شناسه خبر : 55505
دوشنبه 27 شهريور 1396 , 09:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ارتش حزب‌الله بزرگ‌ترین دل‌مشغولی اسرائیل


گروه قدرتمند حزب‌الله به مهم‌ترین دل‌مشغولی ارتش اسرائیل تبدیل شده است.
روزنامه فرانسوی‌زبان لالیبرته با اشاره به تحولات اخیر جنگ سوریه و موفقیت‌های حزب‌الله لبنان نوشت: پایگاه نظامی «لیریک» مقر فرماندهی کل دسته «گالیله»، متعلق به ارتش اسرائیل است. ستوان «یار» از سخنگویان ارتش اسرائیل است که می‌گوید ارتش بیش از آنکه از ارتش لبنان بیم داشته باشد، به تحرکات حزب‌الله توجه دارد و مهمترین دل‌مشغولی ما، آنها هستند.
این مسئول ارتش اسرائیل در حالی که به تک‌تک روستاهای جنوب لبنان اشاره می‌کند، از مخفیگاه‌های حزب‌الله، خانه‌های مخفی و شیعیانی که به سمت جنوب می‌آیند، می‌گوید: «هر واحد حزب‌الله، در اسرائیل منطقه‌ای برای هدف خود در نظر گرفته است. هر روستایی هدف خود را در اسرائیل دارد و می‌تواند در هر زمانی شهرهایی مانند تل‌آویو را مورد هدف راکت‌ها و موشک‌های دوربرد، برد متوسط و برد کوتاه، قرار دهد.»
جنبش حزب‌الله تحت رهبری حسن نصرالله، به دل‌مشغولی اصلی اسرائیل تبدیل شده در سال 2006 حزب‌الله ضربات سنگینی به پیکر ارتش اسرائیل وارد کرد که اسرائیل آمادگی آن را نداشت.
در آن سال اسرائیل به بهانه دستگیر شدن دو تن از سربازان خود در مرز‌ لبنان، به جنوب لبنان حمله کرده حزب‌الله لبنان نیز در پاسخ، اقدام به شلیک هزاران راکت، موشک و خمپاره به سوی اسرائیل کرد که به کشته شدن حداقل 150 نفر منجر شد.
حزب‌الله لبنان در حال حاضر زرادخانه موشکی قابل توجهی در اختیار دارد که قادر است اهداف مهم و استراتژیکی مانند بندر و پالایشگاه‌های نفت حیفا را هدف قرار دهد.
این زرادخانه موشکی را ایران در اختیار حزب‌الله گذاشته که مقام‌های آن در سه دهه گذشته بارها گفته‌اند می‌خواهند این کشور (رژیم صهیونیستی) را نابود کنند.
«پیتر لرنر»، یکی از سخنگویان ارتش اسرائیل، تعداد اعضای گروه شبه نظامی حزب‌الله را بین 30 تا 40 هزار نفر تخمین می‌زند. «حزب‌الله قادر است به مدت یک ماه اسرائیل را زیر آتش بگیرد.  جنبش شیعی حزب‌الله، اکنون نگاه خود را به اوضاع سوریه معطوف کرده و حدود سه هزار تن از مبارزان آن در حال کمک به رژیم بشار اسد هستند. اما اسرائیل به دور‌دست می‌نگرد و نگران نفوذ ایران است.
لرنر می‌گوید: «مبارزان حزب‌الله توسط سپاه پاسداران ایران آموزش می‌بینند. در شهر قصیر، ما برای اولین‌بار آنان را مشاهده کردیم که تانک می‌راندند. آنها این کار را کجا یاد گرفته‌اند؟»

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi