شناسه خبر : 55408
چهارشنبه 22 شهريور 1396 , 15:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

والدین تحت تکفل شهید شامل بازنشستگی می شوند

س - سلام جانباز 20%جنگ تحمیلی هستم و 47ماه سابقه جبهه آیا با مدرک دیپلم میتوانم 35 سال در دولت خدمت کنم یا نه ممنونم از راهنمایی شما
ج- سلام خیر باید مدرک کارشناسی داشته باشید.

 

س - با سلام و عرض ادب خدمت شما،
اینجانب حدود سی ماه در جبهه حضور داشتم در منطقه عملیاتی والفجر ۸ بودیم که خط استقرار ما نزدیک دشمن بود بنابراین در آن منطقه صدای انفجار  توپخانه دشمن باعث شده بود گوش عده زیادی از رزمندگان دچار عفونت و پارگی پرده گوش و در نتیجه کاهش شنوائی شود و اینجانب به دلیل احتیاط شدید فکر میکردم خونریزی و پارگی پرده گوش من ناشی از طوفانهای شن و رمل است بنابراین از طریق عادی درمان می کردم و دست اخر شدت ناراحتی گوش باعث از بین رفتن استخوانچه گوش و از دست دادن تعادل و کاهش شنوائی هردوگوش شد و در نتیجه سال 1370 در بیمارستان بقیت الله الاعظم تحت جراحی قرار گرفتم و همچنان مشکل ناراحتی گوش دارم و هر روز هم بیشتر می شود با این توصیف و اینکه علت ناراحتی گوش بنده طوفانهای شن و خاک فکه باشد آیا می توانم پیگیر برنامه جانبازی شوم لطفا راهنمائی بفرمائید. خدا خیرتان بده

ج- سلام شما می توانید این موضوع را پیگیری کنید . لازم است با کلیه مدارک و مستنداتی که دارید به رده خدمتی خود مراجعه و ابتدا این موضوع را در آنجا اثبات کنید وپس از تایید به بنیاد معرفی شوید .

 

س - با عرض سلام وخسته نباشید خدمت جنابعالی
آیا به جانبازان از کار افتاده کلی که از ارتش جمهوری اسلامی مستمری دریافت میکنن ماده ۳۸ تعلق میگیرد یا خیر؟
مرسی بابت وقتی که جهت پاسخ به  سوالات می گذارید

ج- سلام  اگر ازکارافتاده کلی هستید پرداخت مستمری موضوعیت ندارد و شما مشمول قانون حالت اشتغال خواهید بود و باید ماده 38 برای شما اعمال شود.

 

س - با سلام وخسته نباشبد من ازاده حانباز ارتش هستم وسه سوال از خدمت شما دارم بطور خلاصه
 1 ایا این معوقات شامل من باز نشسته ارتش میشود
 2 ازسال 76 به کرح نقل مکان کرده ام ولی تاکنون پرونده ام منتقل نشده از چه راهی اقدام کنم.
 3 با بیست ودو سال و سی روز حقوق بازنشسته شدم ایا میتوانم پنح سال دیگر اعاده خدمت شوم با تشکر از صبر وشکیبایی شما

ج- سلام
1- معوقاتی که بنیاد اعلام می کند مربوط به حقوق بگیران شهید ، جانباز و آزاده ای است که از بنیاد حقوق دریافت می کنند و بابت عدم پرداخت حقوق و یا پاداش پایان خدمت  و یا مرخصی ها و . . .  مطالباتی از بنیاد دارند .
2- انتقال پرونده در بنیاد با هماهنگی استان مبدا و مقصد امکان پذیر است ولی استانهایی مثل تهران و البرز از گذشته مشکلاتی در این زمینه داشته اند که باید با مسئولین آن هماهنگ کنید.
3-بله اعاده به خدمت شما چنانچه مشمول تبصره ذیل ماده 60 قانون جامع نباشید ممکن است .

 

س -  با سلام اینکه چرا اینقدر بین ما وبرادران سپاه وبسیجی فرق میباشد مثلا از صندوق بنیاد وام نمیدهند و بعصی امکانات دیگر ووقتی که سوال میکنیم میگویند شما از ارتش بگیرید واینجا مربوط به پرسنل ذکر شده میباشد چون شما وظیفه ات بوده وانها ایثار کرده اند خواهشمندم پاسخ من را بدهید با تشکر از راهنمایی شما سرور ارجمند
ج- سلام این پاسخ اشتباه است و تفاوتی از این جهت وجود ندارد . صندوق وام بنیاد به کسانی وام می دهد که عضو صندوق باشند و ماهانه از حقوقشان کسورات سهم صندوق کسر شود . لذا هر کس ا زبنیاد حقوق بگیرد  می تواند وام صندوق را دریافت کند . کادر نیروهای مسلح شامل ارتش ،‌سپاه و نیروی انتظامی چون حقوق بگیر بنیاد نیستند برای عضویت در صندوق باید به شکلی که صندوق پیش بینی کرده است عضو صندوق شوند تا بتوانند از تسهیلات آن استفاده کنند.

 

س - سلام.خسته نباشید.ایا شهدایی که مجرد بودند و سرباز وظیفه هم بوده اند هم مثل متاهلین بازنشسته میشوند؟؟
ج- سلام اگر کسانی که حقوق شهید را دریافت می کنند مانند والدین شهید  تحت تکفل شهید بوده و حکم حقوقی او را دریافت می کنند شامل بازنشستگی و دریافت پاداش پایان خدمت خواهند بود .

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi