شناسه خبر : 55458
شنبه 25 شهريور 1396 , 12:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یک دروغ مصلحت آمیز!

به خودم ماهی12میلیون تومان، به همسرم به خاطرپرستاری ازمن ماهانه7میلیون تومان وبه فرزندانم هرکدام مبلغ3میلیون ماهانه پرداخت می کنند؛ هر3سال یک دستگاه خودرو به طور رایگان وهر5 سال یک قطعه زمین واگذارمی کنند و خب مناسبت ها هم که جای خود دارد؛ روز مرد، روز زن، اعیاد فطر، قربان ، غدیر و حتی ایام دهه فجر و پاداش پایان سال که جمعا مبلغ قابل توجهی می شود...

سیدعلی تقی آبادی -  سلام وعرض ارادت ویژه به محضر جانبازان وخانواده های ارجمندشان که ازخود جانبازبیشترزجرمی کشند. هروقت سری به سایت فاش نیوز می زنم ومشکلات ودرد ودل ها را می خوانم اشگ که چه عرض کنم خون گریه می کنم.

عزیزان جانباز! اینکه گفتم خانواده ها بیشترزجرمی کشند عین واقعیت است. ازپسرانم نمی گویم، چرا که بلاخره مرد هستند وتوانشان بیشتر. دوفرزند پسرمن درسنین27 و24 سالگی به لطف خداوند بی نهایت کریم وبی نهایت رحیم، نه بنیاد شهرستان ونه بنیاد تهران(مرکز) راندیده اند وازاین بابت والبته از تمام جهات خداوند بی نهایت مهربان راشاکرم، ولی دخترم که خب همه می دانید دختربابائیست، آن هم دختران ماجانبازان؛ ازوقتی وارد دبیرستان شد وخب کم کم بحث ادامه تحصیل و ورود به دانشگاه، روزی نبود که با بغض وچشمانی گریان به خانه نیاید. علت را که می پرسیدم می گفت: تو محوطه دبیرستان تو سرویس همش بچه ها میگن توسهمیه داری راحتی، نخونی هم هردانشگاهی که اراده کنی میری! البته ناگفته نماند خودم هم هروقت آشنایی یا همشهری ای داخل تاکسی خودروی منومی دیدند بدون هیچ مقدمه ای می گفتند: خوش به حالت همه چیز از آن شماست. واینطورشد که به محض اینکه کسی درخصوص جانبازان حرفی به میان میاورد بلا فاصله می گفتم: من جانباز نیستم، درتصادف دست و پایم را از دست داده ام.

درطول بیش ازسی سال هنوزکسی ازمن نپرسیده برادرچطوربا این همه درد ورنج که به خاطر دفاع ازمابرایت پیش آمده روز را به شب وشب را به روزمیرسانی؛ همیشه فقط ازمن سووال می کردند و می کنند: چقدربهت میدن؟! صحبت های دخترم راهم که شنیدم دنبال این افتادم که چطور جواب این مردم، مردمی که بعضی از آنها روی اهل کوفه را سفید کرده اند بدهم.

سرانجام دوستی گفت: با این مردم عین خودشان برخورد کن، کاری کن که آنها بسوزند نگذار بسوزانندت. گفتم: راه حل؟ گفت: وقتی می پرسند چقدر بهت میدن، بگو به خودم یا به همه افراد تحت تکفلم؟! بعد هم ارقامی بگو که حسابی بسوزند.

از آن روز به بعد هرکس سووال می کرد می گفت جانبازی، می گفتم آره! الان که درسال96 قرارداریم به محض اینکه سووال می کنند «چقدر بهت میدن»، می گو یم: به خودم یا بچه ها؟! باتعجب می پرسند: مگه به بچه هاتم حقوق میدن؟! درجوابشان می گویم به خودم ماهی12میلیون تومان، به همسرم به خاطرپرستاری ازمن ماهانه7میلیون تومان وبه فرزندانم هرکدام مبلغ3میلیون ماهانه پرداخت می کنند؛ هر3سال یک دستگاه خودرو به طور رایگان وهر5 سال یک قطعه زمین واگذارمی کنند و خب مناسبت ها هم که جای خود دارد؛ روز مرد، روز زن، اعیاد فطر، قربان ، غدیر و حتی ایام دهه فجر و پاداش پایان سال که جمعا مبلغ قابل توجهی می شود.

آن وقت است که می بینم سرخ شده ومی خواهند آتش بگیرند. ازطرفی به دخترم گفته ام هم مدرسه ای هایت با این حرفایشان می خواهند تو را ناراحت کنند وخلاصه  قصه خودم را گفتم. درجواب گفت: بابا یعنی دروغ بگم؟! گفتم فقط مثل خودشان عمل کن. بابی ادبان بی ادبی عین ادب است!

  یک هفته ای گذشت. وقتی ازمدرسه برگشت دیدم خوشحال است. پرسیدم: ها چه خبره? خوشحالی؟ گفت: بابا جواب داد! گفتم: چطوری؟ گفت: اولا بهشون گفتم بابای من به خاطر وطن وناموسش که شماها هستین مردانه جلوی دشمن ایستاد و دراین ایستادگی سلامتیش رو از دست داد ولی پدران شما ترسو بودن، پس حقمه که نسبت به شماها فرقی داشته باشم. بعضی هاشون درجوابم گفتن: بابای ما موقع جنگ(دفاع )هفت، هشت ساله بودن. منم در جواب گفتم: اون موقع بچه بودن، الان اگه ادعای مردی ومردانگی می کنن بابش بازشده، بروند وازحرم حضرت زینب(س) دفاع کنن تااجنبی پاش نه به حرم برسه نه به وطنمون؛ واونوقت شماهم ازامکانات وسهمیه هایی که به ما نسبت میدین بهره مند بشین. وقتی که حرفم به اینجا رسید همه شون سرشونو انداختن پائین ودیگه حرفی نزدن و الان یک هفته س دیگه باحرفاشون اذیتم نمی کنن واتفاقا" هرکی بهم میرسه میگه منوببخش، ما اشتباه می کردیم.

از آن به بعد دیگر دخترم را گریان ندیدم وخدا را شاکرم. درعجبم از این ملت که دست وپای بریده ی ما را می بینند هیچ نمی پرسند که چطور با اینهمه درد کنارمی آیید ولی چیزی را که نمی بینند بی هیچ دلیلی قضاوت می کنند که «خوب مملکت را چاپیده اید»!

 البته هستند افراد فرصت طلبی که با دادن رشوه و پیداکردن پارتی شاید تعدادیشان هم رنگ جبهه را هم ندیده اند ولی درصد گرفته اند و ازحقوق ومزایای جانبازان استفاده که چه عرض کنم، سوء استفاده کرده ومی کنند وخب ازاین دست آدم ها درهرخانواده ای پیدا می شوند. این است که ملت بدبین شده اند؛ چراکه فکرمی کنند همه جانبازان همچون فامیل وآشنای خودشانند. صالح بودن وسلامتی وسربلندی وطول عمر باعزت تمام جانبازان واقعی وخانواده های جانبازان واقعی را از خدواند بی نهایت بزرگ وبی نهایت مهربان مسئلت می نمایم وخداوند بی نهایت باگذشت عاقبت همه مان را ختم بخیر گرداند.

آمین یارب العالمین.

کد خبرنگار: 19
اینستاگرام
بعضی از آدمهای این روزگار این چنین اند:
با گرگ بره می خورند...
با چوپان گریه می کنند...
آقا ماشااله دمت گرم . واسه جماعت نامرد زیر رو بکشی عند مرامه ...
سرتو بیار بالا ببینم تو از کدوم دسته ای جیگر ! که به ما می گی ملا مکتبی ؟



ببین کار به کجا کشید که باید دروغ مصلحتی بگیم ...


خداااااااااااااااااااااااااااااااا
ووووووی ! حالا کی ناز این ناز نازو رو بکشه که دلخور شده ؟
حاجی به جان خودت منو اینجور نبین ...من اهل دروغ مصلحتی نیستم . بخدا کلی ذوقمرگ شدم که ما رو داخل آدما آوردی که می تونستیم به حال محفلمون اینقدر مفید واقع بشیم . تا صبح از ذوق خوابمان نبرد . خو نمی دونم چی به چیه . چه می دونستم . از بس به ما حق هیچی نمی دید ، اعتماد به نفس لازمو نداریم هنوز ... گفتم ، گفتی تو دست و پاتون بپلکم که به قول عزیز جونت برای اینکه یادمان بره چه جفایی به سرمان آمده ، کنارتان سرگرم باشیم .......

خو ببین باز اشکمو درآوردی ... نمی تونم دیگه بنویسم ......
میگن پیامبر درچادری بردوش ابذر یا دیگری بود دشمنان پرسیدن چی میبری گفت پیامبر خندیدت وراست اباذز پیامبررا نجات دادنمیگم مشکل نداری ولی خداییش قطع نخاعی باتو یکیه لذتی داره برو شکر کن که جای شکرش برات گذاشتن روسای مملکت حداقل دوبرابر سه برابرنخاعی حقوق میگیرن دردتورو ندارن دعاکنید همه دررفاه باشن
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi