شناسه خبر : 55405
چهارشنبه 22 شهريور 1396 , 12:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

واقعیت‌هایی از عملیات آخر شهید حججی

مستند «کسرالحدود» حماسه‌آفرینی مدافعان حرم و اسارت شهید حججی را در جریان حمله تکفیری‌های داعش به تصویر می‌کشد.
واقعیت‌هایی از عملیات آخر شهید حججی
به گزارش روابط عمومی روایت فتح؛ وحید فراهانی از اتمام فرایند تولید مستند «کَسرالحُدود» خبر داد و گفت: این مستند با چند هدف عمده تولید شده است که اصلی‌ترین هدف در ساخت «کسرالحدود» روایت فتح صحرای سوریه بوده که بعد از آزادسازی حلب مهم‌ترین عملیات چند ماه اخیر است. در این عملیات که در محورهای مختلف نام‌های مختلفی مانند والفجر یک، والفجر دو و غیره داشته است و چندین تیم فیلمبرداری در محورهای مختلف حضور داشته‌اند و از روند پیشروی نیروهای مقاومت تصویربرداری کرده‌اند.

وی ادامه داد: ما تلاش کردیم با استفاده از تصاویر متعددی که با سختی‌های فراوان از محورهای مختلف تهیه کردیم حماسه بزرگی که رزمندگان محور مقاومت در این منطقه آفریدند را به تصویر بکشیم.

این کارگردان مستند اضافه کرد: در بخشی از این مستند به حمله دشمن به مقر مقاومت پرداخته شده است که در جریان آن شهید حسین قمی که فرمانده یکی از مقرها بوده است و شهید محسن حججی به اسارت نیروهای تکفیری درآمدند و نهایتا به شهادت رسیدند. مسئله دیگری که این مستند به آن اشاره کرده است تاثیر دخالت‌های مستقیم آمریکا در سوریه و خصوصا در عملیات آزادسازی بادیه سوریه است.

فراهانی در توضیح دخالت‌های آمریکا به نفع جبهه تروریست‌های سوریه اظهار کرد: آمریکا به سه شکل در این عملیات دخالت مستقیم داشته است که منجر به تلفات بسیاری در محور مقاومت شده است. یکی بحث پهبادهای شناسایی آمریکایی است که مدام در منطقه گشت می‌زنند و اطلاعات جبهه مقاومت را به جبهه دشمن می‌دهند. بحث دیگر، کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به معارضین و مسلحین تکفیری است که باعث شده این گروه تا به امروز زنده بماند. آخرین عنصر دخالت آمریکا در سوریه، حضور جنگنده‌های این کشور است که خیلی آشکارا و مستقیم مقرهای رزمندگان مقاومت را در این منطقه هدف قرار می‌دهند. باید اشاره کرد که برای اولین بار تصاویر این رویارویی مستقیم آمریکا و محور مقاومت به عنوان سندی از همدستی آمریکا با تکفیری‌های مسلح در مستند کسرالحدود نمایش داده شده است.

وی افزود: با موج رسانه‌ای که توسط داعش به راه افتاد همه فکر می‌کنند که داعش توانسته است بدون هیچ دردسری نیروهای مقاومت را قلع و قمع کند اما در این کار ما نشان داد‌ ایم که واقعیت چیز دیگری است. رزمندگان ایرانی و عراقی محور مقاومت، در این عملیات رشادت‌هایی از خود نشان دادند که تحت تاثیر کار رسانه‌ای داعش نادیده گرفته شده است. حقیقت این است که اگر رشادت‌های شهید قمی نبود، ما ده‌ها اسیر و شهید دیگر مانند شهید حججی در این عملیات داشتیم. در این عملیات داعش جناره‌های تکفیری‌هایی که به درک واصل شدند را با خود برد تا آمار دقیق تلفاتش مشخص نشود که قطعا عدد بالایی است. در انتهای مستند نیز عملیات انتقام خون شهید حججی و آزادسازی مناطق مرزی بین عراق و سوریه که منجر به آزاد شدن محور بین دمشق و بغداد شد، نمایش داده می‌شود که یکی از اهداف مهم این جنگ از همان روزهای اول بود.

مستند «کسرالحدود» به تهیه‌کنندگی بنیاد فرهنگی روایت فتح و کارگردانی وحید فراهانی در خانه مستند انقلاب اسلامی تولید شده است و به زودی از شبکه‌های سیما نمایش داده خواهد شد.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi