شناسه خبر : 55455
شنبه 25 شهريور 1396 , 12:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چرا تامین اجتماعی معافیت از ببمه فرزندان شهید را تقبل نمی کند؟

س - سلام خسته نباشید پدر بنده جانباز 15 درصد بنیاد هستن...برادرم چند سال پیش از سهمیه پدرم استفاده کردن و از سربازی معاف شدن...آیا من میتونم دوباره طبق قانون جدید از معافیت بر خوردار شم؟ در ضمن پدر بنده 22 ماه سابقه جبهه دارن..اخوی بنده باید مجموع امتیازش به 30 میرسید حال اینکه 35 امتیاز داشت...حال اینکه میشه منم از این قانون معافیت استفاده کنم؟
ج- سلام فعلا" دعا کنید این اختلاف بین مجلس و ستاد کل نیروهای مسلح در این خصوص حل شود و به یک تفاهم برسند تا اقدامات بعدی عملیاتی شود. اگر همین مصوبات مجلس به نتیجه برسد شما هم می توانید معاف شوید.

 

س - با سلام و خسته نباشید .پدر بنده در تاریخ۶۲/۱۱/۱۹ به جبهه اعزام که پانزده روز بعد به تاریخ ۶۳/۱۲/۵ بر اثر موج گرفتگی مجروح و به بیمارستان امام(ره)ایلام بطور موقت تحت درمان و به جبهه بر می گردد اما سه روز بعد در تاریخ۶۳/۱۲/۸ بر اثر موج گرفتگی شدید مجروح و توسط بالگرد به بیمارستان ذکر شده انتقال و بعد از بیست روز بستری توسط سپاه به منزل آورده میشود که بعد از ۹ یا ۱۰ ماه پرستاری توسط مادرم به رحمت خدا میرود و موضوع به سپاه یا بنیاد شهید اعلام نمیشود تا سال ۱۳۸۹ با شکایت های مکرر پدر را جانباز بیست و پنج متوفی اعلام میکنند  و چون آنزمان استان ایلام پزشکی قانونی نداشته و پدر هم  شهید اعلام نمیشود اما گواهی فوت ثبت احوال شهادت ثبت گردیده و مدارک بیمارستانی هم بر اثر بمباران دشمن بعثی از بین رفته که بیمارستان این را تایید نموده .خواهشمندم در این خصوص راهنمایی فرامایند
ج- سلام کمیته ماده 15 قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان مرجع صلاحیت دار قانونی در این زمینه است. کلیه  مستندات و مدارک خود را با هماهنگی بیناد استان به این کمیته ارسال و منتظر نتیجه باشید.

 

س - با سلام و خسته نباشید .بنده فرزند شهید می باشم و چند سال بصورت رسمی مشغول بکار هستم ولی به تازگی تامین اجتماعی معافیت از ببمه فرزندان شهید رو تقبل نمی کند و این دغدغه بزرگی برای ما شده خواشمندیم در این خصوص راهنمایی فرمایید.
ج- سلام این موضوع قانون است و در صورت عدم تمکین باید به کمیسیون ماده 16 مراجعه و شکایت کنید.ولی قبل از آن با بهداشت و درمان بنیاد برای رایزنی در این زمینه با تامین اجتماعی هماهنگ کنید.

 

س- با سلام بنده فرزند شهید هستم و ده سال سابقه کار رسمی در گمرک  دارم آیا با دوازده سال سابقه و هشت سال سنوات ارفاقی میتوانم با حقوق بیست روز بازنشسته بشم .ممنونم .
ج- مصوبه مجلس در برنامه ششم در این خصوص منطبق با خواسته شما نیست . آنچه که از آن فهمیده می شود این است که باید با هشت سال سنوات ارفاقی شما ؛ سنوات بازنشستگی تکمیل شود. ولی اگر روش آن مانند قانون نحوه بازنشستگی جانبازان باشد با پاسخ استعلام معاونت حقوقی رئیس جمهور پیگیری خواسته شما امکان خواهد داشت. لذا سعی کنید برای کمک به برداشتی که از قانون مورد نظر شماست از معاونت حقوقی رئیس جمهور استعلام کنید.

 

س - سلام خدمت شما بزرگواران.سوال بنده این است آیا جانباز 25 متوفی میتواند به کمسیون حالت اشتغال بنیاد برود.
ج- سلام منع قانونی ندارد زیرا کمیسیون پزشکی می تواند بر اساس پرونده جانباز نیز نظر بدهد. ضمنا" در گذشته این روال بوده که متاسفانه با برخی تنگ نظری های مدیران گرفتار محدودیت شده است .

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi