشنج و حمله عصبی دارم روزی 30تا40قرص مصرف میکنم که حتی منجر به از دست دادن کلیه هایم شدم و روز در میان دیالیز میکنم سابقه بیش از 48 ماه جبهه را هم دارم به دلیل اعتقاداتم دنبال درصد جانبازی نرفتم اما با گذشت زمان که بیماری هایم بیشتر شد و هزینه خرید داروهای آزاد رو نداشتم تصمیم به شرکت در کمیسیون را گرفتم که 5 درصد برایم در نظر گرفتن ناشکر نیستم ولی ظاهرا حق بچه های رزمنده نظیر منو واقعا ناحق میکنند و درصد واقعی رو نمیدن و میگویند حق اعتراض تا سه سال نداری

Reply
no
0
yes
1
1396/06/25 - 11:55
باسلام.رفتم تهران برای درمان مشکلات مربوط به شیمییایی خودم.توطرح ترافیک کلی جریمه شدم تویک هفته.توبزرگراه چندین بارپول عوارضی پرداخت کردم درصورتی که طبق قانون جانبازان زیر25درصدهم ازپرداخت عوارض معافندولی کوکارت شناسایی ام که نشان دهدمن جانبازم هرچی به اون مسیولش میگفتم میگفت دروغه.درحقیقت راست میگفت چون کارت شناسایی نداشتم که جانبازبودنمواثبات کنه.ای خداپیش خانمم خجالت کشیدم که یه کارت ندارم که شناسایی بشه من هم جانبازم.ای خداشکرت.جانبازشیمییایی20درصد

Reply
no
0
yes
0
هلنا محبی
1396/06/25 - 13:44
سلام من قبلا کارشناسی معماری گرفتم در دانشگاه ازاد( کاردانی به کارشناسی)الان میخوام کارشناسی پیوسته مترجمی زبان بخونم فرزند جاباز25%هستم اگه برم دانشگاه ازاد سازمان هزینشو متقبل میشه?

no
0
yes
0
جانبازجنگ
1396/06/26 - 02:09
سلام بله میشه امااگرهرترمی که مشروط بشیدشهریه رو بایدخودتون بپردازیددرضمن به سایت بنیادشهیدسری بزنیدویابه معاونت اموردانشجویی بنیادشهریامنطقه تون مراجعه کنید.والسلام.


Reply
no
0
yes
1
حسن دست مراد
1396/06/26 - 08:46
چرا باید برای 20 ما ه سابقه داوطلب جبهه باید مبلغ دوازده میلیون تومان بابت بیمه پرداخت کنم که سابقه من حساب شود با چه قانونی و چه معیاری منی که داوطلب جنگ رفتم بیمه ی ای که ماده 27 قانون جامع مصوب کرده اجرا نمی شه ،لعنب بر این بی قانونی ؟؟؟!!!!!!کارمند اموزش و پزورش 29 سال سابقه و جانبار شیمیایی و روانی ،زیر 25..خواهشا ،رهبری ،پیگیری..

Reply
no
0
yes
0
اشکان صدیق
1396/06/26 - 14:56
با سلام : این جانب 25/9/1381 در پادگان آموزشی شهدای کرمانشاه هنگام بازیدی گروهانی براثر یخ زدگی استخوان ران ولگن چپم شکست که از طرف تیپ مذکور فرم صورتجلسات لازم تکمیل شد و قسمت ایثارگران سپاه کمیسیون ماده 134 ارسال گردیدکه در نهایت تصمیم کمیسیون " معلول قیود خدمتی " مشخص گردید و مرا به کمیسیون بدوی فرستادن و 40 درصد از کارافتادگی برای بنده لحاظ نمودند . و فعلا بعد از گذشت 15 سال دچار آسیب کلی شده ام که توانایی انجام امور روز مره برایم مشکل گردیده است. حال با توجه به عدم آگاهی بنده از موضوع آیا حق اعتراض به موضوع را دارم. ثانیا: آیا به این درصد ازکارافتادگی آیا مزایی بغیر از سرمایه بیمه چیزی به حقیر تعلق می گیرد.

Reply
no
0
yes
0
1396/06/27 - 13:45
سلام ، دوست ناشناس امسال ثبت نام وام مسکن توسط سامانه انجام شد که جای تقدیر دارد زیرا در گذشته هر نوع سهمیه ابلاغ شد کارمندان بنیاد اول به دوستان و فامیل خودشان خبر دادند اما بعد از 35 سال از بنده و سایرین برای اولین مرتبه جهت وام مسکن دعوت شد لیکن شرایط دریافت وام مسکن فقط برای پولدارها یا خانه دارها امکان دارد زیرا باید مبلغ معادل وام مسکن را ایثارگر روی وام بگذارد به این ترتیب ایثارگران محروم با هر درصد همچنان محروم و مستاجر ماندند و نتوانستند از وام مسکن و اولویت اول استفاده کنند.
در مشهد سهمیه زمین در شهر جدید گلبهار منظور شده که 30 کیلومتر با مشهد فاصله دارد که نقص بزرگی در عدم پیگیری و ضعف بنیاد است.
امیدواریم مسئولان ترتیبی اتخاذ فرمایند تا اولا نقش واسطه بنیاد بین بانک و ایثارگر یا بین اداره راه و شهرسازی و ایثارگر تبدیل به نقش تعیین کننده باشد تا شرایط دریافت وام یا سهم زمین طوری برنامه ریزی شود تا جانبازان مستضعف و فاقد نقدینگی 85 میلیون تومنی معادل مبلغ وام مسکن و محروم از هرگونه تسهیلاتی و مستاجر از خانه بدوشی و اجاره های کمر شکن و پای پیاده و جیب خالی خلاص شوند تا فعالیت بنیاد و ارتقای شان و منزلت اجتماعی ایثارگران از وضعیت بزن و برو یا هدر دادن سرمایه های ملی کشور رها شود و معنی واقعی داشته باشد. وقتی مردم میگویند با این همه تسهیلات دولتی جانباز مستاجر بدون خودرو و آس و پاس یعنی چی ؟ جانباز بجای بنیاد یا مسئولان دولت خجالت زده و سرافکنده و شرمنده میشود.

Reply
no
0
yes
2
جانباز حیران و ویران
1396/06/27 - 18:55
اینکه با تبصره ای بر خلاف روال سالهای قبل مصوب میکنند فقط وام اولی ها میتوانند دریافت وام کنند مشخص است که تعداد زیادی را حذف میکنند و با قوانینی دست و پا گیر امکان جذب وام را جلوگیری میکنند! این کلاهی گشاد است که دولت برکت اللهی و بنیاد بر سرما آورده اند ! این برای شخص من زندگی سوز بوده است !! ما حق زندگی داشتیم و گرفتند تمام زندگی ما به درد و رنج گذشت . خدا نبشدتان !
* چرا مدیرکل های استانها را عوض نمیکنید برخی 10 - 12 سال است که بر صندلی ریاست هستند و بیکفایت و درایت و برای خودشان شاهچه های شده اند !

Reply
no
0
yes
0
جانباز شیمیایی20درصد
1396/06/29 - 05:09
وقتي در بنگاههاي املاک ميگفتم بنده جانبازم و 70 ميليون مابقي را وام ميگيرم و پرداخت مي کنم حتي يک کارت شناسايي نداشتم که قبول کنند من جانبازم ...

شايد هم پيش خودشان فکر مي کردند که جانبازي که استحقاق يک کارت شناسايي را ندارد چگونه ميتواند وام 70 ميليوني بگيرد . بهمين خاطر اعتبار نمي کردند که سند را بنام من بزنند تا وام بگيرم و مابقي را تسويه کنم ...

وقتي در اين بازار بي رونق ارزش و اعتباري بما نمي کنند چگونه توقع داشته باشيم در بازار خوب بما اعتبار کنند .بنياد همه گونه بما ظلم کرده که ندادن کارت شناسايي يکي از انهاست ...

Reply
no
0
yes
0
محمودی
1396/06/29 - 09:44
با سلام و خسته نباشید خواهشمند است راهنمایی فرمائید که آیا یک جانباز که با استفاده از یکسال سنوات ارفاقی از لحاظ محاسبه حقوق مجموعاً با 30 سال خدمت بازنشسته شده و دارای مدرک لیسانس و زیر 60 سال سن می باشد متواند اعاده بخدمت شود یا خیر در بعضی از اظهار نظرها امکان دارد و در بعضی از اظهار نظرها خیر . با تشکر





نظری بگذارید
chapta

آخرین اخبار
بیشتر...
معرفی کتاب

نقل مطالب سایت، فقط با ذکر منبع بلامانع است.

@ 2014 تمام حقوق مادی و معنوی برای پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ ایثار و شهادت(فاش نیوز)،محفوظ می باشد.